Skocz do zawartości

Kawasaki ZZR 1100 1983r.


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega kupił moto (jak w temacie) i teraz mnie molestuje pytaniami:

1. Jak wymienić płyn w chłodnicy.

2. jak zmienić tyną i przednią zębatkę i łańcuch.

Bardzo proszę o szczegułowy opis od kogoś kto się zna więcej niż ja, bo ja mu sam nie pomogę.

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Grzejesz moto. Odkręcasz śrubę spustową płynu, na pompie cieczy chłodzącej, zbierasz płyn do wiaderka. Ściągasz plyn z zbiorniczka wyrównawczego. Czekasz, aż sprzęt ostygnie. Przez korek wlewu na chłodnicy uzupełniasz płyn. Wlewasz troche płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Grzejesz moto, potem czekasz aż troceh ostygnie i małtmi porcjami uzupełniasz niedobór plynu.

2. Zdejmujesz koło tylnie. Odkręcasz od niego zębatke. Odkręcasz pokrywe boczną. Odginasz podkladkę zabezpieczającą zębatke na wału zdawczym odkręcasz śrubę i ściągasz zębatkę. Jeśli zamierzasz zakładać łancuch w całości, to demontujesz tylni wahacz. Jeśli nie, to rozkuwasz stary łańcuch i muisz zakuć nowy zakuwarką, lub założyć lańcuch na zapinkę (nie polecam tego). Montujesz wahacz, nową przrednią zebatke dokręcasz ją, blikujesz podkladką, zakladasz na nią łancuch i zakładasz pokrywkę, montujesz tylnie kolo z nową zębatka i ustawiasz konkretny naciąg. Jeśli zamierzasz, to wszystko robić, to sugeruję zaopatrzenia się w klucz dynamometryczny, aby podokręcać wszystko z odpowiednim momentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swięta racja!!! 1993r a nie 1983 :buttrock:.Jeżeli chodzi o instrukcję zmiany zębatki to wsio jasne, ale mam pytanko takiej natury: na deklu bocznym osłaniającym przednią zębatkę jest coś co przypomina fragment układu hydraulicznego sprzęgła (tak myślę) i teraz nie wiem 1. co to jest. 2. Czy mogę to bez strachu wykręcać i czy muszę to odkręcać od dekla czy to zejdzie razem. (piszę tak jasno że sam nie jestem pewien czy moje pytania są czytelne :banghead: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze myślisz...to element hydrauliki sprzęgła..można odkręcić go od dekielka (chyba 4 śruby) , przewodu hydraulicznego oczywiście nie trzeba odkręcać...wystarczy lekko odchylić cały element(cylinderek z tłoczkiem przsuwający popychacz sprzęgła) i spokojnie wyjmiesz dekielek i będzie dobry dostep do zębatki... a w Gołdapi jesli się nie mylę to dobrze motocykle robi Kwadrat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...