qdlaty2004 Opublikowano 17 Marca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2006 czesc ja leje Castrola 20w40 i jest ok! w kazdej serwisowce do 535 masz podane jaki olej lac, jak jej nie masz to znajdziesz tego typu info na necie pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartic Opublikowano 1 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2006 no i stało się...po 20 latach oczekiwania, a od pół roku świadomego, hehe, ze sraczką w gaciach...stoi sobie w wspólnym garażu koło hotelu wrocław, mam blisko, zaraz ide ją dopieścić, wyczyścić po dzisiejszym romansie wokół garażu. raz się przewróciła, ale silna jest, nic się nie stało. jest posłuszna i będzie to obiecująca miłość :P moja virażuńka kochana :evil: http://img342.imageshack.us/my.php?image=dscf00017gt.jpghttp://img342.imageshack.us/my.php?image=dscf00020lf.jpg ale i tak czeka ją pewien face-lifting! :) pozdrawiam i do zobaczenia! :smile: :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2006 (edytowane) Witam.Zamierzam wymienic olej w w przednim zawieszeniu - obecnie jest bardzo miekko :/ (albo oleju juz malo (ale watpie) albo zalany jest miekki (bardziej prawdopodobne)). Stad pomysl aby zalac sobie sredni olej (10W zdaje sie ok). Pytanie tylko czy bedzie sie dobrze jezdzic. Wierze ze tak :banghead: Podzieli sie ktos opinia na ten temat? Zalalewa ktos u siebie sredni olej?PozdroKonik DOPISANE:wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że w instrukcji obsługi, którą dostałem do mojej virażki, jest napisane tak: olej silnikowy SAE 20E40 do pracy letniej do 5C oraz SAE 10W30 do pracy letniej do 15C (...)mam wymieniać olej w zależności od temperatury?Stary, daj spokoj. Przeciez nie bedziesz oleju zmienial w zaleznosci od temp. Zreszta w Twojej instrukcji obslugi jest blad! Oto cytat z serwisowki:Engine oilViscosity Consistently below 15 degrees C (60 degrees F) SAE 10W30 Consistently above 5 degrees C (40 degrees F) SAE 20W40Czyli jesli stale masz ponizej 15C do wlewasz 10W30, jesli stale masz powyzej 5C (nawet dla zimnej Polski mozna przyjac za prawde :P) to 20W40.PozdroKonik Edytowane 5 Kwietnia 2006 przez Konik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartic Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 to w takim razie 10C to jest powyżej 5C czy poniżej 15C? :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 to w takim razie 10C to jest powyżej 5C czy poniżej 15C? :icon_rolleyes:Badz optymista :icon_rolleyes: Szklanka w polowie pelna czy pusta? :banghead: A tak na powaznie to: 10C to jest powyzej 5C. Sam chyba przyznasz ze lato w Polsce (choc bywa nie gorace - jak spiewal Kazik) sa raczej cieple i utrzymywanie sie temp ponizej 15C w ciagu sezonu to raczej katastrofe bysmy mieli. Tak wiec sklanialbym sie w strone 20W40 jak wiekszosc chyba uzytwownikow Virago 535.PozdroKonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartic Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 to takie śmieszne pytanie mam: gdy tankujecie, to włączacie na res? czy nie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 gdy tankujecie, to włączacie na res? czy nieze niby po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartic Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 że niby nie wiem, tak mi się o uszy obiło :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Dobra bo robi sie czat :) Nie widze jakiegokolwiek sensu przelaczania na res podczas tankowania. W zasadzie jedyne o czym musisz pamietac to aby (jesli przed tankowaniam miales na res) przelaczyc na normalny tryb po tankowaniu. Chodzi o to, bys nie jezdzil na przelaczniku w pozycji res. Powod? - maszyna nie ostrzeze Cie wtedy ze konczy sie paliwo - po prostu sie skonczy i dalej juz nie pojedziesz :banghead: PozdroKonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ilek Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Witam! ja w sowjej Virago nie mam rezerwy poprostu nie działa! wiecie co mozna zrobic z tym problemem? Cytuj Pozdrawiam Ilek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Jak to nie dziala? Jakie sa objawy? Moze dziala ale nie zdajesz sobie z tego sprawy :biggrin: PozdroKonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sachy Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Pytanie moze i glupie, ale tak to jest z poczatkujacymi :biggrin: Jak lejecie benzynke do baku w 535: 1. kiedy - wskaznika poziomu paliwka nie ma wiec liczycie kilometry czy opukujecie bak? (gorny? dolny?) 