Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jaki olej zalac do przekladni ? W instrukcji pisze ze 10w30... teraz lalem Hipol 10w40 to skleja mi caly czas sprzeglo jak motor chwile postoi.

Pozdrawiam

 

Hipol to ma coś koło 60W70 :) wlej normalny pół syntetyk 10W40 i będzie git np z orlena...ja takowy mam i jest bardzo dobrze.

 

 

A swoją droga jakieś 30 minut temu zaliczyłem glebe na DT pierwszą..... za bardzo chciałem zciasnić zakręt i za szybko jechałem...plus próg w gazie, olej na drodze i opony kstka na asfalcie.... ;/ Moto całe ja nieco otarty na ręce obity palec w prawej dłoni i przetarty but....czyli spoko :D

 

 

______________________________________________edit

 

Jak tak sobie patrze to Hipolu ponizej 75W90 nie widze ....może źle patrze?

 

W kazdym razie zmień na Orlenowski semisynthetic 10W40 będzie chodził jak ta lala....

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera wydawalo mi sie ze kupowalem 10w40 ... chyba to jest ten ... ale kurde nie jestem pewien :icon_mrgreen: Jutro kupie.

Bedzie pisalo ze to pol syntetyk do przekladni ?

 

Takie cos ?

http://habi.pl/a54-orlen-oil-super-semisynthetic-10w-40

 

http://www.nokaut.pl/oferta/olej-sil-10w-4...s-sl-cf-1l.html

Edytowane przez Litrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholera wydawalo mi sie ze kupowalem 10w40 ... chyba to jest ten ... ale kurde nie jestem pewien :banghead: Jutro kupie.

Bedzie pisalo ze to pol syntetyk do przekladni ?

 

Takie cos ?

http://habi.pl/a54-orlen-oil-super-semisynthetic-10w-40

 

http://www.nokaut.pl/oferta/olej-sil-10w-4...s-sl-cf-1l.html

 

 

Może być Super Semisynthetic....ale nie koniecznie, najnormalniejszy olej 10W40 silnikowy 4T..... :biggrin: wiem ze to brzmi lamersko ale ja na tym jeżdżę i jest dobrze, sprzęgło działa gładko nie ślizga się i nie skleja a zębateczki są super jak ostatnio silnik rozpoławiałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

 

Co możecie powiedzieć na temat tej DT:

http://www.allegro.pl/item205440759_yamaha...e_sprzedam.html

 

Co widać na pierwszy rzut oka?

 

 

 

Co jak co ale ma tłumik taki jak ja i idzie mu tylko 90km/h??? moja tyle szła jak pierscienie były zajechane,a teraz poremącie idzie 110km/h. ogólnie niejest zła:D moja tez z Holandi przyjechała :) hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam mały kłopot z Yamahą RD 80 (taki sam silnik co dt). Motocykl długo schodzi z obrotów, oraz gdy dłużej przytrzymam klamkę sprzęgła np. gdy czekam aż zwolni się miejsce abym mógł włączyć sie do ruchu, to po puszczeniu klamki po ok. 1.5 sekundy dopiero motor ciągnie, i niema czegoś takiego jak półwysprzęglenie.

Tarcze są w porządku. Co może być powodem takiego stanu? Czy pomoże zmiana długości popychacza? Reguluje się to śrubką.

 

Efekt jest po prostu taki, że po wciśnięciu dosłownie pół cm. klamki motocykl jest całkowicie wysprzęglony.

 

Oraz mam także kłopot z dozownikiem, podaje takie ilości oleju że kopcę jak Bełchatów. Z ciekawości zrobiłem mieszankę 1:30 i mniej kopcił (oczywiście odpiąłem dozownik) Jest jakaś regulacja? Pierwsze wpadłem na pomysł że może gdy linka przepustnicy jest na dole to ta od dozownika jest na fula, ale nie, ponieważ kiedy odkręcałem gazu to kopcenie jeszcze bardziej się wzmagało. W tej chwili leję mieszankę do baku 1:45 i jest ok.

