Skocz do zawartości

Yamaha XTZ 750 Super Tenere


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

 

Tak jak w temacie. Interesują mnie opinie użytkowników( i nie tylko) dotyczące tego modelu.

Jak się sprawuje w codziennej eksploatacji(trasa,miasto), na jakim poziomie kształtuje się spalanie w tym motocyklu, czy owiewka dobrze spełnia swoje zadanie przy większych prędkościach, jak wygląda sprawa podróżowania solo i we dwoje, komfort, jak zawiecha sprawuje się na Naszych pięknych drogach, awaryjność, może jakieś newralgiczne punkty motocykla :?: Koszty utrzymania itd

 

Interesuje mnie dosłownie wszystko, co związane jest z tym motocyklem i proszę o konkretne wypowiedzi poparte jakimiś doświadczeniami :P

 

Jeżeli dojdzie do zakupu, to będzie to mój pierwszy motocykl tego typu, dlatego rozumiecie,że chciałbym wiedzieć jak najwięcej 8)

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam :!:

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki BULLSON, częściowo zaspokoiłeś Moją ciekawość:P

 

Jednak czekam na kolejne odpowiedzi do Moich niektórych pytań zawartych w temacie, na które mi nie odpowiedziałeś:P

 

Mam nadzieję,że temat się jeszcze rozwinie i wypowiedzą sie inni użytkownicy lub osoby mające styczność z tym motocyklem:D

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
 

Jak się sprawuje w codziennej eksploatacji(trasa,miasto),

 

super-widac wszystko nad dachami osobówek

 

na jakim poziomie kształtuje się spalanie w tym motocyklu,

 

od 5l/100km wzyz

 

zy owiewka dobrze spełnia swoje zadanie przy większych prędkościach,

 

oryginalna szyba jest za niska, po krymie jezdziłem troche bez kasku, ale nie dało sie bo strumien powietrza leciał prosto w oczy razem z kurzem i owadami, trzeba kupic wyższą szybe, wtedy jest ok, bo jezdziłem na XTZ kumpla z taka szyba

 

jak wygląda sprawa podróżowania solo i we dwoje, komfort,

 

kierowca ma super, pasazerka zjezdza w dół, kanapa jest troche krótka dla dwóch duzych chłopów, ale dla kobitki jest naprawde wystarczajaca.

 

jak zawiecha sprawuje się na Naszych pięknych drogach,

 

bardzo dobrze, nie ma problemu gdy trzeba przejechac po schodach czy przez rów, w terenie ciezko ze wzgledu na duza masa (lepiej radzi sobie zwykła MZ)

 

awaryjność, może jakieś newralgiczne punkty motocykla :?:

 

zadna, a ten punkt to regulator napiecia (we wszystkich (trzech) znanych mi egzemlarzach szwankuje, przewaznie przy dłuzszych - wielogodzinnych jazdach wzrasta prąd ładowania i wygotowuje sie woda)

 

Koszty utrzymania itd  

 

dwa filtry powietrza (2x100zł), filtr oleju 20zł, opony Mischlen T66 1000zł, synchronizacja gazników i reg zaworów 230zł u Ridersów w Kraku (w zimie),

 

Interesuje mnie dosłownie wszystko, co związane jest z tym motocyklem i proszę o konkretne wypowiedzi poparte jakimiś doświadczeniami   :P

Na oponach przejechałem 20 000km (nie były nowe przy zakupie motocykla, wiec miały jeszcze wiekszy przebieg, a na łańcuchu i zebatkach 26 000 km (tez nie by nowy gdy kupiłem motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo, to się nazywają konkrety:lol:

 

Chodzi mi jeszcze o prędkość podróżną jadąc solo lub we dwójkę, lub z ewentualnym bagażem. Jest jakiś przedział lub zakres prędkości podróżnych, w których mozna spokojnie się przemieszczać??

