Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem ze gdy wczoraj odpalilem motor to niby wszystko bylo ok ale jak ruszylem to motor zaczal mi szarpac i dawal taki odgłos jakby cos w silniku walilo, jakby mieszanka sie nie spalala tam gdzie ma i nawet momentami gasł, dopiero jak wkrecilem go na obroty to zaczął jechać. Na ciepło wszystko jest ok.

Z góry dzieki za odpowiedz!

moja dt125 na zimnym tez tak ma wiec to chyba normalne, przed jazda musisz dobrze rozgrzac silnik, dzieki temu przedluzysz jego zywotnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze mi ktos powiedziec w ktorym miejscu przeciac fyfuzor i co i jak wywalic z dyfuzora co zostawic co wywalic i jak wywalic tą tuleje zmneijszająca a no i oczywiscie najwaniejsze moduł ?? odblokowac bo z tej strony dt 125.de nic nie czaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko....

Co może być przyczyną wyskakiwania biegów i nie wchodzeni jedynki na postoju? Tzn sprawa wygląda tak że mam problem z wbiciem jedynki gdy moto stoi na pracującym silniku....dw a potem bujnięcie do przodu i jeden pomaga zazwyczaj ale nie zawsze....poza tym czasem potrafi wyskoczyc bieg najczesciej 2 albo 3 i między 4 a 5 robi się czasem luz....cholera nie wiem o co biega...jakby problem z wybierakiem ale z kąd się to wzieło...przyznam się ze jakiś tydzień temu rozbierałem silnik na pół bo wymieniałem korbę....ale skrzyni nie ruszałem więc nie wiem dlaczego tak się stało icon_sad.gif....jest to denerwujące i troche straszne dla silnika jak nagle obroty wystrzelą w niebo a ma przejechane dopiero z 30km na nowym tłoku i korbowodzie....nie chce tego zarżnąć bo wywaliłem trochę kasy i jednak szkoda banghead.gif.... może to ten taki docisk siedzący jako plastikowa śruba po lewej stronie silnika nad zębatką (ale na samej górze widoczny jak się spojży na silnik z zewnątrz) generalnie chodziło mi to opornie i raz się zacieło....może to to? musze sprawdzić banghead.gif szkoda ze czasu brak ;/ a pogoda idzie...echhh Jak myslicie?D.gif

 

poza tym mam problem z gaźnikiem...ale to zupełnie inna historia i i tak mi nie pomożecie D.gif jak założę gaźnik od DT w końcu to mam nadzieje wszystko wróci do normy narazie jest z WSKi i jest to tak gówniana technologia ze nikomu nie polecam....jak brac ze 125 gaźnik to z jakiegoś japońca albo chociaż coś w normalnej technologii (jawa? MZ? coś takiego)

 

 

Chciałbym tylko zauwazyc ze mam motorek MX więcwiadomo mrugacz.gif

 

Moim zdaniem powinieneś sprawdzic czy masz mocno dokręcone sprzęgło... u mnie jak mialem słabo dokręcone to biegi nie wchodziły na postoju a jak miałem luźne to nie było żadnych biegów oprócz 1 i N, tak wiec proponuje abyś to sprawdził....(bez sprzęgła- z odkręconym sprzęgłem bez karteru :) jak wrzucasz biegi tą gwiazdką to tez nie ma biegów musisz trzymać za wałek bo jak nie ma oporu to nie ma biegów albo sa i wypadaja)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co szukają odpowiedzi....prawdopodbnie przyczyną wariactw ze skrzunią jest docisk wybieraka....(taka plastikowa śrubka o której już pisałem)....ale nie jestem tego pewny...niby jest lepiej ale czasem nadal jest problem z zapięciem jedynki na postoju....echhh ma ktoś jakąś rade?

 

Moim zdaniem powinieneś sprawdzic czy masz mocno dokręcone sprzęgło... u mnie jak mialem słabo dokręcone to biegi nie wchodziły na postoju a jak miałem luźne to nie było żadnych biegów oprócz 1 i N, tak wiec proponuje abyś to sprawdził....(bez sprzęgła- z odkręconym sprzęgłem bez karteru :) jak wrzucasz biegi tą gwiazdką to tez nie ma biegów musisz trzymać za wałek bo jak nie ma oporu to nie ma biegów albo sa i wypadaja)

pozdro

 

achaaa...no niby dokręciłem porządnie ten kosz jak rozbierałem silnik....ale cholera wie może się odkręcił (chociaż wątpię) musze sprawdzić...szkoda tylko ze musze zlewać olej i zdejmować pokrywe..:/

 

a może winą być np źle wyregulowany wyprzęgnik? ten taki mechanizm popychający pręcik po lewej stronie silnika?