 

 

dzięki z góry :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam mały kłopot z Yamahą RD 80 (taki sam silnik co dt). Motocykl długo schodzi z obrotów, oraz gdy dłużej przytrzymam klamkę sprzęgła np. gdy czekam aż zwolni się miejsce abym mógł włączyć sie do ruchu, to po puszczeniu klamki po ok. 1.5 sekundy dopiero motor ciągnie, i niema czegoś takiego jak półwysprzęglenie.

Tarcze są w porządku. Co może być powodem takiego stanu? Czy pomoże zmiana długości popychacza? Reguluje się to śrubką.

 

Efekt jest po prostu taki, że po wciśnięciu dosłownie pół cm. klamki motocykl jest całkowicie wysprzęglony.

 

Oraz mam także kłopot z dozownikiem, podaje takie ilości oleju że kopcę jak Bełchatów. Z ciekawości zrobiłem mieszankę 1:30 i mniej kopcił (oczywiście odpiąłem dozownik) Jest jakaś regulacja? Pierwsze wpadłem na pomysł że może gdy linka przepustnicy jest na dole to ta od dozownika jest na fula, ale nie, ponieważ kiedy odkręcałem gazu to kopcenie jeszcze bardziej się wzmagało. W tej chwili leję mieszankę do baku 1:45 i jest ok.

 

co do pierwszego pytanie to odkręć trochę śrubkę od mieszanki

2. masz luz na klamce? bo z tego co piszesz to nie, najpierw poluźnij linkę przy klamce a później zobaczysz, jak nie pomoże to reguluj tym wodzikiem

3. nie wiem to sie nie wypowiadam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak myślicie czy nie lepszy byłby syntetyk od pół syntetyka?

 

Odpowiedz brzmi ABSOLUTNIE NIE! :rolleyes: oleje syntetyczne maja klasę lepkości 5W40 najczęściej a przy tym sprzęgło w mojej DT (MX przypominam) ślizgało sie straszliwie.....tak ze wlałem i wylałem :P no ale może w innym moto będzie inaczej. Inna sprawa to taka ze nie warto wydawać wielkiej kasy na olej do tej skrzynki biegów w MXach....dobrze chodzi na przeciętnym pół syntetyku i nie ma co kombinować tym bardziej ze jest bardzo zbliżony do tego co być tam powinno (10W30)

 

 

Swoja drogą :biggrin: po wywaleniu sie wczoraj owa skrzynia biegów zaczeła chodzic lepiej :D (miałem mały problem z 1 biegiem) hehe terapia wstrząsowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

 

Co możecie powiedzieć na temat tej DT:

http://www.allegro.pl/item205440759_yamaha...e_sprzedam.html

 

Co widać na pierwszy rzut oka?

 

 

Nie jest zla przedewszystkim zarejestrowana :) - brak blachy pod silnikiem, lewa oslonka tez troche kombinowana, a klejenie kanapy tasma to raczej glupota :icon_mrgreen: . Jesli stan techniczny jest ok to nie powinienes na niej stracic :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały kłopot z Yamahą RD 80 (taki sam silnik co dt). Motocykl długo schodzi z obrotów, oraz gdy dłużej przytrzymam klamkę sprzęgła np. gdy czekam aż zwolni się miejsce abym mógł włączyć sie do ruchu, to po puszczeniu klamki po ok. 1.5 sekundy dopiero motor ciągnie, i niema czegoś takiego jak półwysprzęglenie.

Tarcze są w porządku. Co może być powodem takiego stanu? Czy pomoże zmiana długości popychacza? Reguluje się to śrubką.

 

Efekt jest po prostu taki, że po wciśnięciu dosłownie pół cm. klamki motocykl jest całkowicie wysprzęglony.

 

Tak jak wyżej mówili poluzuj troche linke, nalej troche oleju do pancerza linki i sprawdź, być może coś wewnątrz zatrzymywało linke na chwile ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...