Harry Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Racja ja też mam Sigme i mam 299km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astarte Opublikowano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Witam,A ja bym chciał sobie zamontować licznik do mojej CZ CROSS.Licznik mam i jest to SIGMA SPORT BC 1200, ale nie wiem jaki ma zakres prędkości, moze wy wiecie?? I jak byście mieli jakis pomysł na solidne mocowanie to tez by sie przydało bo CZ-ką troche poskacze i nie chce, za po londowaniu nie ma licznika :D .właśnie nie jestem pewna czy wszystkie sigmy maja prędkość do 299 km/h, gdyż pytałam się w dwóch miejscach własnie o BC 1200 i w jednym mi powiedziano, że ma ograniczenie do 99 km/h, a w innym że do 299 km/h spokojnie :D więc nie wiem... Brawo ładny licznik A przedłuzyć kabel można bez obaw i problemu, żadle kilometry ci nie uciekna przez dorobiony kabelek Ja sam przedłużałem bo całość montowałem na tylnim kole tyle że ja mam szprychy a u ciebie w GS będzie troszke kombinowania no ale będzie GIT Czyli mówisz, że spokojnie można takie rzeczy wyprawiać... to mnie cieszy :D I jeszcze jedno - jest jeszcze problem z ustawieniem wielkości koła coby licznik dobrze wyliczałm prędkość :DGdzieś czytałam, że niby trzeba zmierzyć obwód koła i go wstawić do pomiarów, ale przeciez jak ja magnes przymocuję do tarczy hamulca to ona ma mniejszy obwód niż cale koło?? więc jak... Pzdr @starte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harry Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Już tłumaczę, nie jest istotne na jakiej wysokości jest umocowany magnes, najlepiej to widac w rowerze: obojętnie czy magnes uczepisz przy ośce czy prawie przy wentylu to magnes mija widelec zawsze w takim samym czasie, zrób sobie eksperyment przy najbliższym rowerku a zobaczysz ze wysokosc umiejscowienia magnesu nie jest istotnapozdro P.S.:fajne foty :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astarte Opublikowano 10 Marca 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Witam,Już tłumaczę, nie jest istotne na jakiej wysokości jest umocowany magnes, najlepiej to widac w rowerze: obojętnie czy magnes uczepisz przy ośce czy prawie przy wentylu to magnes mija widelec zawsze w takim samym czasie, zrób sobie eksperyment przy najbliższym rowerku a zobaczysz ze wysokosc umiejscowienia magnesu nie jest istotnapozdrono rzeczywiście... teraz sobie wyobraziłam magnes przyczepiony do koła w rowerze :? ale ze mnie gapa :oops: nie bylo pytania :D pzdr @starte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 nie ma lekko, trzeba wprowdzić obwód koła do "komputerka" licznika, a fakt zamocowania go na tarczy czy rancie felgi faktycznie jest nie istotny, jak ja zakupiłem swoją Sigmę 700, było ksero jakiegoś TUV :D , i obwody kół w zależności od rozmiaru opony, PS. i tak trzeba było tą wielkość doświadczalnie poprawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boniek Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 Na stronie którą wcześniej podałem jest podany rozmiar który należałoby wklepać do licznika. Lepiej jednak samemu porządnie zmierzyć bo np u mnie nie bardzo się on zgadzał. Cytuj Boniekgg 644826Yamaha TDM900Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Joe Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 zeby licznik dobrze pokazywal najlepiej zmierzyc samemu,te wartosci w tabelach sa przyblizone do rzeczywistych, potem z prostego wzoru na obwod kola 2*Pi(3,14)*R(promien w milimetrach) i ta wartosc nalezy wpisac do licznika,a co do mierzenia predkosci to nie wazne gdzie jest zamocowany magnes(im blizej osi tym lepiej bo mniejsze sily bezwladnosci na niego dzialaja) bo i tak mierzymy czas pelnego obrotu kola i to mnozac przez obwod kola (droge) otrzymujemy predkosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 10 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2005 bez cytatów a jak ktoś zauważył w innym wątku lub na grupie pl.rec.motocykle, już nie pamiętam, skalowanie licznika polega na przejechaniu oznaczonego odcinka trasy, zliczeniu przebiegu ze słupków drogowych + licznika przebiegu np. dziennego. ten ostatni zazwyczaj nie przekłamuje. potem trzeba dopasować wyniki uzyskiwane z licznika rowerowego do tych z mechaniczego, wyliczając z nich średnicę kołaa jak się licznik rowerowy zgadza z mechanicznym (przebiegu), to jest ok Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 11 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2005 2 tygodnie prawie walczyłem ze skalowaniem, aż Policja pomogła :twisted: metoda na słupki, pomiary, różne porównania z innymi sprzętami to lipa, tylko radar :D a te radary nad drogami też kłamiąpzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harry Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 Dodatkowo żeby taki licznik działał w czasie deszczu trzaba go chyba posmarować silikonem. Jechałem sobie 251 we wtorek i zastał mnie deszcz, i zanim wróciłem do domu wjechałem jeszcze w parę głębszych kałuż i licznik przestał działać. Po jakiejś dobie (chyba woda wyparowała) licznik zaczął działać :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketchupvfr Opublikowano 18 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2005 4 lata bujałem z Sigmą 700, i nie miałem problemów z "opadami" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 19 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2005 żeby ustawić dobrze obwód koła wystarczy zaznaczyć kreską miejsce styku opony z podłożem (na oponie i na ziemi), przetoczyc motocykl o jeden obrót koła, tak żeby kreska na oponie stykała sie z ziemią, zaznaczyc kreske na ziemi i zmierzyc odległosc miedzy dwoma kreskami narysowanymi na ziemi. dokladniej obwodu nie da sie zmierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focus77 Opublikowano 19 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2005 Ja w mojej YZ od tygodnia mam zamontowany licznik bezprzewodowy Trelock (pokazuje do 200km/h) ale niestety musiałem go zamontowa na przednim błotniku bo zakres działania to tylko 60cm więc na kierownicy było za daleko. Ale póki co działa bez problemu. :D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popek Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 takie pytanie techniczne... jakie jest odsiwrzanie predkosci w tych licznikach. ja mam jakas archaiczna sigme w rowerze i tam predkosc odswierza chyba co 2.5 - 3.5 sek i to jest moim zdaniem sporo za wolno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Astarte Opublikowano 14 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2006 takie pytanie techniczne... jakie jest odsiwrzanie predkosci w tych licznikach. ja mam jakas archaiczna sigme w rowerze i tam predkosc odswierza chyba co 2.5 - 3.5 sek i to jest moim zdaniem sporo za wolnoOdświeżanie jest naprawdę dobre. Przy niższych prędkościach i szybkim wzroście prędkości licznik oczywiście musi to przemyśleć, ale przy jednostajnej jeździe szybszej jeździe idzie mu to napradę dobrze :icon_razz: pzdr @starte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.