 

Ahia, jak motocykl prowadzi sie przy większych prędkościach, albo w tym przedziale prędkości podróżnych??

 

A i jakie dwa filtry powietrza??8O

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazje jeździć tym motocyklem tylko raz.

Wrażenia super, silnik pracował bez jakiś dziwnych dźwięków i oporów, moc od samego dołu (przynajmniej ja miałem takie wrażenia).

Jedno co mnie przeraziło na początku to wysokość tej maszyny. Pamiętam że podjechał do mnie kumpel na Dominatorze i pierwsze co mu powiedziałem patrząc z góry to – „Ale ta Honda malutka :P”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
moc od samego dołu (przynajmniej ja miałem takie wrażenia).

 

tak, ciagnie na piatce juz od 2000obr/min bez zająkniecia

 

 

Jedno co mnie przeraziło na początku to wysokość tej maszyny. Pamiętam że podjechał do mnie kumpel na Dominatorze i pierwsze co mu powiedziałem patrząc z góry to – „Ale ta Honda malutka :)”

 

Do wysokiej pozycji trzeba sie po prostu przezwyczaic. Jest to kawał motocykla (moja MZ przy nim wyglada jak motorower), ale postawiony przy ST1100 Europa nie jest juz taki wielki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno co mnie przeraziło na początku to wysokość tej maszyny

 

Ooo, to coś dla mnie. Duży motocykl dla takiego wysokiego chłopca jak ja;)

 

BULLSON, co z tą prędkością podróżną i zachowaniem się motocykla w zakresie prędkości podróżnych oraz w obrębie prędkości maksymalnej(jakieś wężykowanie czy podobne historie)??:lol:

 

w tym sprzecie nawet kraniki masz dwa hehe

 

No o tym już gdzieś wyczytałem. Po co jest ten drugi kranik?? Włącza się nim rezerwę, czy może pełni inną funkcję??8O

 

Wiecie co, ostatnio miałem motocykl sportowy i przyznam szczerze,że lubię nieco ostrzej pośmigać po winkielkach, czy Tenerka da mi tą możliwość??

Sorki, za takie pytania, ale nie śmigałem tym motocyklem, więc nie mam o nim zielonego pojęcia;)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

BULLSON' date=' co z tą prędkością podróżną i zachowaniem się motocykla w zakresie prędkości podróżnych oraz w obrębie prędkości maksymalnej(jakieś wężykowanie czy podobne historie)??:lol:[/quote']

 

Pred max to około 190km/h, moze ciut wiecej na oryginalnym przełożeniu, bo na moim terazniejszym (tylna zebatka mniejsza o 3 zeby, na czwórce osiagam wieksza predkosci niz na piatce. Prędkość podróżna - do 130km/h komfortowo w normalnej pozycji, przy wyzszych trzeba sie pochylic albo wyzsza szybe kupic. Spokojnie mozna utrzymywac przez wiele godz pred 140km/h. Przy max pred pojawia sie wezykowania na drogach o złej nawierzchni. Poza tym przy załadowanym na ful motocyklu, na koleinach itp troche pływa (trzeba sie przyzwyczaic). Myslałem,ze to sie zmieni, gdy zmieniem ożyska w tylnym kole, ale nic to nie dało.

 

Po co jest ten drugi kranik?? Włącza się nim rezerwę, czy może pełni inną funkcję??8O

Oba maja 3 pozycje: off, on i res. Zbiornik jest bardzo duzy i nie ma połączenia obu dolnych czesci, dlatego dwa krany, nalezy miec oba otwarte i oba przełączać na res. Oczywiscie w trasie gdy nie mam w danej chwili czasu przełączam na res tylko jeden, drugi dopiero gdy mam czas. Podobno, gdy ostatnie litry wlewa sie butelką (powoli, mozna zmiescic 30litrów benzyny).

