Skocz do zawartości

Yamaha XTZ 750 Super Tenere


Rekomendowane odpowiedzi

Witam:) raz w życiu jechałem Africa Twin i powiem, że ma troche wygodniejsze zawieszenie, jednakże nie zamienił bym swojej XTZ na honde. Moja lepiej sięzbiera i to jak już dobrze zauważono od dolnej partii obrotw i nie ma tak jak w AT problemów z wdrapywaniem się na bardziej strome górki. Jedyne, co bym usprawnił w XTZ to przedni hamulec, bo w porównaniu z poprzednim moto jakie dosiadałem, to wydająsięo wiele słabsz (mimo to nie mogę powiedzieć, że sązłe:)).

 

pozdrawiam wszystkich posiadaczy XTZ:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Witam:) raz w życiu jechałem Africa Twin i powiem, że ma troche wygodniejsze zawieszenie, jednakże nie zamienił bym swojej XTZ na honde.

Świeta racja!!! Zawieszenie ma bardziej miekkie-tez bym takie wolał w swojej XTZ.

 

pozdrawiam wszystkich posiadaczy XTZ:)

Nawzajem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Africa, sądząc po oferowanych na sprzedaż egzemplarzach z rynku niemieckiego, jest trwalsza. Rozkładająć Africę zaskoczony byłem rozmiarem niektórych części. Na pewno w jakimś stopniu Africa leci na opinii ale również wachlarz akcesoriów globetroterskich o czymś świadczy.

Trwalsza? na jakiej podstawie tak twierdzisz, ze drozsza? HD tez jest drogi? :lol:

XTZ ma dużą przewagę jeśli chodzi o serwisowanie, jest dużo prostsza. Tyle że w Africe niektóre czynności można sobie darować :) np regulacja zaworów, ptrzeważnie kończy się na stwierdzeniu że wszysko jest ok tak jak było 50 kkm temu i jak będzie za kolejne 50kkm.

W czym XTZ jest "prostsza"? W XTZ zawory (tylko 3 szt wymagały regulacji po 45000km przebiegu, a co bedzie za drygie tyle to nie wie nikt, ty tez koniu nie wiesz co bedzie w hondzie za 50kkm.

Honda leci nareklamie ito tak jak HD, jedyne co ma (dla mnie) lepsze to zawieszenie - bardziej komfortowe.

Ja się nastawioałem na XTZ własnie dzięki jej prostocie, większej mocy i szybkości no i cenie. Lubię dobre sprzęty które sa niedoceniane i dziękli temu mają fajne ceny.

Ze dobry sprzet to sie zgodze, ale ze niedoceniany? Hmmm przez kogo? Na pewno przez turystów doceniany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam do was jedno pytanie, skoro skupiamy się wokół tego motocykla.

Ostatnio miałem przykry wypadek... w czasie jazdy spadła mi nakrętka przytrzymująca małą zębatke i okazało sie, że poszdł gwint na nakrętce i wałku(przy końcu). Pytanie moje, to, czy jak założe nową nakrętke i dokręce ja na klej to czy to wytrzyma?? bo nie mam pewności i wolę sięspytać bardziej doświadczonych ludzi. Proszę o podpowiedż np jakiego kleju użyć, bądż jak to najlepiej naprawić, by nie rozkładać silnika.

 

Z góry dziękuję:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Regulacja zawrów , gaźników, wymiana świec i łańcych rozrządu to bajka w XTZ w porównaniu do Africy.

 

Jakby XTZ była doceniana to miałbyś więcej akcesoriów podróżniczych do XTZ a nie do Africy.

 

Juz pisałem przez kogo jest doceniana XTZ! Aby wyregulowac zawory w XTZ trzeba zdjąc wałki rozrzad-rzuczywiscei bajka :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
mam do was jedno pytanie, skoro skupiamy się wokół tego motocykla.

Ostatnio miałem przykry wypadek... w czasie jazdy spadła mi nakrętka przytrzymująca małą zębatke i okazało sie, że poszdł gwint na nakrętce i wałku(przy końcu). Pytanie moje, to, czy jak założe nową nakrętke i dokręce ja na klej to czy to wytrzyma?? bo nie mam pewności i wolę sięspytać bardziej doświadczonych ludzi.

