Skocz do zawartości

Mz 25x.


BIL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pytań i porównań mz- ki z maszynami czeskimi przyznacie bylo juz troche. Nie zamierzam Was zameczac ponownie. Zamecze w inny sposob :)

Chcialem niebawem kupic takie motorzysko, ale nie wiem jak z czesciami? I to jest pytanko do WaS. Interesuja mnie Tylko czesci "nowe", nie uzywane. Nie bawi mnie kupno wybrakowanego gaźnika od pana zdzisia , ktory po zaplacie znika w kszakach. Czy są faktycznie jeszcze wszystkie częsci do tych motocykli ( 250, 251 ) w sklepach, starych magazynach :D ? Jestem z Warszawy .

 

Pozdrawiam

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzy mi sie sklep na ul. Nowolipie badz Nowolipki. Raz go odwiedzilem, ale wydaje mi sie ze skupiaja sie na sprzedazy czesci do polskich motorynek inmotocykli. To o nim myslales Greedo ?

 

Nie badz taki tajemniczy i podaj jakies adresy cobym podskoczyl w tygodniu i rozgladnal sie troszke.

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MZ 250/251 odjeżdża większości puszkom na światłach. Oczywiście jak trafisz na auto o przysp. do setki poniżej 10 s to Ci ucieknie, ale jeśli to ma być pierwszy motocykl to masz gwarancję niezłej frajdy na rok - dwa, czasem dłużej, o ile nie masz zapędów ściganckich.

Co do winkli - warunek to zawieszenie bez luzów i wycieków, zalane przyzwoitym olejem amortyzatorowym. Jeszcze ważniejsze są opony. Oryginalne nie spisują się zbyt dobrze, są twarde i ślizgają się. Ale na markowych, typowo motocyklowych oponach można się ładnie składać,

MZ 250 całkeim nieźle spisuje się w roli motocykla turystycznego, 251 troszkę mniej z uwagi na krótsze siedzisko i rozstaw osi oraz mniejsze koło tylne. Za to ma szerszą kanapę i tyłek zaczyna drętwieć trochę później niż w 250. Poza tym 251 uchodzą za motocykle ładniejsze.

Absolutnie bezkonkurencyjna jest MZ w kategorii kosztów utrzymania. W średniej japonii coroczny przegląd (wymiana płynów + regulacje gaźników) kosztuje tyle co kompletny remont silnika w MZ na dobrych częściach. A po takim remoncie powinno się zrobic przy rozumnej eksploatacji ok 30 tys km. Sam sobie policz czy warto. Trzeba jednoczesnie pamiętać, że MZtą mozna spokojnie utrzymać prędkość podróżną 100-110 km/h, a to już całkiem przyzwoita prędkość.

Do tego dochodzi spalanie - moja pali 3,9 - 4,3, najczęściej notuję 4,1. Mało który motocykl mieści się w tych wartościach.

Oczywiście nie jest to sprzęt do rwania lasek na moto, ani zadawania szyku na paradach i zlotach. Przeszkadza też (w każdym razie mnie) bardzo niska kultura pracy silnika, jak to w dwusuwie (szarpanie przy zamkniętym gazie i nierówna praca przy małym obciążeniu), dość męczący w długich trasach dźwięk na wysokich obrotach, niewygodne tankowanie, kiepska jakość niektórych części i średni prestiż. Ale wiem, że będę jeździł tym motocyklem jeszcze pewnie kilka sezonów bo nie mam ochoty na czyszczenie mojego portfela przez produkty high-tech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowam twoja odpowiedz Zbyhoo i bede czerpal z niej w razie zakupu MZci.

Wielkie Dzięki za podpowiedz na jaka czekalem. Dzieki wszystkim, ktorzy cos dorzucili.

 

Teraz ttrzeba bedzie sie pouczyc do sesji, a pozniej mozliwe ze zakrece sie kolo moto.

 

Pozdrawiam.

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

To sietna maszynka z 2taktow chyba moge powiedziec ze jedna z lepszych z czesciami niemam problemow i w sumie niesa drogie w trase nadaje sie jak malo ktory sprzet jak sie uprzesz to zabierzesz pol szafy niedawno podlaczylem kosz do niej radzi se z nim znakomicie na zebatce 18 wykreca 70km/h a spala niewiele pow 3L Gdybym nie mazyl o jakies japoni to niesprzedawal bym jej za zadne skarby tera reanimuje JAWE CZ 350 zobacze jak to sie bedzie sprawowalo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ząbkowska (nie wiem ile bo ja tam tylko trafic potrafie :D ) 8181004 - moge polecic, bo jest dosc dobry, za to odradzam Nowolipki - dziadki nie wiedza co sprzedaja i sa dosc niemili :? . Pozatym ceny maja troche nie tego... Jest jeszcze sklep na Targowej przy salonie Suzuki ale tam akurat nr zgubilem. Tez dobry i maja prawie wszystko. Za to na Ząbkowskiej jak czegos nie maja to Ci sprowadza po normalnej cenie

 

nr do sklepu na ul. Targowej 619 64 77

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...