Pipcyk Opublikowano 21 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2003 Jeździł Ktoś na gaźnikach z MZ w rusku?Jeżeli tak, to bardzo proszę o spostrzeżenia i wrażenia z jazdy na takich gaźnikach Z Góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzydlaty Opublikowano 22 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2003 Jakiego ruska masz na myśli? Ja osobiście w M-72 montowałem zawsze gażniki od WSK 125, GM 20 z oryginalnymi dyszami paliwa 80. Efekt jeżdziło dobrze, nie przegrzewało się, spalenie przy dwóch osobach + bagaż na dyfrze 9 - 5,2 l/100km, przy prętkościach podróżnych 90-100 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 22 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2003 Dzięki za zainteresowanie , już myślałem że nikt nic nie napisze. Konkretnie chodzi mi o Dniepra, ale jak ktoś jeździł na Uralu też jestem ciekawy bo to bardzo podobna konstrukcja. Mam zamiar zmienić oryginalne gaźniki na te z Mz mam już nawet konkretny typ gaźnika 30N-2/5 Jest to gaźnik montowany do Mz 250 w 251 był już inny nowszej konstrukcji z innym sposobem regulacji wolnych obrotów. O zastosowaniu Gaźników z jawy już czytałem kilka artykułów. W stosunku do gaźników z Jawy ten z Mz ma większą średnice gardzieli, a ponieważ trochę ulepszam silnik w Dnieprze chcę zastosować gaźniki o większej średnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 27 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2003 Co z tymi Gaźnikami? Nikt nie jeździł? Na to wygląda że będę pionierem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mar3cki Opublikowano 28 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2003 w Nowym Saczu na gielde przyjezdzal gosc Dnieprem (chyba) i mial zalozony gaznik od malucha wtedy ponoc mniej mu palil, byl wspolny dla obu cylindrow i mial koszmarnie dlugi dolot do nich, nic wiecej na ten temat nie jest mi dane wiedziec :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 30 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2003 Zakładanie do Ruska gaźnika od malucha jest bez sensu. Należy zakładać gaźnik (myslę tu o pojedynczym gaźniku) od silnika, gdzie wystepują długie kolektory ssące - wtedy nie ma problemów z odpalaniem. Podobno może to być Cinquecento.Osobiście polecam czeskie Jikovy. Należy zmienić główną dyszę na mniejszą, np o przepustowości 50 albo 55; trzeba dojść eksperymentalnie. Dysze można sobie zamówić w pewnej firmie w Toruniu. Z tego, co wiem, gaźniki od MZ są gorsze. A w ogóle po co chcesz kupować gaźniki od MZ, skoro mozna kupić bardzo dobre gaźniki nowego typu - oryginalne, ruskie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 31 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2003 Witam. Ruskie gaźniki mam już przetestowane. Ruskich gaźników nie chcę już zakładać. Problemy z regulacja wolnych obrotów itp. Jeszcze dla ścisłości o jakich gaźnikach rozmawiamy jaki, typ? Teraz drugie pytanie dlaczego gorsze są gaźniki z MZ. Mają tylko o 2 mm większą gardziel.Silnik traci elastyczność? Nie ma mocy na niskich obrotach?Co najlepsze w gaźnikach w MZ jest takie samo gniazdo dyszy głównej jak w ruskich gaźnikach. Dysze można po prostu zamienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 1 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2003 Po pierwsze: gaźniki od MZ były droższe, po drugie, wg mnie gorzej wykonane. Czeskie Jikovy są popularniejsze i lepiej zrobione. Nie eksperymentowałem z MZ, opieram się na opinii kolegów, którzy kombinowali jeszcze w latach 80-tych.Ostatnie chińskie produkcje też są bardzo dobre, jeździ na nich mój kolega. Problem jest z ceną - 500 zł za dwie sztuki. Zrobisz, jak zechcesz, ja osobiście zakładałem zawsze Jikovy, ale odkąd kosztują tyle samo, co ruskie, będę