Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

siema wszystkim jestem tutaj nowy, ale czytałem wszystkie strony tego forum ( 2tyg.;p)

 

mam Yamahe Dt lc2 z 96 roku z cylindrem malossi 110ccm (odblokowana na CDI, końcówka przelot, dyfuzor wypruty- wszystko robiłam sam) w sumie to jeszcze nią tak bardzo nie jeździłem bo nie mailem kiedy (zrobiłem może z 30 km) ale mam mały problem:

dzisiaj jak chciałem ja odpalić to przekręciłem kranik na res i paliwo przelatywało mi przez gaznik i wylewało sie na ziemie, zakręciłem kranik kopnelem pare razy i przestało ciec, odpaliłem motor i jest tak: na ssaniu mam około 1tys obrotow i muszę trochę gazować żeby nie zgasł a jak przełączę na normalne bez ssanie to mi powoli obroty wzrastają do 4 tys (iglica i przepustnica so dobrze wsadzone) i potem caly czas wzrastaja do jakis 5tys. co jakis czas maleja do 1.5tys, gaznik byl czyszczony, z tego co zauwazylem to iglica jest krzywa na dole o jakies 0.5 mm ale czy to ma az takie znaczenie (na ssaniu obroty same nie wzrastaja)

 

ps: linka gazu jest nówka (wczoraj zakladana), moim zdaniem to cos z gaznikiem bo nie dosc ze przelewa go to jeszcze jak postoi dluzej(1 dzien ) to zeby go odpalic musze wylac paliwo z gaznika bo inaczej nie zagada, plywak sie chyba zawiesza ale nie jest dziurawy(mam plastikowy plywak) a wy jakie macie?

 

pozdro i czekam na odp

 

aha i jeszcze jedno od kiedy wam lapie kopka? bo moja na poczatku gdzies z 10 cm luzu ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dzisiaj jak chciałem ja odpalić to przekręciłem kranik na res i paliwo przelatywało mi przez gaznik i wylewało sie na ziemie, zakręciłem kranik kopnelem pare razy i przestało ciec, odpaliłem motor i jest tak: na ssaniu mam około 1tys obrotow i muszę trochę gazować żeby nie zgasł a jak przełączę na normalne bez ssanie to mi powoli obroty wzrastają do 4 tys (iglica i przepustnica so dobrze wsadzone) i potem caly czas wzrastaja do jakis 5tys. co jakis czas maleja do 1.5tys, gaznik byl czyszczony, z tego co zauwazylem to iglica jest krzywa na dole o jakies 0.5 mm ale czy to ma az takie znaczenie (na ssaniu obroty same nie wzrastaja)

 

 

Prawdopodobnie twój zawór iglicowy sie nie domyka i przelewa się paliwo w komerze pływakowej przez co jest jego za wysoki poziom i obroty ci ida w góre bo dostaje za dużo mieszanki. Sprawdz i popraw iglice a pownno pomóc. No ale to moze jeszcze ktoś napisze co sądzi bo nie zawsze pierwsza ocena jest właściwa :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupie klosz lampy tylniej, lub cala lampe od DT LC1 lub DT MX. (Efekt mojego wczorajszego wheelowania...)

Pilne !

Pozdrawiam

ja samo szkło potrzebuje straciłem je w identyczny sposób też tablice zostawiłem ,kondolencje litrus :biggrin: z okazji szkła :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie twój zawór iglicowy sie nie domyka i przelewa się paliwo w komerze pływakowej przez co jest jego za wysoki poziom i obroty ci ida w góre bo dostaje za dużo mieszanki. Sprawdz i popraw iglice a pownno pomóc. No ale to moze jeszcze ktoś napisze co sądzi bo nie zawsze pierwsza ocena jest właściwa D.gif

 

a w ktora strone dawac iglice? teraz z tego co pamietam jest na srodku lub jeden zabek ponizej srodka, w dol to chyba wiecej paliwa wiec dawac w gore?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za szlif zaplacilem 50zl. Co do rozmiaru to raczej nie kupisz tloka w tym samym rozmiarze. Przeciez sie tuleja troche zuzyla. Najlepiej niech typ od zrobienia szlifu ci powie jaki moze zrobic i wtedy dopasuj tlok. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w ktora strone dawac iglice? teraz z tego co pamietam jest na srodku lub jeden zabek ponizej srodka, w dol to chyba wiecej paliwa wiec dawac w gore?