 

 

NOOO I ROZWIĄZANE ;):D:D:D:D:D przyczą było nie wyregulowane sprzegło ;) zatem jak macie taki problem sprawdzcie sprzegło....najprostra rzecz nie wyregulowane sprzęgiełko :crossy: (u mnie było zbyt mocno naciagnięte przez co nie wysprzeglało całkowicie....)

 

POZDRO :D

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam w swojej dt 50 mxs silnik od dt 80 mx kupiłem gaźnik na aledrogo wyregulować go sie po prostu chyba nie da bo albo się przelewa albo w ogóle paliwa niema w komorze ;/ wsadziłem gaźnik z derbi fds 50 i od pierwszego od burzyła nie w tym rzecz ...

Teraz pytanie czy magneto od dt 80lc/2 rd80lc/2 elektroniczny zapłon zapasuje na zapłon od dt 50 mx albo r wiem ze zapłon jest elektroniczny tam :) i właśnie poszło mi magneto a nigdzie do elektronika do dt 50mx ani R dostać nie moge

TU TEż APEL JEZELI KTOś POSIADA TAKOWE NA SPRZEDAż PISAć NA GG 590128

jak myślicie magneto od dt 50 mx czy tez r jest takie salo jak w silniku v53

magneto ktoe uleglo uszkodzeniu siedziało w silniku 13n POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamaist pytać sie na co patrzeć to mi powiedzcie czy magneto od dt 80lc2 zapasuje na zapłon od dt 50r bądź mxs /mx elektronika jest mi to bardzo potrzebne :icon_twisted:

 

 

No to Ci odpowiem.....SPRAWDŹ i nam powiedz ;P......a tak naprawdę to wątpie żeby ktoś wiedział....prawdopodobnie będzie pasować bo średnice sa te same ale dopóki nie sprawdzisz to się nie dowiesz....możesz też poszukać np manula do DT80LC2 a tam już będą średnice wszystkiego podane i sobie przeczytasz czy pasuje czy tez nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki widzisz, czasem sie człowiek dowiaduje ze za 30 min jedzie i czeka może ktoś odpowie żeby mieć większe pojęcie, ogólnie jechałem luknąć na dt z 96 roku, i powiem ze niestety szrot, silnik w ogóle kicha nie pali, co chwile na oborty sie wchodził bez dodawania gazu, obrotomierz miał spóźnioną reakcje o ok 10 s. licznik to samo, woda z chłodnicy do pompy doprowadzana szlauchem, w przedniego wahacza ciekanie, tylko plastiki były dosłownie jak nówki, zero rys, czyściutkie. nie będę pisał gdzie i kto bo nie mam zamiaru kogoś oczerniać ale mozliwe że były to prblemy na tzw. 5 min roboty, ale fajnie że wiedziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Ci odpowiem.....SPRAWDŹ i nam powiedz ;P......a tak naprawdę to wątpie żeby ktoś wiedział....prawdopodobnie będzie pasować bo średnice sa te same ale dopóki nie sprawdzisz to się nie dowiesz....możesz też poszukać np manula do DT80LC2 a tam już będą średnice wszystkiego podane i sobie przeczytasz czy pasuje czy tez nie....

I chyba raczej będę musiał wydać 50zl w ciemno ale umówiłem się z kolegą tak że jak nie zapasuje bądz nie zadziała to ja mu odsyłam on mi kasę wraca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema

mam dalej ten problem z obrotami wzrastającymi samoczynnie....

dzisiaj regulowałem gaźnik dalej i udalo mi sie raz doprowadzić do idealnego ustawienia (1.5tys na luzie, szybko reaguje na gaz i szybko schodził z obrotów) ALE jak sie potem okazało bylo to na ssaniu, po wyłączeniu ssania obroty nadal wzrastały same. Przypominam- cylinder Malossi 110, gaznik seria.

 

2. pytanie:

ma ktos jeszcze u siebie w dt lc2 bagnet do oleju w skrzyni? moglby zmierzyc dlugosc pręcika w ktorym miejscu ma dotykac lustra oleju?

3. pytanie

ma ktos zdjecie tulejki ktora sie wyrabia na zębatce przy kopce? bo nie za bardzo wiem o która chodzi (chyba o ta zębatkę co łączy sprzeglo i kopke ale o jaka tulejkę to nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...