 

Wiecie co, ostatnio miałem motocykl sportowy i przyznam szczerze,że lubię nieco ostrzej pośmigać po winkielkach, czy Tenerka da mi tą możliwość??

Sorki, za takie pytania, ale nie śmigałem tym motocyklem, więc nie mam o nim zielonego pojęcia;)

Bardzo dobrze nadaje sie na winkle, bedac w pazdzierniku w bieszczadach na słynnych serpentynach w okolicy Tyrawy Wołoskiej "Polskie Alpy" kika razy przytarłem butem o asfalt. Tak wiec pochylac sie mozna i to niezle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniam, mniam, to mnie BULLSON pocieszasz z każdym kolejnym postem w tym temacie:D

 

A co do tego wężykowania, to czy nie może to być spowodowane np.złym stanem łozysk w główce ramy i w osi wahacza??

 

Czytałem na jakiejś stronie zagranicznej, że wymiana tych elementów + progresywne sprężyny w przednim zawieszenieu(np.Willbers)znacznie poprawiają sytuację:)

 

No,ale wiaodmo, od kupna motocykla, do takich "udoskonaleń' daleka droga:D

 

Aha, BULLSON, jeszcze dwa pytania:

 

-jak zabierają się do roboty hamulce??Słyszałem,ze to też słaby punkt.

 

-co to jest takie białe cosik, przymocowane w dolnej części wahacza,przechodzi przez to łańcuch??

 

No to jeszcze raz dzięki i wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2005;)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
Mniam' date=' mniam, to mnie BULLSON pocieszasz z każdym kolejnym postem w tym temacie:D

 

A co do tego wężykowania, to czy nie może to być spowodowane np.złym stanem łozysk w główce ramy i w osi wahacza??[/quote']

 

W główce ramy zmieniłem (100zł, albo nawet 90zł-juz nie pamietam- komplet u Olka w Bielsku), ale nie maiłem okazji jechac na max po wymianie, a przy wahaczu są OK.

 

 

 

jak zabierają się do roboty hamulce??Słyszałem' date='ze to też słaby punkt.[/quote']

 

Nie wiem czego ludz chca od hamulców, dla mnie sa w zupełnosci wystarczające, tylko tył trzeba mocno deptac, ale to chyba przypadłość jedynie mojego egzemplarza, bo w kumplowym XTZ tył działa lekko, klocki EBC w Riderze kupowałem po 80zł na tarcze (czyli 80złx3=komplet, u Olka było by taniej, ale wtedy jeszcze o nim nie wiedziałem)

 

co to jest takie białe cosik' date=' przymocowane w dolnej części wahacza,przechodzi przez to łańcuch??[/quote']

 

to ma chronic noge przy jezdzie w terenie zeby piety nie wciagneo w łańcuch i zebatke) - to jest ENDURO!!!

wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2005;)

Nawzajem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego wątku, to powiedzcie mi, jak wypada XTZ 750 Super Tenere w konfrontacji z XRV 750 Africa Twin??:D

 

Wydaje mi się, że AT ma niewiele więcej do zaoferowania i tak faktycznie, to jest chyba nieco przereklamowana, co nie znaczy,że jest to zły motocykl, bo mnie bardzo się podoba i również biorę go pod uwagę:)

 

Co o tym sądzicie??

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER
AT ma niewiele więcej do zaoferowania i tak faktycznie' date=' to jest chyba nieco przereklamowana, [/quote']

Juz to gdzies słyszałem. Tak jest faktycznie, i wcele nie pali mniej od XTZ (co czesto słysze), po porstu zalezy od stanu danego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki BULLSON, jesteś szybki i niezawodny,ale mam wrażenie,że na tym forum, tylko Ty dosiadasz XTZ i nikt więcej;)

 

Inni,też za dużo nie wiedzą chyba na temat XTZ i XRV, echhhhhh;)

Najlepszym dowodem na istnienie obcej inteligencji w kosmosie jest to, że nas nie odwiedzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...