jacho 15 Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 Witam Mam problem natury technicznej czy dało by rady przerobić motocykl z tylnym hamulcem bębnowym na hamulec tarczowy ? -Czy jest to wykonalne?-Czy jest to opłacalne ?-Ile by taki ,,tuning'' kosztował? !!! Z głóry dziękuje!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sputnick Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 Byl juz taki temat. Chyba ktos z tego forum montowal takie cos w ETZ. Jak sie ta osoba nieodezwie to poszukaj w wyszukiwarce tego tematu EDIT:Pierwszy link:http://forum.motocyklistow.pl/viewtopic.ph...t=tarcza+ty%B3u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 Oczywiście,ze jest mozliwe, tylko mało opłacalne bo roboty troche jest a i koszta czasem wysokie. Musisz miec tarcze, piaste do tarczy, zacisk, pompe i przewod. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 polecam www.mz251r.prv.pl - moj byly bajk :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
belzebub Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 to zalezy jak to rozpatrywac. jezeli przerobka ta ma byc zastosowana tylko aby zwiekszyc walory estetyczne pojazdu to napewno jest nieoplacalna.zas jesli wlasciciel chce ja zrobic z mysla o poprawieniu komfortu jazdy oraz bezpieczenstwa to juz inna sprawa ( oczywiscie jezeli tradycyjny beben wg wlasciciela jest za slaby ) ja sam mam wiele pomyslow wzgledem mojego moto i uwazam ze jesli chcesz miec tarcze z tylu to jak najbardziej popieram- tylko przygotuj sie na DUUUUZO pracy i oczywiscie w warunkach domowych tego nie wykonasz (chyba ze masz tokarke i inne sprzeta oraz oczywiscie glowe na karku) JEZELI SIE ZDECYDUJESZ TRZYMAM KCIUKI !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 polecam www.mz251r.prv.pl - moj byly bajk :) mozesz napisac cos wiecej o tym patecie, chodzi mi głownie o przeróbke piasty, bo tarcze, zacisk i pompe juz mam. z góry dzieki pozdro @ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BULLSON FOREVER Opublikowano 10 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2005 Gdzies w POlsce widziałem MZ z tarcza z tyłu. Pytanie tylko po co to robic? Oryginalny beben jest bardzo skuteczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacho 15 Opublikowano 12 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Chyba ktos z tego forum montowal takie cos w ETZ No tak ale tu nie chodzi o MZ ale o Honde MTX i mam na myśli poprawienie hamowania i inych walorów jazdy nie chodzi tu o zrobienie tego dla bajeru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacho 15 Opublikowano 12 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Skoro już mowa o okolicach kuł to mam taki problem (napisze tu bo nie ma po co zakładać nowego tematu) mniej więcej co 2 miesiące musze wymieniać dętki w kołach robie to tak często że dostałem nawed ksywe ,,guma men'' :) nie jest to przebicie dętki ale urwanie wętyla z dędki myślałem o załorzeniu spycjalnego wkładu zamiast dętki czy jest to moja jazda czy coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 Nie dokrecaj za mocno tej nakretki od wentyla ktora styka sie z felgaDetka musi w oponie "pracowac" a na obreczy musi byc tasma (od srodka) Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 12 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2005 przeroba piasty:kolo nalezy rozszprychowac, wrzucic na tokarke i wygladzic, wyrownac ta wewnetrzna czesc piasty od strony bebna. wewnetrzna w sensie nie beben hamulcowy, tylko sama os gdzie jest lozysko. wygladzamy jak najmniej, aby nie oslabic osi. nastpenie kupujemy duraluminiowy walec np. PA-12 o srednicy 110mm i wysokosci okolo 70mm. w tym duraluminiowym walcu toczymy centrycznie otwor o srednicy rownej srednicy wygladzonej piasty. nastepnie wciskamy ten walec na piaste i patrzymy, gdzie tu od spodu go jeszcze wyfrezowac, bo przeszkadzaja takie 3 skrzydelka od piasty. jak to zrobimy walec musi dochodzic do konca. z drugiej strony wiercimy 6 otworow nieprzelotowych (okolo 30mm), walec gwintujemy, i wkrecamy od strony zebatki 6 srub M8 na loctite z lbem plaskim. w ten sposob mamy zamocowany juz dystans. teraz wrzucamy calosc znowu w tokarke i robimy miejsce pod tarcze z zamkiem (tak jak w przednim kole, taki rant wewnetrzny po ktorym tarcza sie obraca). toczymy tak, aby po zalozeniu tarczy na zamek, osadzenie tarczy bylo na rowni z koncem piasty. nastepnie wiercimy znowu 6 otworow M8 nieprzelotowych, gwintujemy i montujemy tarcze. otwory od strony tarczy i od strony zebatki nalezy rozlokowac naprzemiennie. calosc operacji dla kogos qmatego z narzedziami to max 2 godziny milej zabawy w zimowe wieczory :) aha, z racji czestych pytan na gg i maila: ja nie przerabiam odplatnie, ani tym bardziej za darmo, ze wzgledu na fakt popelnienia przestepstwa :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 18 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2005 wielkie dzieki młodyVFR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.