KubaMart Posted January 24, 2005 Share Posted January 24, 2005 chciałbym sie dowiedzieć czy ktoś mugłby mi doradzić jak fachowo zrobić taką skrzynke która spowodowała by przyspiesznie wałka kardana pomoędzy skrzynią biegów w dnieprze a dyferencjałem w kole o jakieś 20% 30% pomysł jóż mam : łańcuchową lub zębatą ale co dalej chodzi mi głównie o szczególy takiej przekładni . jak ktoś coś takiego widział lub ma znajomego z takim reduktorem to prosiłbym o opis :) ;) :P pozdrawiam :) ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qler Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 spotkalem sie z "szybkimi dyframi" (9-10 zebow na ataku i zwykly talerz), spotkalem sie z "szybka 4" (zmienione przelozenie 4 biegu) ale nigdy z przekladniami przyspieszajacymi 8O Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greedo Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 jóż Przepraszam za nie na temat ale to mnie urzekło..... To prawie dzielo literatury wspolczesnej Quote Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korba Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Takim samym dziełem techniki współczesnej byłaby dodatkowa przekładnia przyspieszająca. Reduktor, za skrzynią biegów rozpedzający wał do prędkości dzwieku hehehe :) Dzięki niej, ruskie moto jeździłoby 300km/h... Sorry, że sie nabijam, ale rozwalaja mnie takie tematy. Można kupić dyfer 9tkę, nawet 10tkę czasem, i wsadzić w miejsce oryginalnej 8ki do jazdy z wózkiem. Mozna wsadzić szybką czwórkę do skrzyni. Za mało?? Nad mocą i trwałością silnika trza popracować, a nie mysleć nad prędkościami kosmicznymi. A może ten wał ma tak szybko sie kręcic, bo będzie napedzał np. helikopter na bazie rusa :?: 8O P.S. Jeszcze słówko do Qler'a.Na atakach owszem, jest 9-10 zebów, ale talerz nie jest zwykły- taki sam dla wszystkich. Dyfry zmienia się kompletami. Im więcej zębów na ataku, tym mniej na wieńcu. Ataki współpracuja tylko z dobranymi do nich wieńcami, sa inne kąty i wiekośc zębów. To tyle. Quote Gryf MC Poland Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaMart Posted January 25, 2005 Author Share Posted January 25, 2005 witamzapomniałem dodać że taka skrzynka ma działać z silnikiem zaporożca i ruską skrzynią więc owiele mocniejszą . jest na allegro taki dniepr drag z taką przekładnią http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=40289268 temat szybkiej4 i dyfra10 znam to nie jest za dobre i wdodatku bardzo drogie a dyfer 8 i orginalna skrzynia ma większe możliwości i jest odporniejsza na przeciążenia .pozdrawaim i prosze o wypowiedzi :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qler Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 P.S. Jeszcze słówko do Qler'a.ale talerz nie jest zwykły- taki sam dla wszystkich. Dyfry zmienia się kompletami. Im więcej zębów na ataku, tym mniej na wieńcu. Ataki współpracuja tylko z dobranymi do nich wieńcami, sa inne kąty i wiekośc zębów. To tyle.ups, sorki za wprowadzanie w blad :oops: niewiedzialem o tym czlowiek uczy sie cale zycie... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
