Skocz do zawartości

Honda rebel cmx450 1987r pominięcie stacyjki.


Edekk89
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Posiadam honde rebel cmx450 1987r. Uszkodziła mi się na początku sezonu stacyjka. Wybebeszyłem wtedy zamek i uruchamiałem zapłon płaskim śrubokrętem. Niestety kilka dni temu mój patent przestał działać. Zastanawiam się nad dodaniem guzika, który uruchamiał by mi zapłon. Mam schemat stacyjki i jeśli dobrze policzyłem to jest tam 6 przewodów. Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć, które przewody potrzeba złączyć aby uzyskać pożądany efekt i odpalać motocykl poprzez guzik? IMG_20240817_170644.thumb.jpg.568ea4c7bd3ce3b1cf71a9387ee13fd9.jpgIMG_20240817_170656.thumb.jpg.a2d3ac27c442c0f52a1837f5654401ec.jpgIMG_20240817_170640.thumb.jpg.9b242fba752243f3ceffd16e5b4ccf6a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie mieszkam w Polsce i w moim kraju jest to niewykonalne, żeby znaleźć. Do Polski niestety mi nie jest po drodze i szukam alternatywy by jeszcze trochę pośmigać zanim sezon dobiegnie końca. Po drugie taki guzik nie będzie mnie praktycznie nic kosztować a partyzantka ani trochę nie będzie mi przeszkadzać. 

PS. Szukam odpowiedzi na moje konkretne pytanie a nie na opinii czy to dobre czy złe rozwiązanie ( bez urazy oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, w polozeniu ON polaczone sa kable czerwony z czerwono czarnym ( R + R/BL ),  i brazowo bialy z brazowym ( Br/W + Br ). Ktoras z tych par odpowiada za dostawe pradu do wlacznika rozrusznika , a druga pewnie do swiatel. Z tego powodu ze zwykle stacyjka Hondy obsluguje te 2 funkcje, pomysl guzika do mnie nie przemowil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sądzę, że to się nie uda. W Rebel 250, której schemat elektryczny znalazłem w necie, układ zapłonowy jest oddzielony od rozrusznika. Zresztą tak jest w większości motocykli. Oddzielny przewód daje impuls do przekaźnika rozrusznika, a oddzielny daje napięcie na moduł zapłonowy. Jak stacyjka nie działa właściwie to może być tak, że rozrusznik bedzie kręcił, a iskry nie będzie. Może być też na odwrót. Jeden włącznik może nie wystarczyć. 

Autorowi postu poradzę, by szukał stacyjki od chińskich klonów Hondy. To może być łatwiejszy kierunek niż robienie połączeń zastępczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, poza tym mysle ze jest to stacyjka starego typu ktora uzywana byla w wielu modelach Hondy i nawet starszy oryginal ( nie mowiac o chinskich odpowiednikach ) mozna znalezc na Ebay lub innych portalach sprzedajacych czesci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...