2. Jak lac, zeby nie przelac 3. Jaka lejecie - wiem ze 95 czy 98 nie ma wielkiego znaczenia, ale... hm :buttrock: bezolowiowke? 535 ma katalizator? 4. O co chodzi dokladnie z przelacznikiem rezerwy RES-ON. W jakim polozeniu odpalac, kiedy przelaczac... Dzieki za ewentualne powazne odpowiedzi! Naprawde nie robie sobie jaj - to moje 1 moto... Pozdrsach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartic Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 spoko!ja leje 95 bez ołowiu, powoli, żeby nie pryskało, z przełącznikiem na 'on'. gdy konczy się paliwo to przełączam na 'res' i jadę na stację.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konik Opublikowano 9 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2006 WitamPytanie moze i glupie, ale tak to jest z poczatkujacymi Jak lejecie benzynke do baku w 535: 1. kiedy - wskaznika poziomu paliwka nie ma wiec liczycie kilometry czy opukujecie bak? (gorny? dolny?) 2. Jak lac, zeby nie przelac 3. Jaka lejecie - wiem ze 95 czy 98 nie ma wielkiego znaczenia, ale... hm bezolowiowke? 535 ma katalizator? 4. O co chodzi dokladnie z przelacznikiem rezerwy RES-ON. W jakim polozeniu odpalac, kiedy przelaczac... Dzieki za ewentualne powazne odpowiedzi! Naprawde nie robie sobie jaj - to moje 1 moto...Opukac baku za bardzo sie nie da :biggrin: W gornym masz i tak niewiele benzyny. Wiekszosc znajduje sie w dolnym. A dolnego za bardzo nie da sie opukac no chyba ze "owiewki" chce Ci sie zdejmowac... ale podejrzewam ze nie :crossy:Ja licze km... znaczy wiem kiedy tankowalem i na podstawie usrednionego spalania wiem kiedy +/- paliwo sie skonczy. Jesli przelacznik bedzie w pozycji ON to maszyna powiadomi Cie ze zostalo juz tylko 2.5l paliwa :biggrin:Powoli, z motocyklem opartym na nozce bocznej az poziom paliwa dotrze do dolnej czesci szyjki. Pamietam jak pierwszy raz siknalem z "pełnej pyty" i rozlalem wszystko na bak :buttrock: Gorny bak w Virago535 jest tak dziwnie skonstruowany ze po srodku jest takie wybrzuszenie (pod nim znajduje sie filtr powietrza w ramie) i przez to nie mozna lac szybko :biggrin: Bezołowiowa 95Przelacznik to super sprawa. Co prawda przydalby sie wskaznik poziomu paliwa no ale... to w koncu chopper a nie cruiser :evil: Zawsze jezdzisz na ON. Kiedy silnik odmawia posluszenstwa szybko przelaczasz na RES i po chwili (pompa zaladuje paliwo do gaznikow) poczujesz ze maszyna znowu ochoczo sie zbiera do jezdzenia :smile: To na jakim odpalasz (tankujesz, pucujesz, calujesz itp...) nie ma specjalnie zadnego znaczenia. Jednak mozna sie pokusic o stwierdzenie ze w pozycji RES masz szanse zaciagnac do gaznikow syf z baku. Masz oczywiscie po drodze filtr paliwa ale... Pokusilem sie o narysowanie schematu dzialania zaworka (elektromagnetycznego) ON-RES. (szkoda ze nie moge wstawic grafiki wiec musicie kliknac sobie TU). Oba zbiorniki polaczone sa przewodami. Jesli paliwa jest powyzej poziomu zaznaczonego przez czerwona kreske to macie > 2.5l bezny i mozecie spokojnie jechac na ON (zaworek przelaczony tak aby zasysac paliwo zielonym zaworkiem. Jesli paliwo spada ponizej tego poziomu maszyna zaczyna niedomagac i przelaczacie w pozycje RES (zaworek przelaczony tak aby zasysac paliwo czerwonym zaworkiem (i tu juz zaciaga do kompletnej suszy)).No... :clap: Mysle ze teraz kazdy wie co, gdzie, jak i po co :buttrock: Dopowiem moze jeszcze ze przelaczanie zaworka (przelaczanie ON-RES) powinno byc slyszalne ale nie jest to regula... moj lekko slychac. PozdroKonik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sachy Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2006 Dzieki Koledzy :biggrin: Niestety takie sa poczatki, ze zdaje sie dziwne pytania. Konik napisal, ze jak sie jedzie na ON i jest mniej niz 2.5l to maszyna "powiadomi" o tym. Jak wyglada to powiadomienie? Zacznie szarpac? Pozdro!Sach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.