 

to o czym piszesz to iglica a ja mówie o zaworku iglicowym czyli takie coś co jest popychane przez pływak w celu zamknięcia dopływu paliwa do komory pływakowej. i to znajduje się w komorze pływakowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha juz wiem o co chodzi...taki maly precik pod plywakiem, jak rozbieralem gaznik to on tak jakos mulowato chodzi, ze jak sie go nacisnelo to zeby wrocil do swojej dawnej pozycji trzeba bylo poczekac chwile a chyba pownien odskakiwac od razu?

jak to naprawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha juz wiem o co chodzi...taki maly precik pod plywakiem, jak rozbieralem gaznik to on tak jakos mulowato chodzi, ze jak sie go nacisnelo to zeby wrocil do swojej dawnej pozycji trzeba bylo poczekac chwile a chyba pownien odskakiwac od razu?

jak to naprawic?

 

 

Tylko kilkoma słowami:

 

Zdejmij gaźnik -> rozbierz go -> wyciągnij iglice z zaworka -> wyczyść wszystko jak się da ze wszystkich syfów -> złóż wszystko z powrotem -> zamontuj gaźnik -> sprawdź jak działa :icon_mrgreen:

 

i powinno być ok jak będzie nadal tak samo to znaczy ze jest porządnie uwalone i trzeba będzie wymienić...a w praktyce kupić gaźnik na alledrogo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOWIEM SIE WKONCU JAK ODBLOKOWAC DYFUZOR CO WYRZUCIC CO ZOSTAWIC W DT 125 re czy nie wpłynie ot an prace silnika ?? i jeszcze jedno pytanko jakie najlepsze bendzie przełozenie do dt do stuntu oczywiscie chodzi o zębatki tak zeby sobie an kole posmigac co bym musiał ejszcz eodblokowac abym poczuł te 28 km tak aby nie zniszczyc silnik oczywsice jakz tą gumuą z filtra co trzba wyciąc czy to cos daje wogule ??

Edytowane przez osg12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko:

ile macie luzu w kopce? (do momentu aż łapie) ja mam jakoś trochę ponad 10cm, to chyba trochę dużo?

 

ta zębatka miedzy sprzęgłem a walkiem kopniaka sie trochę bujała ale jak podłożyłem podkładkę pod nią i dałem nowe zabezpieczeni to sie niby nie buja, odpalić sie da ale dopiero po tym jak już będzie odpalona(choć na 2sek.)a tak żeby z kopki po dłuższym staniu to nie za bardzo chce, bo właśnie mam duży luz i jak kopne to mało razy tłok sie ruszy....

ale ten wałek kopniaka jest dobry wiec chyba tak ma być? jak jest u Was?

 

oczywiście mam DT LCII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta zębatka o której piszesz to ona powinna być troche lużno z tego co pamiętam zeby raz łączyć kopke i sprzegło a raz odłączac..

 

jesli chodzi o tłoki do dt80lc2 to jest maksymalny nadwymiar 2mm czyli średnica tłoka 51mm. ten próg w cylindrze o którym ktoś tu wcześniej pisał to nie jak jest cylinder nominał tylko jak sie poprostu ta gładź tak wytrze że na górze tam gdzie czasem nie dochodzi tworzy sie lekki pierścień.. i jak już jest taki pierścień to nie dobrze bo świadczy to o wyrobieniu sie już znacznym gładzi cylindra. a tak swoją drogą to dt jest bardzo odporna na słabą kompresje. przytarłem tłok i jak go zobaczyłem to nie wierzyłem ze to dzialało ale oczywiście od razu poszedłem do szlifierni wałów i cylindrów powiedzieli mi jaki wymiar tłoka mam kupić. kupiłem i oddałem go wraz z cylindrem wtedy dopasowują konkretnie do danego tłoka( co daje lepsze dopasowanie) a nie schematycznie.

jeśli chodzi o tłoki do dt80lc2 to polecam wilmat bo wszędzie praktycznie tłoki są te same tylko ceną sie różnią.. i tak np ja w wilmacie zapłaciłem 66zł z przesyłką w sklepie motoryzacyjnym był ten sam za 140zł;/

 

 

co do tego zaworka iglicowego to jak Ci nie będzie trzymał jak go wyczyścisz to pozostaje kupno nowego. oryginał koło 200zł:/ a jak znajdziesz inny to daj znac.

jeśli zamyka dobrze a poprostu ciasno chodzi to weź papierek z 800 i lekko potrzyj na bokach może pomoże a skoro i tak nie trzyma to raczej gorzej nie będzie. co do wzrastania obrotów tak jak napisałeś to moze też być poprostu źle ustawiony gaźnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...