POL-13 Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Cześc.Pierwszy raz słyszę o jakieś przekładni przyszpieszającej do Rusa.Jeśli nie jesteś przekonamy co do sprawności szybkiej 4 i przekładni 10 (profesjonalnych) a myślisz ze przekladnia samorobka jest sprawniejasza,to żadne wypowiedzi i tak Cię nie przekonają.Rusek z szybką 4 i przekladnią 10 osiągnie prędkość już niebezpieczną dla zawieszeń i ramy.A na zdjęciu w Allegro to myslę ze chodziło o odsuniecie wału pędnego w celu zmieszczenia szerokiej gumy,a nie zmiany przełożenia.Pozdrowienia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korba Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 Oj kolego, słyszałes że dzwonią, ale nie bardzo wiesz w któym kosciele. Spójrz na tego Dniepra na allegro i na opis jego. Jakiego ma z tyłu kapcia?? 200. Jak takiego kapcia wsadzić do ramy, żeby nie przesuwać silnika w bok i nie kombinować za wiele?? Ruscy konstruktorzy nie przewidywali przeróbek Dniepra na draga. Więc jak?? Zrobic reduktor, który odsunie wał w prawo a silnik zostawić centralnie, w osi motocykla. I na 100% w tym motocyklu, nie służy on jako jakiś przyspieszacz. Taka zmiana przełożenia na wyjściu ze skrzyni, spowodowałaby niemozliwosc ruszenia z miejsca. A Ty piszesz o 20-30%... Hehehe, musiałby Cie najpierw ktos pociągnac, rozpędzić do 60km/h, a potem może bys jechał i broń boze zwolnić. Poczytaj ksiazki, a potem buduj reduktory. Pozdrawiam. Quote Gryf MC Poland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joe Posted January 26, 2005 Share Posted January 26, 2005 tak sie sklada ze to Dniepr kumpla i potwerdzam ze jest tam zastosowany takowy motoreduktor,bez szybkiej 4,przelozenie 5:1,silnik raczej umieszczony centralnie choc pewny nie jestem(nigdy sie nie przypatrywalem),zaprojektowany byl z mysla o Zapku,ale w rusku tez calkiem niezle sie sprawuje,choc jak przyznaje wlasciciel silnik jest troche za slaby do tego,reduktor zbudowny jest z 3 kol zebatych ze skrzyni od Zapka,ale generalnie osiagi ma zajebiste Pozdro Joe :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaMart Posted January 26, 2005 Author Share Posted January 26, 2005 kolejne sprostowania wiem że w ruskach nie budowano czegoś takiego jak przyśpieszacze czy reduktory :to dla tych co się chcą pochwalić swoją skromną wiedzą na temat ruskich motorów :) chodzi mi o to czy ktoś coś takiego widział np. w motocykach z silnikiem zapera bo ja to widziałem ale pare lat temu w 2 zaporożcach ale wtedy mnie to nie interesowało a co do 20%-30% przyspieszenia to niejest to wartość 3 czy 4 biegu tylko 2ki więc " KORBA " weś na luz i nie pisz takich gupot że trzeba by było go rozpędzać bo to żałosne jaki motor nie pojedzie z 2ki ? nawet poczciwy komar poleci bez problemu :) mam prośbe do osób które wiedzą jakie przełożenie najlepiej by pasowało do takiej przekładni niech napiszą a co do dyfra 10 to kolega zamówił sobie chyba z gdańsak za 500 zł.!!!do dniepra i posypały się zęby po sezonie "porażka "!!!!! pozdrawaim i piszcie :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korba Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Powodzenia. Róbta co chceta. Twój wybór, Twój pomysł, Twoja kasa, Twoja robota. A że to porażka z góry- nie moja sprawa. Jesli chcesz miec zaporożcodnieprodraga, którego ze swiateł będa wyprzedzac rowerzyści to tez nie mój problem. Ale za to jak się już rozbuja, to będzie jechał, a jechał... :lol: Koles se dyfer kupił za 500zł powiadasz... Dziwne, bo ja moją 9tkę oryginalną kupiłem za 90zł i po 5 tys.km nie stwierdziłem sladów zużycia. No ale cóż... To tez nie moje zmartwienie. Pozdrawiam. Quote Gryf MC Poland Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaMart Posted January 27, 2005 Author Share Posted January 27, 2005 szanowny panie "korba" naucz sie czytać