Mimo_ck Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 Co wiem-że na pewno Heidenauy.http://www.motorad.pl/szosowe.htmlCo jeszcze-tył 120/90H/18przód 3.25 H 19masa moto 230 kgJeżdżony codziennie w sezonie do roboty, plus turystycznie ,2 osoby + bagaż,prędkość podróżna 130-150 km/h.Maksymalne prędkości osiągane przez moto ok.180.I tu mam dylemat- jak te podane przez mnie wiadomości mają sie do wyboru bieżnika i modelu opony??Czy podana na stronie nośność w kg jest dla samego moto,czy dla obładowanego??Chcę wziążć którąś z tych oponek z podanego linka. ????Jaka konfiguracja oponek będzie najlepsza dla mojej maszynki i stylu jazdy???? P.S. Nie odsyłajcie mnie do archiwum,bo przejżałem całe i sporo sie dowiedziałem na ten temat,ale nic z tego,co bym chciał wiedzieć.P.S.2 Kto mi powie,jaki jest przelicznik szerokości opony(że np.3.25 to 100,czy coś takiego)P.S.3 Ale namotałem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 23 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2005 Poszukaj dokładnie w cenniku na www.motorad.pl, konkretniehttp://www.motorad.pl/co.xls(są obie opony, z tym że tył to K65, typowo szosowa opona, a przód w podawanym rozmiarze jest jako K44, z drobnym bieżnikiem i bardziej szosowa (wśród wszystkich szosowych) K53. Co do rozmiarów 3,25 to nic innego jak wymiar w calach. ! cal = 25,4mm. Czyli opona 3,25 ma szerokość 82,5 mm. A tu masz listę zamienników, waśnie z rozmiarów calowych, na nowsze odpowiedniki. http://www.dansmc.com/tirespecs1.htm. Z tego co piszą na przód możesz daż 100/90 i masz piękną opnkę z K65. Tylko pytanie o szerokość, czy się zmieści i jak odbije się to na prowadzeniu (z tym nie powinno być problemów, teraz nawet małe moto śmigają na 110 z przodu) i czy nie masz za cienkiej felgi, do takiej gumy. Najlepiej dać oczywiście oryginalny rozmiar. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 25 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2005 Dzięki wielkie za odpowiedż.To tak jeszcze-jak sie zmienia obie opony,to tak,zeby były tego samego modelu(tak mi sie gdzies o uszy obiło,prawda to??) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 25 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2005 Najlepiej tak, co nie znaczy że są wyjątki. Najbardziej mnie rozwaliło to , jak swego czasu jeźdźcy w GP motocyklowym potrafili zakładać nawet gumy różnych firm na jeden motocykl. Np. Michelina z przodu i Dunlopa z tyłu (nie wiem czy to tak akurat, podaję jako przykład), bo lepiej spełniały oczekiwania. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz01 Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 No z tymi szerokościami opony w calach i mm to wcale nie taka prosta sprawa, że wystarczy tylko przeliczyć. Sam drążyłem temat jakieś 3 tygodnie temu gdy szukałem przedniej opony dla siebie. Wrzuciłem nawet posta do działu " co i jak kupić ", ale nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi. Konkretnie szukałem opony 3,5 " x 19 pięknie sobie wyliczyłem że 3,5x 25,4 mm to ok 88 mm więc 90- tka będzie ok i..... d..a. Jak zobaczyłem na żywo tą 90'tkę to w porównaniu z moją calową wyglądała jak rowerówka. Okazuje się , że opony diagonalne i radialne zupełnie inaczej układają się na feldze - stąd ta różnica. Po drugie wszystkie 90tki jakie znalazłem w ofertach miały o 2-3 poziomy niższy indeks nośności. właściwy miały dopiero setki.Po rozmowie z osobami lepiej rozeznanymi w temacie ustaliłem że zmiennik dobiera się w ten sposób , że należy kupować rozmiar następny ( szerszy) po tym który wynika z prostego przeliczenia szerokości w calach na mm. W twoim przypadku 90 powinna być w porządku. Sam kupiłem Heidenau 100/90 19 bieżnik K65 front - a jak się będzie zachowywał zobaczymy jak lody puszczą. Na kole w każdym razie wygląda fajnie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2005 Podałem tabelkę z zamiennikami, zgadza się przecież to co piszesz. Opona calowa jest jest bardziej baloniasta co sprawia wrażenie że jest większa niż rozmiar na to wskazuje. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz01 Opublikowano 1 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2005 Nie chce mi tego linka , który Paweł podałeś otworzyć - stąd nieporozumienie.Ja znalazłem na stronie Continentala taką tabelkę , która bardziej temat zaciemnia niż wyjaśnia :roll: podają tam do każdego rozmiaru metrycznego jako zamiennik 3 rozmiary calowe np.dla 90- 3,00, 3,25, 3,60 dla 100 - 3,25, 3,50 i 3,60 dla 110 - 3,50, 3,75, 4,10. jak to te 3 tygodnie temu zobaczyłem to całkiem zgłupiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaryPL Opublikowano 2 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2005 Czesc tez niedlugo bede kupowal oponki do mojego GS'a i stawiam na nowe...Pawel zapodales fajna tabeleczke,szkoda tylko ze nie kumam tych oznaczen indeksow predkosci,nosnosci i profilu opony....przydala by sie jakas legenda bo w tej tabelce nie znalazlem zadnej...ma moze ktos??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2005 Indeks nośności i prędkości jest na stonie głównej www.motorad.pl. Ważnej jest jeszcze dobranie odpowiedniej opony do motocykla. Do GS idealna będzie K63 i K64 na tył. Warto też dobierając opony pamietać o typach - TL (tube less, czyli bezdętkowa) i TT (tube type, czyli dętkowa). Ty oczywiście potrzebujesz TL, masz indeks prędkosći H czyli 210 - w sam raz na GS500 bo jest nadwyżka. Sam opis opony np. 110/70/17 54Hto 110 mm grubości, 70% wysokości, 17 cali średnica felgi, 54 nośność czyli 212 kg, H 210 km/h - to na przód, na tył 130/70/17. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 2 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2005 A nośność (czyli chyba jaki ciężar mogą dzwigać oponki),to jest podawana dla samego moto,czy juz razem z np. dwojka ludziów i bagażami??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HaryPL Opublikowano 3 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2005 dzieki Paweł za uswiadomienie-glowna stronka olsnila mnie 8)pozostaje tylko jedna watpliwosc co oznacza M/C w 130/70-17 M/C TL wiem moze dziwne pytanie ale lubie byc szczegolowy... zauwazylem tez ze nie mieszcze sie w 62 :) bo waze prawie 90 kilo a Suzi wazy 188- razem to daje 278 a 62 jest dla 262 kg i co teraz? a teraz z innej beczki czy HEIDENAU to firma dobra?? jak ja oceniacie,porownywalna np z BRIDGESTONE?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.