Skocz do zawartości

Wszystko o Yamaha DT 50, 80 i 125


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam...

 

Planuję zakup Yamaszki 125. Interesują mnie dwa modele dt i xt. Motor będzie na szosowych oponach, ale jazdą po lesie również nie pogardzę. Może macie jakieś inne propozycje na model. Jestem gotów wydać do 4k, choć jak się rozglądam to są dużo tańsze, ale na niemieckich stronach... ;/ To ma być mój pierwszy troszkę mocniejszy motor. Aktualnie mam WSK 125 i szczerze mówiąc jest za słaba. Mam 188cm, 76 kg. Co możecie mi doradzić? Czekam na Wasze wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozchodzi się o pieniądze to warto samemu sobie uczciwie zadać pytanie "Do czego ma mi służyć motocykl ?" albo "Czego oczekuję od swojego motocykla ?".

 

Czteropak tej pojemności służy do codziennej jazdy rekreacyjnej lub dosłownie taczania się po zakupy lub z punktu A do B przy czym ma być możliwie prosty w utrzymaniu i eksploatacji. Problem w tym, że osiągi ryja nie urywają. Owszem da się tym dobrze polatać ale powyżej 80-90km/h zaczyna się zadyszka i chyba 120 to maks jaki wyciągnie te parę kucyków.

 

Dwusuwem też da się wolno pojechać ale i tak wciągnie do minimum 4L wahy i do tego olej. Takie cacka wymagają troski i służą raczej do zabawy. DT125 to małe bydle i odblokowana ma moc i takowa wymaga 7 do 8L benzyny na każde 100KM

 

Krótko i na temat. Chcesz się cieszyć bezawaryjną jazdą i przyzwoitymi osiągami, bierz 4T (XT125, YBR 125, MZ125RT/SM). Chcesz dobrych osiągów to jest DT125 pod warunkiem, że nie ma blokad do 15KM (takie wymogi A1).

 

Żeby nie być stronniczym to masz alternatywy:

DR125 straszny muł

CBR125 bardzo małe spalanie, klasyczna Hondowska wytrzymałość i można trochę potuningować

Sachs 125 to silnikowo w zasadzie też Yamaha ale tak jak w MZ, może być problem z elementami nadwozia.

Reszta to 2T albo chińczyki lub jakimś cudem znajdziesz KTM'a LC2 który z założenia wciąga fortunę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak czytam tu i tam... to lepiej mieć Yamaszke w 4-suwie niż 2 jeżeli się chce mieć więcej kasy w portwelu.

 

najlepiej nie mieć motocykla wtedy ma się najwięcej kasy w portfelu :D

 

dt jest 2x mocniejsza, lżejsza, bardziej idotoodporna i łatwiej dostępne części ma niż xt125.....

 

xt125 ma może 2KM więcej od wsk125 i szału nie ma.........dt ma ponad 20 i w odpowiednich rękach naprawdę wymiata :D

 

i dt 125 jest bardzo bezawaryjna i na dobrą sprawę wymaga mniej troski niż xt125 bo rzadziej zmieniasz olej w skrzyni niż w xt w silniku i nie trzeba regulować zaworów w dt, lepiej znosi utopienie :D

 

ja jestem za dt........dt jak jeździsz normalnie to spali ci te 5/100 może nawet mniej to jest raptem litr więcej niż xt a jak potrzebujesz mocy to ja masz czego o xt powiedzieć nie można........

 

dt 125 porównując do demoludów jest mocniejsza od etz 250 tylko ma słabszy dół obrotów i jest mniej elastyczna......

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prosze was o pomoc bo jestem już bezradny szukałem wszedzie w tematach ale nie było tego wiec problem polega na tym ze po wymianie tłoka na nowy im po zrobieniu szlifu tdrka nie chodzi tak jak chodziła jest dobrze dotarta ale jest ale...

Czysciłem filter gaznik kupiłem nowa cewke fajke świece ale ona dalej nie wchodzi na obroty max 7tys obr :excl: i sie dusi :excl: i strasznie dymi :evil: :excl: regulowałem gaznik itp nic nie daje Jest to Belgarda 99r :happy: prosze was o pomoc :) bo nie wiem co z nia robic wczesniej przed wymiana tłoka miała buta stawała na koło :laugh: a teraz nie :sad: chce wczesniejszy v-max to 134 :) gps licznikowe 140km/h teraz 100/110km/h na 2/4 manetki :huh: bo gdy dam na maxa 4/4 to robi buuuu... i gwałtownie zwalnia do 80km/h i strasznie dymi :angry: jestem bezradny szukałem wszedzie i nie mam juz do niej cierpliwosci jesli chodzi o spalanie to świeca jest bielutka pali na dotyk za kazdym razem zimna czy ciepła co to moze być bd pilne :banghead:

 

 

Z góry dziekuje za odpowiedzi ;D

Edytowane przez Szogn507
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak symeringi sa nowe tak samo jak uszczelki itp swieca jest brazowa mówiac czysta tzn biała ze nie jest czarna ani nie zazuca jej olejem jakies pomysły jeszcze??? kruciec sprawdziłem dokreciłem wszystko ale dalej to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak symeringi sa nowe tak samo jak uszczelki itp swieca jest brazowa mówiac czysta tzn biała ze nie jest czarna ani nie zazuca jej olejem jakies pomysły jeszcze??? kruciec sprawdziłem dokreciłem wszystko ale dalej to samo

 

 

Mój kolega miał identyczny problem , u niego przyczyną był zatkany filtr paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dzisiaj za to sie zabiore zobaczymy co to jesli to nic nie da to bd rozbierał wszystko aż znajde przyczyne ;)

 

Więc na marne ściągałem magneto tak jak mówiłem uszczelki symeringi wezyki przewody filtr paliwa powietrza wszystko jest oki bo jak składałem silnik dawałem nowe łożyska tez biggrin.gif jutro postaram sie przestawić tą iglice bd próbował niżej wyżej zobaczymy biggrin.gif mam nadzieje że to icon_question.gificon_biggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...