Skocz do zawartości

Hamulec tarczowy z tyłu


jacho 15
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to zalezy jak to rozpatrywac. jezeli przerobka ta ma byc zastosowana tylko aby zwiekszyc walory estetyczne pojazdu to napewno jest nieoplacalna.

zas jesli wlasciciel chce ja zrobic z mysla o poprawieniu komfortu jazdy oraz bezpieczenstwa to juz inna sprawa ( oczywiscie jezeli tradycyjny beben wg wlasciciela jest za slaby )

 

ja sam mam wiele pomyslow wzgledem mojego moto i uwazam ze jesli chcesz miec tarcze z tylu to jak najbardziej popieram- tylko przygotuj sie na DUUUUZO pracy i oczywiscie w warunkach domowych tego nie wykonasz (chyba ze masz tokarke i inne sprzeta oraz oczywiscie glowe na karku)

 

JEZELI SIE ZDECYDUJESZ TRZYMAM KCIUKI !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już mowa o okolicach kuł to mam taki problem (napisze tu bo nie ma po co zakładać nowego tematu) mniej więcej co 2 miesiące musze wymieniać dętki w kołach robie to tak często że dostałem nawed ksywe ,,guma men'' :) nie jest to przebicie dętki ale urwanie wętyla z dędki myślałem o załorzeniu spycjalnego wkładu zamiast dętki czy jest to moja jazda czy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeroba piasty:

kolo nalezy rozszprychowac, wrzucic na tokarke i wygladzic, wyrownac ta wewnetrzna czesc piasty od strony bebna. wewnetrzna w sensie nie beben hamulcowy, tylko sama os gdzie jest lozysko. wygladzamy jak najmniej, aby nie oslabic osi. nastpenie kupujemy duraluminiowy walec np. PA-12 o srednicy 110mm i wysokosci okolo 70mm. w tym duraluminiowym walcu toczymy centrycznie otwor o srednicy rownej srednicy wygladzonej piasty. nastepnie wciskamy ten walec na piaste i patrzymy, gdzie tu od spodu go jeszcze wyfrezowac, bo przeszkadzaja takie 3 skrzydelka od piasty. jak to zrobimy walec musi dochodzic do konca. z drugiej strony wiercimy 6 otworow nieprzelotowych (okolo 30mm), walec gwintujemy, i wkrecamy od strony zebatki 6 srub M8 na loctite z lbem plaskim. w ten sposob mamy zamocowany juz dystans. teraz wrzucamy calosc znowu w tokarke i robimy miejsce pod tarcze z zamkiem (tak jak w przednim kole, taki rant wewnetrzny po ktorym tarcza sie obraca). toczymy tak, aby po zalozeniu tarczy na zamek, osadzenie tarczy bylo na rowni z koncem piasty. nastepnie wiercimy znowu 6 otworow M8 nieprzelotowych, gwintujemy i montujemy tarcze. otwory od strony tarczy i od strony zebatki nalezy rozlokowac naprzemiennie. calosc operacji dla kogos qmatego z narzedziami to max 2 godziny

 

milej zabawy w zimowe wieczory :)

 

aha, z racji czestych pytan na gg i maila: ja nie przerabiam odplatnie, ani tym bardziej za darmo, ze wzgledu na fakt popelnienia przestepstwa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...