zakładał nowe ruskie. Bardzo ładnie mozna je ustawić, trzeba tylko umieć. Sam osobiście nie potrafię, moje ustawienia są takie, że jeździ. Czarną robotę odwala mój kolega w warsztacie samochodowym (cena regulacji rozliczana w browarze). Nie spodziewaj się, że dzięki gaźnikom zrobisz z kacapa odrzutowiec. Ja też kiedyś próbowałem, ale potem zmęczony po prostu wstawiłem silnik od VW. Jeżeli chcesz, żeby maszyna nabrała mocy, załóż urządzenie robione przez ruskich i montowane między gaźnik a głowicę, które wyrównuje podciśnienia w kanale ssącym. Kiedyś sprzedawali je goście ze Szczecina za 50 zł, obecnie nie mogą sobie tego przypomnieć (pytałem na zimowym bazarze). Jakbys zdecydował się na Jikovy, moge podać adres faceta, który dorabia dysze na zamówienie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 3 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2003 Witam.Oglądałem gaźniki od mz i Jikovy i odniosłem odwrotne wrażenie, że to z mz jest lepiej wykonany. Poza tym nie wymieniam samych gaźników bo tak jak Napisałeś taki zabieg był by bez sensu. W głowicach zostały rozwiercone gniazda ssące o 1 mm na średnicy i wypolerowane tak aby nie było ostrych przejść. Zawory polerowane. Wykonam jeszcze króćce pod zamontowane gaźniki które będą częściowo wchodziły w kanał dolotowy i zapewniały płynną zmianę średnicy z dyfuzora gaźnika aż do średnicy kanału.W ostateczności przetestuję obydwa typy i opisze wrażenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Penek Opublikowano 4 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2003 Brzytwa podałbyś adres faceta który dorabia dysze, zrobiłby mi wymiar jaki chcę?oczywiście do Jikova.Samemu trudno jest rozwiercać dysze nie mam wiertełaka 0,95,ale nie ważne. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Lutego 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2003 Może się trochę porządziłem ze podaje adres ale myślę że się Brzytwa nie obraziFPUH MOT-TORinż. Jan CajselMalinowskiego 6E/5587-100 Toruńtel 056 648 12 24 lub 0601 680 526 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Penek Opublikowano 5 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2003 Thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzytwa Opublikowano 5 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2003 Cześć!Zanim zdecydowałem się wstawić do moich motocykli Jikovy, przeczytałem fachową literaturę i postanowiłem porównując obroty max., średnicę kanału dolotowego i takie tam różne bajery jakoś dobrać dyszę teoretycznie. Prawda była taka, że maszyna owszem, jeździła, ale tylko do 60km/h i wszyscy stwierdzili, że za mała. Wtedy przejechałem się po mieście i wykupiłem wszystkie dysze do czeskich gaźników w mieście (po jakieś 1,50) . I wtedy się okazało, że muszą być mniejsze!!! Najlepiej stwierdzić to doświadczalnie, kupić szereg co 5 (np 55, 60, 65) i próbować. Do tego dojdzie się tylko doświadczalnie. Jeżeli nie chce wam się czekać, aż MOT-TOR dorobi dysze (smyk chce teraz za komplet 2 sztuk 5 zł), to możecie kupić w zestawie naprawczym do Jikova - z reguły są tam 65-tki. Jeszcze jedna uwaga:WAZNE!!! jak zamawiacie coś u inż Cajsela, to wyślijcie mu starą na wzór (chodzi o gwint) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arbuz Opublikowano 1 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2003 JIkovy sa podobno dobre... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2003 cze Ja swego czsu miałem załozone do małej japonii , na dorobionych z aluminium kolektorach. Efekt był czad , kreciła sie Kaśka jak rasowa wiertarka. Niestety mankamentem była trwałosc silnika, moze dlatego ze nie był remontowany. Moze pomysl nad takim rozwiazaniem- warte, a kasa ta sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.