kolega dał 500 zł w przeliczeniu bo płacił w $ a wtedy tyle to kosztowało może przepłacił nie wiem może trafił na mine terz niewiem za dyfer10 i talerz do tego specjalny ,a nie 9 bo 9tki są wszędzie i tanie a co do twojego zdania o motocyklach własnej konstrkcji to możesz je sobie zachować dla siebie nie wytęzaj główki na takie informacje bo pewnie dymek ci się nad głową unosi. pozdrawaim i czekam na wasze zdania :) :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korba Posted January 27, 2005 Share Posted January 27, 2005 Gnojku, przede wszystkim, naucz się trochę szacunku dla starszych, jesteś na forum kilka dni, więc bądź grzeczny jak Ci ktoś dobrze radzi, bo jak zapyskujesz komuś więcej tu mogącemu niż ja, to szybko stąd wylecisz... Jeździłem motocyklami zanim się urodziłeś, więc stul mordę i słuchaj, a rób sobie co chcesz. Chciałem Cię tylko odwieść od głupiego pomysłu, żebyś nie utopił kasy w złomie. Ale mam to w d... Po ch... sie pytasz, jeśli wszystko wiesz?? A z Twojego pisania wynika, że niewiele... I z gramatyki i ortografii może sobie jakieś korepetycje zamów. Przydadza się, żeby obciachu nie było. To tyle co mam do powiedzenia w tej kwestii. Quote Gryf MC Poland Link to comment Share on other sites More sharing options...
KubaMart Posted January 27, 2005 Author Share Posted January 27, 2005 ok ok szacunek ma być, sorki jesteś starszy ale twoje teksty: " Jesli chcesz miec zaporożcodnieprodraga, którego ze swiateł będa wyprzedzac rowerzyści to tez nie mój problem. Ale za to jak się już rozbuja, to będzie jechał, a jechał... " albo "A Ty piszesz o 20-30%... Hehehe, musiałby Cie najpierw ktos pociągnac, rozpędzić do 60km/h, a potem może bys jechał i broń boze zwolnić" tak sie składa że skątaktowałem sie z kolegą gościa od tego dniepra draga i tam jest przełożenie przyspieszające o 25% wał kardana i przyspiesza to jak średnie japonie!!!! tak gości mówił szanuje ciebie i twoją wiedze ale stulić morde to możesz mówic do psa a nie do mnie. pytam się bo nie mam tak dużej wiedzy jak ty i narazie jeszcze się ucze więc i ty uszanuj młodych i nie obrażaj . no więc nie kłućmy się a co do tematu to jakby ktoś coś miał nowego to czekam PS co do mojej gramatyki :jestem (dysortografikiem) nic na to nieporadze pozdrawiam i czekam 8) :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał Posted January 29, 2005 Share Posted January 29, 2005 kolejne sprostowania wiem że w ruskach nie budowano czegoś takiego jak przyśpieszacze czy reduktory :to dla tych co się chcą pochwalić swoją skromną wiedzą na temat ruskich motorów :evil: chodzi mi o to czy ktoś coś takiego widział np. w motocykach z silnikiem zapera bo ja to widziałem ale pare lat temu w 2 zaporożcach ale wtedy mnie to nie interesowało a co do 20%-30% przyspieszenia to niejest to wartość 3 czy 4 biegu tylko 2ki więc " KORBA " weś na luz i nie pisz takich gupot że trzeba by było go rozpędzać bo to żałosne jaki motor nie pojedzie z 2ki ? nawet poczciwy komar poleci bez problemu :crossy: mam prośbe do osób które wiedzą jakie przełożenie najlepiej by pasowało do takiej przekładni niech napiszą a co do dyfra 10 to kolega zamówił sobie chyba z gdańsak za 500 zł.!!!do dniepra i posypały się zęby po sezonie "porażka "!!!!! pozdrawaim i piszcie :banghead: Owszem, są reduktory w ruskich sprzętach. Masz gotowe rozwiązanie: zwolnice 1:3 przy kole koszowym w zaprzęgach z napędem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.