arbuz Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 SluchajcieZakladam tloki od cc do urala. Maja one offset i strzalke na denku tloka. Z tego co wiem wal obraca sie w lewo. Czy strzalka pokazuje kierunek wektora predkosci katowej walu korbowego? Jesli tak to strzalki powinny byc skierowane w tyl (w kierunku tylnego kola)Czy kierowac sie przesunieciem sworznia jedynie. Jesli tak to prawy garnek bedzie mial pzresuniecie w dol?????pozdrawiam i dziekuje z gory za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 28 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2005 Nie wiem czy wiecie, ale to przesunięcie nie jest niczym nowym, przed wojną wg. książki p.Tuszyńskiego stosowano w silnikach rzędowych przesunięcie całego wału korbowego względem cylindrów, kiedy wprowadzono przeunięcie osi sworznia w tłoku nie wiem.Przy składaniu mojego dolniaka też się zastanawiałem, czy jest to przesunięcie, czy go nie ma. Wg.: mnie nie ma, aczkolwiek widziałem nowe tłoki do dolniaków z wybitą strzałką sugerującą jego istnienie.W tłoku od poldka przesunięcie jest widoczne gołym okiem.Kiedyś w ŚM było to dosyć dobrze wyjaśnione wraz z rozrysowanym rozkładem sił. Może dzisiaj poszukam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matołusz Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Jestem "nowy" i dlatego na niektóre tematy mogę dopiero teraz sie wypowiedziec. Do autora: Nie załamuj sie, obalam mit coby ruskie tłoki niały jakikolwiek offset. Fakt polskie od Malara tłoki posiadają go i jak już było dużo razy napomniane wynika on z rozkładu sił. A wiesz dlaczego pan Kędziera >jak ja tego ********* nienawidzę [czytaj: pozdrawiam]< powiedział Ci, że są do dupy?? Bo byłeś jego potencjalnym klijentem. w ogóle z dala od niego. Wiecie, że kupiłem przez czas kiedy zajmuje sie motorkami tymi u niego jedna rzecz. Był to włącznik stopu do Urala M-63. I byłem zmuszany bo tylko on je miał >pewnie jeszcze ma po 35zł<. Miał mieć je jeszcze Skwarko ale >obiecanki cacanki<. w ogóle wszystko wszędzie, ale nie u Kędziery. Jak on zdziera... >Jak ktos chce przykładów to przytoczę< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 dzięx em :( tłoki z offsetem potrafią zachetać cylindry po 2tys km... tiger, tiger!! jak je odwrotnie założysz to tak - - pzresunięciem w złą stronę a nie denkiem do dołu. :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matołusz Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Miałem to napisać >powaga< ale tak o Kendzierze się rozpisałem >poniosło mnie<. A moze Kendziera to taki sam majster jak i handlowiec >nie ujmując oczywście nikomu :-D < Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 A kto to ten Kędzier, i skąd on? [ Dopisane: 02-08-2005, 07:18 ]A właśnie jak to z tym przeunięciem?Czy jak patrzy się na wał i on obraca się w lewo to tłok powinien być przesunięty wstecz czyli w prawo w stosunku do wału?Szukam po starych ŚM, w artykułach pana Sałka, jak do tej pory nic nie znalazłem, chociaż przebrnąłem przez dwa artykuły o układach korbowodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 przesunięcie musi być od strony ataku korbowodu -od strony obrotu wału - jak kto woli - daje to kąt na korbowodzie który zmniejsza siły działające przy zapłonie na panewki wału.rzecz prosta acz genialna.w ruskach sprowadza się to do montażu przesunięciem do góry na lewym garze i do dołu na prawym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Nie bardzo rozumiem.Czy chodzi o to, że jak tłok już się znajdzie się w GMP to korbowód ma już tworzyć kąt tak jakby tłok minął już (bez przesunięcia) GMP?Czy chodzi tylko o zmniejszenie sił działających na czop korbowodu?Słyszałem, że chodzi również o zmniejszenie zużycia cylindra w wyniku występowania prostopadłej do ścianki cylindra siły od tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Nie bardzo rozumiem.Czy chodzi o to, że jak tłok już się znajdzie się w GMP to korbowód ma już