Skocz do zawartości

Gaźniki do ruska.


Pipcyk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiego ruska masz na myśli? Ja osobiście w M-72 montowałem zawsze gażniki od WSK 125, GM 20 z oryginalnymi dyszami paliwa 80. Efekt jeżdziło dobrze, nie przegrzewało się, spalenie przy dwóch osobach + bagaż na dyfrze 9 - 5,2 l/100km, przy prętkościach podróżnych 90-100 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie , już myślałem że nikt nic nie napisze.

 

Konkretnie chodzi mi o Dniepra, ale jak ktoś jeździł na Uralu też jestem ciekawy bo to bardzo podobna konstrukcja. Mam zamiar zmienić oryginalne gaźniki na te z Mz mam już nawet konkretny typ gaźnika 30N-2/5 Jest to gaźnik montowany do Mz 250 w 251 był już inny nowszej konstrukcji z innym sposobem regulacji wolnych obrotów. O zastosowaniu Gaźników z jawy już czytałem kilka artykułów. W stosunku do gaźników z Jawy ten z Mz ma większą średnice gardzieli, a ponieważ trochę ulepszam silnik w Dnieprze chcę zastosować gaźniki o większej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Nowym Saczu na gielde przyjezdzal gosc Dnieprem (chyba) i mial zalozony gaznik od malucha wtedy ponoc mniej mu palil, byl wspolny dla obu cylindrow i mial koszmarnie dlugi dolot do nich, nic wiecej na ten temat nie jest mi dane wiedziec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładanie do Ruska gaźnika od malucha jest bez sensu. Należy zakładać gaźnik (myslę tu o pojedynczym gaźniku) od silnika, gdzie wystepują długie kolektory ssące - wtedy nie ma problemów z odpalaniem. Podobno może to być Cinquecento.

Osobiście polecam czeskie Jikovy. Należy zmienić główną dyszę na mniejszą, np o przepustowości 50 albo 55; trzeba dojść eksperymentalnie. Dysze można sobie zamówić w pewnej firmie w Toruniu. Z tego, co wiem, gaźniki od MZ są gorsze. A w ogóle po co chcesz kupować gaźniki od MZ, skoro mozna kupić bardzo dobre gaźniki nowego typu - oryginalne, ruskie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ruskie gaźniki mam już przetestowane. Ruskich gaźników nie chcę już zakładać. Problemy z regulacja wolnych obrotów itp. Jeszcze dla ścisłości o jakich gaźnikach rozmawiamy jaki, typ?

Teraz drugie pytanie dlaczego gorsze są gaźniki z MZ. Mają tylko o 2 mm większą gardziel.

Silnik traci elastyczność? Nie ma mocy na niskich obrotach?

Co najlepsze w gaźnikach w MZ jest takie samo gniazdo dyszy głównej jak w ruskich gaźnikach. Dysze można po prostu zamienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze: gaźniki od MZ były droższe, po drugie, wg mnie gorzej wykonane. Czeskie Jikovy są popularniejsze i lepiej zrobione. Nie eksperymentowałem z MZ, opieram się na opinii kolegów, którzy kombinowali jeszcze w latach 80-tych.

Ostatnie chińskie produkcje też są bardzo dobre, jeździ na nich mój kolega. Problem jest z ceną - 500 zł za dwie sztuki. Zrobisz, jak zechcesz, ja osobiście zakładałem zawsze Jikovy, ale odkąd kosztują tyle samo, co ruskie, będę zakładał nowe ruskie. Bardzo ładnie mozna je ustawić, trzeba tylko umieć. Sam osobiście nie potrafię, moje ustawienia są takie, że jeździ. Czarną robotę odwala mój kolega w warsztacie samochodowym (cena regulacji rozliczana w browarze). Nie spodziewaj się, że dzięki gaźnikom zrobisz z kacapa odrzutowiec. Ja też kiedyś próbowałem, ale potem zmęczony po prostu wstawiłem silnik od VW. Jeżeli chcesz, żeby maszyna nabrała mocy, załóż urządzenie robione przez ruskich i montowane między gaźnik a głowicę, które wyrównuje podciśnienia w kanale ssącym. Kiedyś sprzedawali je goście ze Szczecina za 50 zł, obecnie nie mogą sobie tego przypomnieć (pytałem na zimowym bazarze). Jakbys zdecydował się na Jikovy, moge podać adres faceta, który dorabia dysze na zamówienie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Oglądałem gaźniki od mz i Jikovy i odniosłem odwrotne wrażenie, że to z mz jest lepiej wykonany. Poza tym nie wymieniam samych gaźników bo tak jak Napisałeś taki zabieg był by bez sensu. W głowicach zostały rozwiercone gniazda ssące o 1 mm na średnicy i wypolerowane tak aby nie było ostrych przejść. Zawory polerowane. Wykonam jeszcze króćce pod zamontowane gaźniki które będą częściowo wchodziły w kanał dolotowy i zapewniały płynną zmianę średnicy z dyfuzora gaźnika aż do średnicy kanału.

W ostateczności przetestuję obydwa typy i opisze wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzytwa podałbyś adres faceta który dorabia dysze, zrobiłby mi wymiar jaki chcę?oczywiście do Jikova.Samemu trudno jest rozwiercać dysze nie mam wiertełaka 0,95,ale nie ważne. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Zanim zdecydowałem się wstawić do moich motocykli Jikovy, przeczytałem fachową literaturę i postanowiłem porównując obroty max., średnicę kanału dolotowego i takie tam różne bajery jakoś dobrać dyszę teoretycznie. Prawda była taka, że maszyna owszem, jeździła, ale tylko do 60km/h i wszyscy stwierdzili, że za mała. Wtedy przejechałem się po mieście i wykupiłem wszystkie dysze do czeskich gaźników w mieście (po jakieś 1,50) . I wtedy się okazało, że muszą być mniejsze!!! Najlepiej stwierdzić to doświadczalnie, kupić szereg co 5 (np 55, 60, 65) i próbować. Do tego dojdzie się tylko doświadczalnie. Jeżeli nie chce wam się czekać, aż MOT-TOR dorobi dysze (smyk chce teraz za komplet 2 sztuk 5 zł), to możecie kupić w zestawie naprawczym do Jikova - z reguły są tam 65-tki. Jeszcze jedna uwaga:

WAZNE!!! jak zamawiacie coś u inż Cajsela, to wyślijcie mu starą na wzór (chodzi o gwint)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

cze Ja swego czsu miałem załozone do małej japonii , na dorobionych z aluminium kolektorach. Efekt był czad , kreciła sie Kaśka jak rasowa wiertarka. Niestety mankamentem była trwałosc silnika, moze dlatego ze nie był remontowany. Moze pomysl nad takim rozwiazaniem- warte, a kasa ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...