Skocz do zawartości

jak rozbebeszyć zegary ETZ


młodymz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

nie moge sobie poradzić z rozebraniem zegarków od mojej Etki /nie moge nawet wytargać ich z mocowań przy kierownicy gdzie otula je taka fajnie tantetna guma,/ nie wiem jak ich stamtąd wydostać próbowałem już wszystkiego ( z wyjątkiem rozcięcia tych gum /jak mi ktoś nie pomoże to bede ciął /.

nie wiem jak sie do tego zabrać próbowałem już wszystkiego a one trzymią jak szalone.

przosze o rade.

zdesperowany.

pozdro

ps. planuje fajną przeróbke tych zegarków jak ktos zainteresowany to moge sie podzielic pomysłem ;tego chyba jeszcze nikt nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniewaz snieg pada i sie nudze, to Ci odpisze, chociaz pewnie sporo bys znalazl w archiwum..

1. obciagnij gume i wlej jakies wd40, benzyne, cokolwiek mokrego oprocz wody, no chyba, ze z mydlem

2. pokrec zegarem na boki, aby go zruszyc w zapieczonej gumie

3. jedziesz z nim do gory

4. jak sie pojawia kable i linka, to je wypinasz

5. zegar na stol, na szmate, szybka do stolu, srubokrecickiem odginasz blaszke po obwodzie

6. odwracasz go i wyjmujesz: obroczke, uszczelke, otoczke

7. plastikowa nakretke odkrecasz i wyciagasz wnetrze z kubka

 

ad. 2 i 3 jezeli zegar nie idzie ani na boki, ani do gory, to znaczy, ze polka zegarow jest po dzwonie i sie zgiela i zakleszczyla zegar. przeciac polke, bo kosztuje ona 20 zeta, a zegar 130 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak to jest najprostszy pomysł

ale jeśli zegary niebyły jeszcze rozbierane to ta srebrna obwolutka jest ładna i niepogięta

otwożyć ją łatwo, gorzej spowrotem zasisnąć, z regóły niewygląda on potem zbyt pięknie

jest jeszcze jedna możliwość w takim przypadku ale bardzo pracochłonna mianowicie można piłką do metalu opierdzielić kubek na dwie części(ciąć raczej blisko denka) a potem porządną lutownica spowrotem to zgrzać. wtedy srebrne blaszki będą dalej ładne, ale to jest dużo roboty, trzeba wybrać między czy czasem bardziej nieopłaca się odginać tych blaszek. przeciąć jest prosto potem trzeba w paru miejscach porządnie przylutować a reszte taśmą okleić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odegniesz blaszkę robiąc to pomału i delikatnie to nie będzie to później po złożeniu źle wyglądać, uważam, że najgłupszą rzeczą jakąś byś zrobił to ciecie liczników, po pierwsze mógłbyś je uszkodzić podczas cięcia, po drugie luty raczej dobrze by nie trzymały, a po trzecie gdybyś to wszystko na koncu taśmą okleił to na peno nie będzie to lepiej wyglądać niż delikatnie podgięte blaszki obramówki. a w ogóle blaszki będą podgięte od spodu, więc po włożeniu liczników i nalożeniu na nie gum ochronych nie będzie widać zagiętej obramówki!!!

pozdro

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim, już rozebrałem :mrgreen:

tak przy okazji jak ktos by ma fajny projekt cyferblatów to mógłby zarzucić lub dać znać bo mogły by mi się przydać / szukałem w archiwum i nie moge na nic trafić ;) może rzuci ktoś linką/

pozdro ;)

jeszcze raz dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odegniesz blaszkę robiąc to pomału i delikatnie to nie będzie to później po złożeniu źle wyglądać, uważam, że najgłupszą rzeczą jakąś byś zrobił to ciecie liczników, po pierwsze mógłbyś je uszkodzić podczas cięcia, po drugie luty raczej dobrze by nie trzymały, a po trzecie gdybyś to wszystko na koncu taśmą okleił to na peno nie będzie to lepiej wyglądać niż delikatnie podgięte blaszki obramówki. a w ogóle blaszki będą podgięte od spodu, więc po włożeniu liczników i nalożeniu na nie gum ochronych nie będzie widać zagiętej obramówki!!!

pozdro

 

stary to klejenie taśmą miało być tylko w miejscach lutu jeśli niezrozumiałeś o co chodzi :lol: .

a miałem pare liczników w których ktoś to rozbierał odginając blaszkę póżniej parowała szybka i wcale nibyło nic pod nią widać. żeczywiście może jeśli ktoś by sie do tego przyłożył potem ładnie silikonem przezroczystym zabespieczył i po blaszkach niebyłoby nic widać to wtegy jest to prostszy sposób. a żeby uszkodzić zagar podczas cięcia to chyba jakbyś to próbował łańcuchową piłą ciąć to może. Ale metody są różne.

POZDRAWIAM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary to klejenie taśmą miało być tylko w miejscach lutu jeśli niezrozumiałeś o co chodzi

Wszystko zrozumiałem, jednak uważam, że to zły pomysł :?

pozdrawiam ;)

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój powrót w wielkim stylu :) :mrgreen: Zegary prosta piłka luzujesz w gumach te kółka wypychasz linke do góry ciagniesz troche wszystko odczepiasz, zapsujesz gdzie jaki kabelek idzie i masz juz zegar w reku. Nastepnie ładujesz go na biurko. Wkretak, coś płaskiego z mocnej stali jakieś ostrze np sie przyda podginasz lekko Blache obejmy chromowanej od spodu i masz juz zegar w reku praktycznie. Odkrecasz później plastikową śróbę która to trzyma w obudowie (tej puszcze) i masz bebechy w ręku. Podważ czymś delikatnie wskazówkę, odkręć tarczkę z cyferkami (uwazaj na sprezynkę) i tyle :) dokonałeś totalnego rozkładu zegara ETZ :) Pozdrawiam :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja Robilem tak jak Mlody VFR mówi i wszystko lux poszlo jak nalałem oleju (bez olejuz nawet drgnąc nie chcialy!

 

Ps. Krzychu czemu nie zaglądasz do maszego klubu WWW.MZ-CLUB.PRV.PL

 

Pozdrawiam Veteranos! :banghead:

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...