tworzyć kąt tak jakby tłok minął już (bez przesunięcia) GMP?. dokładnie tak - nie ma siły prostopadłej do łożyska - nie obciąża tak bardzo jak w przypadku tradycyjnej metody Słyszałem, że chodzi również o zmniejszenie zużycia cylindra w wyniku występowania prostopadłej do ścianki cylindra siły od tłoka. że niby tłok próbuje ułożyć się skosem? ja o tym nie słyszałem- nawet gdyby to była racja to w czasie spręzania te siły byłyby mniejsze ale w trakcie pracy zwiększyły by się znacząco - więc po co to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Dziękuję.Zainteresował mnie ten temat, podrążę go jeszcze dla zaspokojenia ciekawości.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matołusz Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Pytałeś kto to taki ten Kędziera. Byłem na wakacyjach i nie mogłem napisać. Paweł Kedziera - firma Rusian Boxers, Celestynów koło Otwocka. Pozdroofka >także dla niego< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 W rzeczonym przesunięciu osi sworznia względem osi symetrii tłoka, to chodzi głównie o zmniejszenie siły działającej na płaszcz tłoka po jego obciążonej stronie. Nie ma to nic wspólnego z wyrównoważeniem silnika.Sworzeń powinien być przesunięty w tą stronę po której jest stopa korbowodu w drodze do GMP. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Oto co znalazłem w książce z przed 1939r.http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=1074Jest to układ z przesunięciem korbowodu.Są rozrysowane siły działające na tłok, jest mowa o zmniejszeniu siły bocznej. Natomiast zastanawia mnie to, że jest to sprzeczne z tym co było ustalone na tym temacie wcześniej. [ Dopisane: 17-08-2005, 11:37 ]Na tym rysunku widać wyraźnie, że jeżeli zastosowalibyśmy normalny nie wyboczonu układ korbowodowy i tłok z przesunięciem, to to przesunięcie musiałoby nastąpić w prawo...Przynajmniej ja tak to widzę, może coś się zmieniło w mechanice od tego czasu, sam już nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrew Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 jest to to samo , tylko ,że przesunięcie na rysunku jest na wale a nie na tłoku jak dzisiaj to się spotyka.poza tym wszystko gra jak się przyjrzysz to kierunek ruchu wału i przesunięcie jest prawidłowe , gdyby wał był na swoim miejscu to przesunięciu musi ulec w drugą stronę sworzeń tłoka.głowę bym tylko dał ,że zaleta jest zużycie łozyskowania wału na korbowodach a nie nacisk tłoka - z jednej strony ona maleją podczas pracy ,ale rosną proporcjonalnie podczas spręzania.?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Jest to możliwe, tylko zauważ jakie masz ciśnienie sprężania a jakie wybuchu. Dla silników chłodzonych powietrzem rośnie ono chyba do kwadratu czyli dla 4 atm. w czasie spalanioa będzie 16 atm. [ Dopisane: 17-08-2005, 12:22 ]Czyli dal pewności:patrząc na zamieszczony rysunek (ten lewy, bez przesunięcia wału), jeżeli użyjemy tłoka z przesunietym sworzniem, to jego przesunięcie od osi cylindra powinno nastąpić w prawo? [ Dopisane: 02-09-2005, 07:08 ]Miałeś rację Andrew, popatrz na to: http://forum.motocyklistow.pl/album_page.p...php?pic_id=1230 Wychodzi, że przesunięcia wału korbowego nie można w ogóle porównywać z przesunięciem osi sworznia w tłoku, są to chyba dwie różne filozofie budowy silnika, napewno ta pierwsza jest starsza.Zaskoczyło mnie też to, że w przypadku przesunięcia osi w tłoku, w ogóle nie napisali nic o zmniejszaniu siły na płaszacz, prawdobodobnie nie o to chodzi. Opis natomiast z rysunkiem jest dla mnie nie do końca jasny.Czyżby w ten sposób osiąga się w miarę równomierny docisk tłoka do płaszcza na całej jego wysokości w czasie suwu pracy? Chyba przeniosę się do działu turystyka, i będę pisał o kolorze kwiatków jakie widziałem w czasie podróży, a jeśli okaże się że zielone to jednak nie zielone? Ciężkie w życiu jest szukanie prawdy, może w ogóle nie istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.