Najlepiej nowy wałek, ew. wykac wałek i zrobic nowy gwint, tylko kto sie podejmie obróbki wałku z takiego materiału? :cry: Mozna próbować zakręci nową nakrętke, a na wałek nawinąć konopi, ale to prowizorka. Klej? Nie wiem jaki i nie wiem czy pozniej to sie bez problemu odkreci (n gdy zajgdzie koniecznosc wymiany zebatki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Porównaj jak to się robi w XTZ a jak w XRV to pogadamy

Pytam jeszcze raz : w czym XTZ jest "prostsza"? Ja podaje konkrety, a ty chyba musisz najpierw skonsultowac problem ze sztabem mechaników, co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy prostszy czy nie?Trudno powiedzieć...Każdy silnik ma swoja specyfike.Jeden może miec bardziej skomplikowany układ rozrzadu a inny np.skrzynie biegów.Prościej wyglądałoby zestawienie(porównanie)MZki z Honda VF.Tu jest pełna jasność. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryży, kupujesz Tenerę??:D

 

Jak coś, to może założymy jakiś klub i witrynę internetową miłośników Tenery:D

 

Bullson, tak jak pisał wczesniej Ryży, przykładowa wymiana łańcuszka rozrządu w widlastym twinie jest nieco bardziej skomplikowana niż w rzędowej dwójce. Wystarczy podjechać do pierwszego lepszego serwisu i porównać jakie są ceny za te same usługi dla silników rzędowych i widlastych;)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... jak wypada XTZ 750 Super Tenere w konfrontacji z XRV 750 Africa Twin?? Wydaje mi się, że AT ma niewiele więcej do zaoferowania i tak faktycznie, to jest chyba nieco przereklamowana ...

Ja uwazam, ze cos musi byc w tym ze XRV jest drozsza od XTZ w tym samym roczniku, nic nie ujmujac Tenerze oczywiscie. Moze Africa kaze sobie doplacac za "kultowosc" ?????

OT - Jezdzilem kiedys VOLVO 245 - toporny szwedzki kombiak, kanciaty, brzydki, wolny a jednak egzemplarze z ostatnich lat produkcji (91-92) sa drozsze od mlodszych modeli (740, 940).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Ja uwazam, ze cos musi byc w tym ze XRV jest drozsza od XTZ w tym samym roczniku, nic nie ujmujac Tenerze oczywiscie. Moze Africa kaze sobie doplacac za "kultowosc" ?????

OT - Jezdzilem kiedys VOLVO 245 - toporny szwedzki kombiak, kanciaty, brzydki, wolny a jednak egzemplarze z ostatnich lat produkcji (91-92) sa drozsze od mlodszych modeli (740, 940).

Tylko tak mozna to wytlumaczyc. Tak samo jak HD czy Mini Moris. Placisz za legende wylansowana prze koncern produkujacy te pojazdy i tyle. Przegladałem ostatni Dizmar i nie zauwazylem jakiejs roznicy w cenach XRV i XTZ.

 

WIcher!!! Ile razy zmieniales lancuszek rozrzadu w swoim motocyklu i co ile km sie zmienia taki lancuszek? Czesciej sie zmienia olej, swiece, filty. A do tych ostatnich w XTZ jest bardzo utrudniony dostep-to sie nazywa utrudnienie w eksploatacji. XTZ jest "prostsza"? Nie wydaje mi sie.

 

Bern!!! Masz kompleksy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIcher!!! Ile razy zmieniales lancuszek rozrzadu w swoim motocyklu i co ile km sie zmienia taki lancuszek? Czesciej sie zmienia olej, swiece, filty. A do tych ostatnich w XTZ jest bardzo utrudniony dostep-to sie nazywa utrudnienie w eksploatacji. XTZ jest "prostsza"? Nie wydaje mi sie.

 

Hmmm chodziło mi wyłącznie o rozważania teoretyczne dotyczące specyfiki silnika XRV czy XTZ.

 

W mojej Diversionie zmieniałem łańcuszek np. dwa razy,ale co to ma do rzeczy:D

 

Co do cen XRV vs XTZ, to Africa np z 93 zaczyna się od 14 do 15 tys, zalezy gdzie, kto i jaki sprzęt ma i ile sobie śpiewa:D.O rocznikach 95-96 moge pomarzyć.

Na Allegro są dwie Tenery jedna 93 kosztuje 9500 zł druga chyba 94 i kosztuje już 14500, także ceny różne i mozna o tym długo dyskutować:D

 

Powracając do tematu, to Ja jednak skłaniam sie bardziej ku XTZ.

 

Nie wiem, moze dlatego,że osiągi nieco lepsze i cena jakaś korzystniejsza mi się wydaje;)

 

Co do wad i zalet, to nie wiem czy dyskusja taka ma sens w przypadku motocykli,które przekroczyły 10 lat. Domyślam się,że i w ST i w AT mogą wyskoczyć jakieś niespodzianki, także można to odłożyć na dalszy plan.

 

W sumie motocykle z założenia są takie same, ale jak dla mnie XTZ wydaje się lepsiejsia, jakaś taka hmm bardziej narowista:P

 

Taką sobie łyknę i luzzzz:P

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Jakby XTZ była doceniana to miałbyś więcej akcesoriów podróżniczych do XTZ a nie do Africy.

XTZ nie jest produkowana od 1997roku, Africe jeszcze (jak sie nie myle(dwa lata temu mozna było dostac nowa. Tu bym szukał odpowiedzi dlaczego jest wiecej akcesoriów do XRV. Chociaz czy jest wiecej. W niemieckich katalogach są do XTZ gmole, stelaze, szyby. Co jest do XRV a nie ma do XTZ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...