Skocz do zawartości

tłoki w ruskach


Rekomendowane odpowiedzi

Sluchajcie

Zakladam tloki od cc do urala. Maja one offset i strzalke na denku tloka. Z tego co wiem wal obraca sie w lewo. Czy strzalka pokazuje kierunek wektora predkosci katowej walu korbowego? Jesli tak to strzalki powinny byc skierowane w tyl (w kierunku tylnego kola)Czy kierowac sie przesunieciem sworznia jedynie. Jesli tak to prawy garnek bedzie mial pzresuniecie w dol?????

pozdrawiam i dziekuje z gory za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wiecie, ale to przesunięcie nie jest niczym nowym, przed wojną wg. książki p.Tuszyńskiego stosowano w silnikach rzędowych przesunięcie całego wału korbowego względem cylindrów, kiedy wprowadzono przeunięcie osi sworznia w tłoku nie wiem.

Przy składaniu mojego dolniaka też się zastanawiałem, czy jest to przesunięcie, czy go nie ma. Wg.: mnie nie ma, aczkolwiek widziałem nowe tłoki do dolniaków z wybitą strzałką sugerującą jego istnienie.

W tłoku od poldka przesunięcie jest widoczne gołym okiem.

Kiedyś w ŚM było to dosyć dobrze wyjaśnione wraz z rozrysowanym rozkładem sił. Może dzisiaj poszukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem "nowy" i dlatego na niektóre tematy mogę dopiero teraz sie wypowiedziec. Do autora: Nie załamuj sie, obalam mit coby ruskie tłoki niały jakikolwiek offset. Fakt polskie od Malara tłoki posiadają go i jak już było dużo razy napomniane wynika on z rozkładu sił. A wiesz dlaczego pan Kędziera >jak ja tego ********* nienawidzę [czytaj: pozdrawiam]< powiedział Ci, że są do dupy?? Bo byłeś jego potencjalnym klijentem. w ogóle z dala od niego. Wiecie, że kupiłem przez czas kiedy zajmuje sie motorkami tymi u niego jedna rzecz. Był to włącznik stopu do Urala M-63. I byłem zmuszany bo tylko on je miał >pewnie jeszcze ma po 35zł<. Miał mieć je jeszcze Skwarko ale >obiecanki cacanki<. w ogóle wszystko wszędzie, ale nie u Kędziery. Jak on zdziera... >Jak ktos chce przykładów to przytoczę<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto to ten Kędzier, i skąd on?

 

[ Dopisane: 02-08-2005, 07:18 ]

A właśnie jak to z tym przeunięciem?

Czy jak patrzy się na wał i on obraca się w lewo to tłok powinien być przesunięty wstecz czyli w prawo w stosunku do wału?

Szukam po starych ŚM, w artykułach pana Sałka, jak do tej pory nic nie znalazłem, chociaż przebrnąłem przez dwa artykuły o układach korbowodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesunięcie musi być od strony ataku korbowodu -od strony obrotu wału - jak kto woli - daje to kąt na korbowodzie który zmniejsza siły działające przy zapłonie na panewki wału.

rzecz prosta acz genialna.

w ruskach sprowadza się to do montażu przesunięciem do góry na lewym garze i do dołu na prawym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem.

Czy chodzi o to, że jak tłok już się znajdzie się w GMP to korbowód ma już tworzyć kąt tak jakby tłok minął już (bez przesunięcia) GMP?

Czy chodzi tylko o zmniejszenie sił działających na czop korbowodu?

Słyszałem, że chodzi również o zmniejszenie zużycia cylindra w wyniku występowania prostopadłej do ścianki cylindra siły od tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem.

Czy chodzi o to, że jak tłok już się znajdzie się w GMP to korbowód ma już tworzyć kąt tak jakby tłok minął już (bez przesunięcia) GMP?.

 

dokładnie tak - nie ma siły prostopadłej do łożyska - nie obciąża tak bardzo jak w przypadku tradycyjnej metody

 

 

 

Słyszałem, że chodzi również o zmniejszenie  zużycia cylindra w  wyniku występowania prostopadłej do ścianki cylindra siły od tłoka.

 

że niby tłok próbuje ułożyć się skosem? ja o tym nie słyszałem- nawet gdyby to była racja to w czasie spręzania te siły byłyby mniejsze ale w trakcie pracy zwiększyły by się znacząco - więc po co to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W rzeczonym przesunięciu osi sworznia względem osi symetrii tłoka, to chodzi głównie o zmniejszenie siły działającej na płaszcz tłoka po jego obciążonej stronie. Nie ma to nic wspólnego z wyrównoważeniem silnika.

Sworzeń powinien być przesunięty w tą stronę po której jest stopa korbowodu w drodze do GMP.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co znalazłem w książce z przed 1939r.

http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=1074

Jest to układ z przesunięciem korbowodu.

Są rozrysowane siły działające na tłok, jest mowa o zmniejszeniu siły bocznej.

Natomiast zastanawia mnie to, że jest to sprzeczne z tym co było ustalone na tym temacie wcześniej.

 

[ Dopisane: 17-08-2005, 11:37 ]

Na tym rysunku widać wyraźnie, że jeżeli zastosowalibyśmy normalny nie wyboczonu układ korbowodowy i tłok z przesunięciem, to to przesunięcie musiałoby nastąpić w prawo...

Przynajmniej ja tak to widzę, może coś się zmieniło w mechanice od tego czasu, sam już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to to samo , tylko ,że przesunięcie na rysunku jest na wale a nie na tłoku jak dzisiaj to się spotyka.

poza tym wszystko gra jak się przyjrzysz to kierunek ruchu wału i przesunięcie jest prawidłowe , gdyby wał był na swoim miejscu to przesunięciu musi ulec w drugą stronę sworzeń tłoka.

głowę bym tylko dał ,że zaleta jest zużycie łozyskowania wału na korbowodach a nie nacisk tłoka - z jednej strony ona maleją podczas pracy ,ale rosną proporcjonalnie podczas spręzania.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to możliwe, tylko zauważ jakie masz ciśnienie sprężania a jakie wybuchu. Dla silników chłodzonych powietrzem rośnie ono chyba do kwadratu czyli dla 4 atm. w czasie spalanioa będzie 16 atm.

 

[ Dopisane: 17-08-2005, 12:22 ]

Czyli dal pewności:

patrząc na zamieszczony rysunek (ten lewy, bez przesunięcia wału), jeżeli użyjemy tłoka z przesunietym sworzniem, to jego przesunięcie od osi cylindra powinno nastąpić w prawo?

 

[ Dopisane: 02-09-2005, 07:08 ]

Miałeś rację Andrew, popatrz na to: http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=1230

 

Wychodzi, że przesunięcia wału korbowego nie można w ogóle porównywać z przesunięciem osi sworznia w tłoku, są to chyba dwie różne filozofie budowy silnika, napewno ta pierwsza jest starsza.

Zaskoczyło mnie też to, że w przypadku przesunięcia osi w tłoku, w ogóle nie napisali nic o zmniejszaniu siły na płaszacz, prawdobodobnie nie o to chodzi. Opis natomiast z rysunkiem jest dla mnie nie do końca jasny.

Czyżby w ten sposób osiąga się w miarę równomierny docisk tłoka do płaszcza na całej jego wysokości w czasie suwu pracy?

 

Chyba przeniosę się do działu turystyka, i będę pisał o kolorze kwiatków jakie widziałem w czasie podróży, a jeśli okaże się że zielone to jednak nie zielone? Ciężkie w życiu jest szukanie prawdy, może w ogóle nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...