Skocz do zawartości

Obrotomierz w Simsonie!


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy może ktoś z was wie co nalezy zrobić, kupić, wymienić aby w Simsonie S51 (z tego co wiem to bez różnicy S51 czy SR50) załozyć obrotomierz ?

Proszę o jak najbardziej szczegółowe opisy.

 

Z góry dziękuję !

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna zalozyc orginalny obrotomierz do simsona ale to trzeba duzo roboty w to wlozyc. Trzeba kupic nowa pokrywe od sprzegla z wejsciem na walek od obrotomierza ktory jest napedzany walem korbowodu, no i obrotomierz i linka do niego.

 

Innym sposobem jest kupienie elektrycznego obrotomierza, ktory liczy impulsy na kablu od cewki do swiecy zapłonowej. Na pewno montarz tego obtrotomierza jest prosty a troche kosztowny .... około 100 zł.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze ??

mialem w simsonku obrotomierz - seryjny !! chlopie za zestawem (slimak i slimacznica ) zjezdzilem pol polski !! co nie zajechalem do sklepu to mi chcieli wcisnac zestaw do licznika bo nigdy nie slyszeli o simsonie z obrotomierzem.

az w koncu musialem zlozyc zamowienie w firmie o nazwie ALMOT i spechalnie mi dorabiali toto !!

 

wiec nie mowcie mi ze obrotomierz elektryczny jest kosztowny !!

policzcie sobie !!

pokrywa w sklepie pewnie sama kosztuje ze 100 !!

pozniej zestaw slimak i slimacznica 30 !!

linka 10 !!

sam obrotomierz pewnie z 70 !!

 

Ile wychodzi ?? 210 !! wiec analogicznie elektroniczny jest smiesznie tani !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DEKIEL SILNIKA Z OBROTOMIERZEM 88,00 (z wyjsciem na oborotomierz)

1572.jpg

NAPĘD OBROTOMIERZA 33,00

3133.jpg

Obrotomierz SIMSON - 82,10 zł

 

Wiec raczej duzo to kosztuje. Jak masz instalacje 12V to obrotek z Duzego Fiata po modyfikacji bedzie ok / albo obrotek do maldona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

najwiekszy problem bedzie z chyba z instalacja, sporo simkow ma 6V, nie wiem czy sa jakies obrotki na 6V, ewentualnie obr. moze byc zasilany bateriami lub i drugim aku, ale po co kombinowac?

Z kolei jak widzisz dekiel, obrotek, naped i linka(!) troche kosztuja...

Gdzies byly obrotomierze elektroniczne na diody, ale to wsiursko wyglada :twisted: nie ma to jak prawdziwa wskazowka :)

 

Obrotomierz to dobra sprawa, ale bez niego da sie zyc :P

 

=> Sputnick to zdjecie dekielka, to akurat dekielek od strony magneta 8) wiec nie ten.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz zabaczylem jaka jest roznica miedzy obrotomierzem zwyklym a elektronicznym to chyba lepiej i taniej bedzie zamontowanie elektryka. A w zwyklym moze wzkazowka latac jak chce , bo naped jest z linki , a eletryk przez kabel co liczy impulsy , wiec tu wzkazowka pijana nie bedzie.

 

Tu jest kilka linków z ALLEGRO:

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=40131210

http://allegro.pl/show_item.php?item=40267574

http://allegro.pl/show_item.php?item=40373280 - obrotomierz diodowy

 

Zandego nie bylo do jednocylindrowca......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy masz zapłon na przerywaczu czy na module zapłonowym to nie ma w montarzu zadnej róznicy. W elektronicznym obrotomierzu bedziesz miał około 4-5 kabli w zaleznosci od modelu. Dwa kable to będzie plus i minus, jeden kabel będzie podłaczony do kabla od cewki do swiecy( musi byc owinięty żeby podawac obrotomierzowi impulsy.) reszta kabli to podswietlenie obrotomierza. Montarz jest podobny do zamontowania zegara temperatury silnika. Sam taki miałem :-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden kabel będzie podłaczony do kabla od cewki do swiecy( musi byc owinięty żeby podawac obrotomierzowi impulsy.)  

 

kabla sie nie owija wokol kabla wysokiego napiecia tylko do wejscia niskiego napiecia (miedzy cewke a przerywacz) a w elektroniku nie ma przerywacza wiec nie wiem gdzie (miedzy modul a cewke ?)

 

Sproboj podlaczyc pod wysokie napiecie i opisz efekty :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się jednak na obrotomierz elektryczny. Jak dobrze pujdzie to będę go mial jutro :evil: . Ktoś może da mi jakieś instrukcje jak go zamontować (potrzebuje instrukcji do modelu z platynkami i do elektronika) :?: I jeszcze jedno: Nie będzie różnicy jeśli kupię obrotomierz do 2,3 lub 4 cylindrowca skoro Simson ma 1 (a drugiego niemam zamiaru dorabiać :banghead:) :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlaczalem obrotek z Duzego Fiata do maldona i owijanie wokol kabli nic nie dawalo. Wkoncu ktos mi powiedzial ze sie podlacza do styku cewki tam gdzie przychodzi kabel z przerywacza. Pozniej ten sam obrotomierz mialem w ogarze 200 (aku 6V z ladowaniem) i na 6V nie chcial dzialac ,wskazowka caly czas "plywala" czasami az od samego dolu do konca skali itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...