szymekk Opublikowano 29 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia Dzień dobry wszystkim forumowiczom. Od dwóch lat jestem "szczęśliwym" posiadaczem KLR'y 250d, rok 1990. Moto szło jak szatan po szutrach, do czasu gdy raz wyjeździłem całą wachę i musiałem wracać do domu na rezerwie. Od tego czasu zauważyłem że motocykl traci moc oraz "krztusi" się między ~4 a ~6tyś obrotów. Obroty co prawda wzrastały ale motocykl zwalniał. Potrafił nawet zgasnąć na średnich obrotach. Powyżej 6-6,5tyś zyskiwał na mocy i żwawo przyśpieszał. Gaźnik (Keihin cvk) czyściłem już wcześniej, zawsze zapisując sobie obroty zaworku składu mieszanki, aby ustawić jak było i w miarę potrzeby trochę wyregulować. Moto przestało w ogóle palić, świeca czarna chociaż śruba regulacji mieszanki wkręcona na maxa. Zauważyłem że ssanie jakby nie domykało i kupiłem drugi gazior. Moto odpaliło od kopa ale nie idzie wyregulować obrotów jałowych. Albo kręci na 3k, albo gaśnie. Świeca dalej czarna, a śruba mieszanki wkręcona na max. Po dodaniu gazu trzyma obroty i powoli schodzi, czyli chyba za bogata mieszanka? Nie jestem mechanikiem i jest to moje pierwsze moto. Filtr powietrza i oleju wymieniane jeszcze przed awarią, na motorze zrobiłem max 1000km. Po wyjęciu filtra powietrza, lub nie włożeniu gaźnika do airboxa widzę poprawę w kolorze świecy, ale dalej nie mogę wyregulować jałowych. Świeca nowa. Zestaw naprawczy do gaźnika również kupiony i wytestowany, ale na starym zaworku mieszanki lepiej chodzi. Gaźnik nowy i stary czyszczone wielokrotnie. Czy to możliwe że poprzez nasączenie nowego filtra powietrza przytkało go i za mało powietrza dostaje? Dodam tylko że airbox wyczyszczony, wężyki od paliwa nowe, filtr paliwa w baku czysty + dodatkowy zewnętrzny, zaworek od ssania domyka prawidłowo. Proszę bardziej doświadczonych o radę co to może być, oraz jak temu zaradzić. Motocykl już był u "czarodzieja" z polecenia i po pół roku wrócił w tym samym stanie, tylko bez paru elementów gaźnika, co zmusiło mnie do zakupu drugiego. Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie forumowiczów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 30 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia Świeca czarna, to wskazuje na zły skład mieszanki paliwo/powietrze, gaźnik prawdopodobnie do czyszczenia i to porządnego...wszystkie dyszki i rozpylacz, zwrócić uwagę należy na dyszę wolnych obrotów... Trzeba zaopatrzeć się w zestaw druciczków czyszczących z Larssona, ale najmniejszy z tego zestawu i tak jest za gruba do dyszy wolnych obrotów, więc trzeba szczypcami wyciągnąć ze szczotki obrotowej lub ręcznej co ma cienkie druciczki, jden dłuuugi i go w imadle, przy pomocy szczypiec i młotuszka wyprostować, pomierzyć ma być cieńszy od najmniejszego z tego zestawu, do tego carburator cleaner + sprężone powietrze + benzyna extrakcyjna lub inna czysta i szczteczki miękkie i mała druciana...No i odpowiednie narzędzia dobry wkrętak krzyżakowy , do odkręcenia komory + mały dobry wąski płaski do wykręcenia dyszki wolnych obrotów... Potem wszystko na stół i czyszczenie.... Po złożeniu śrubkę składu mieszanki ( którą też należy wyczyścić jej gniazdo i końcówkę, należy pamiętać, że idzie tak:: śrubka, sprężynka metalowa mała podkładka i malutki oring do wyciągania ja używam małego szydełka z zadziorem) wstępnie ustawićzgodnie z serisówką, ale i tak będzie potrzebna pewnie korekta wszak to nie nowy sprzęt... Uwaga, jeszcze zastanawiałem się czy to nie jest problem elektryczny poniewaz stało się to prawdopodobnie nagle ( to przełączenie na rezerwę to pewnie czysty przypadek), czyli trzeba obadać impulsator, czy ma oporności zgodnie z tymi podanymi w serwisówce, lub ewentualnie moduł, ale tu przydałby się 2 na podmianę.... Powodzenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.