Skocz do zawartości

Yamaha YZF R6 - pytania, opinie, oceny


Rekomendowane odpowiedzi

Szukam osób które posiadaja Yamaha R6 ..ale tak do konca niewiem czy yamaha' date=' a moze kawasaki 636? ewentualnie suzuki 600...[/quote']

wg moich spostrzeżeń R6 to... stosunkowo drobne moto (kanapa 690 mm nad asfaltem 8O - dla porównania inne 600-tki 800-820 mm ) więc jeśli nie jesteś postury Rossiego to mogłoby się okazać, że nawet stojąc na światłach kolana masz pod brodą ;)

 

Wojti ma chyba racje nic innego mi niezostanie jak "jazda próbna "

też tak uważam' date=' to najrozsądniejsza opcja :lapagora:

tym bardziej, że chcesz na to wydać nie małą kasę ;)

 

Kaczes twierdzi ze czytal w jakims ŚM ze gsx 600 a 750 to prawie to samo ...tez czytalem ten artykul ....

i ja też, ale... pan z suzuki twierdzi, że testowali na torze całą trójcę (600, 750 i 1000) i 750 wg nich wypada najlepiej - jeździ jak 1000, a kosztuje jak 600 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Musze przypomniec ze jestem raczej bardziej poczatkujacym niz jakims weteranem wiec 600 dla mnie to chyba na poczatek wystarczajacy sprzet ewentualnie z czasem (kilka lat...chyba) bede mógł sie zastanawiac nad 1000!

 

.....Wojti ma chyba racje nic innego mi niezostanie jak "jazda próbna " a jak sie rozwale na pierwszym lepszym sakręcie ;) oby nie !

 

Ja nie chcę się czepiać, ale jak nie bardzo jeszcze umiesz latać na moto... to może nie napalaj się tak na "jadowitą maszynkę" bo i tak chu*a z niej będziesz w stanie wykorzystać...? Broń boże nie namawiam na GS-a czy co innego małego, ale może jakąś spokojniejszą CBR600 za pół ceny (znaczy rocznik 2000 - 2001). Ma ponad 100 KM, lekka, zwrotna i wiele wybaczy... Choć podejrzewam że do końca następnego sezonu i tak nie będziesz potrafił wykorzystać jej pełnych możliwości. A jak kupisz "dziką nówkę" to ją albo zakatujesz i szkoda moto, na pewno starzasz po asfaltach, a jak będziesz starał się jeździć ostrożnie, to tylko zamulisz moto...

 

Dodatkowo, znając możliwości 600-ki, będziesz wiedział czy na razie starczy, czy chcesz czegoś więcej. Sprzedając po sezonie taką CBR-kę, tracisz najwyżej 1 - 2 tys. PLN (jeśli uda Ci się jej wcześniej kilkakrotnie nie starzać). A sprzedając nówkę po roku (jak nie daj boże pod koniec sezonu kolega da Ci spróbować tysiączka) jesteś w plecy "z automatu" 10 + tys. PLN

 

Więc może napalaj się troszkę ostrożniej... Ale to tylko moje zdanie, przy założeniu, że nie latałeś do tej pory na moto (nie wliczając "..bo kolega dał się przewieźć"). A jak już masz doświadczenie, tyle że na mniejszych, to zapomnij o tym poście.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle zgadzam sie z Mankiem :mrgreen:

wg moich spostrzeżeń R6 to... stosunkowo drobne moto (kanapa 690 mm nad asfaltem

Nie wiem Yoshi skad wzielas te 690 bo R6 ma siedzenie na tej samej wysokosci co reszta 600-ek czyli ok.800mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg moich spostrzeżeń R6 to... stosunkowo drobne moto (kanapa 690 mm nad asfaltem

Nie wiem Yoshi skad wzielas te 690 bo R6 ma siedzenie na tej samej wysokosci co reszta 600-ek czyli ok.800mm.

nie tak dawno jak w sobotę miałam przyjemnośc odwiedzić salon yamahy na al. krakowskiej w wawce celem bliższego zapoznania sie z R1 :roll:

 

z bliska i na żywo (o dziwo ;) ) R6 bardziej mnie oczarowała więc podpytałam sprzedawcę o szczegóły, a ten zapytany m.in. o wys. siedziska specjalnie zerkał do katalogu - stąd moje informacje - na ile wiarygone już sama w tej chwili nie wiem :? , nie siedziałam na R6 więc trudno mi ocenić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tak dawno jak w sobotę miałam przyjemnośc odwiedzić salon yamahy na al. krakowskiej w wawce celem bliższego zapoznania sie z R1

 

z bliska i na żywo (o dziwo ) R6 bardziej mnie oczarowała więc podpytałam sprzedawcę o szczegóły, a ten zapytany m.in. o wys. siedziska specjalnie zerkał do katalogu - stąd moje informacje - na ile wiarygone już sama w tej chwili nie wiem , nie siedziałam na R6 więc trudno mi ocenić...

To trafilas pewnie do takiego salonu Yamahy jak w Czechowicach-Dziedzicach:goscie maja zero pojecia o motocyklach,nikt z nich nie jezdzi na moto a wszystkie dane czerpia z jakis tam ich katalogow i czasem nawet odczytac poprawnie nie moga jak w Twoim przypadku.

Moge Cie zapewnic ze wysokosc siedzenia w R6 wynosi ok.800mm.A te 690mm to maja choppery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym nawet że raczej 83 - 83,5 cm. Niestety producenci wszystkich nowych ścigów za punkt honoru uznali, że siedzenie ma być na wysokości, żeby biedny maniek tylko palcami ziemi sięgał... (kurdupel jestem i już). Najniższe siedzenie z motocykli klasy sport (potem został w sport-turystyk) miał ZZR 600 - 77cm. Wszystkie inne miały wiecej. Zresztą wystarczy się przysiąść żeby porównać, bo czasem same centymetry mogą zmylić i okaże się że (przez kształt siedzenia) łatwiej sięgać nogami na R1 z 83 cm wysokości niż na CBR944 z 81,5 cm... Ale jak ma się powyżej 170 wzrostu to pikuś.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trafilas pewnie do takiego salonu Yamahy jak w Czechowicach-Dziedzicach: goscie maja zero pojecia o motocyklach' date='nikt z nich nie jezdzi na moto a wszystkie dane czerpia z jakis tam ich katalogow [/quote']

hmmm... no właśnie gość wiedział co gada i... chyba tym się zasugerowałam jak zupełny laik :?

pełną świadomość przysłoniła mi chyba złudna radość, że w końcu znalazłam moto, na którym SWOBODNIE będę opierać stopy na ziemi ;) :lol:

 

Moge Cie zapewnic ze wysokosc siedzenia w R6 wynosi ok.800mm.

teraz i ja to już wiem... :oops: (dokładnie 830 mm)

zamiast bezmyslnie powtarzać zasłyszane newsy powinnam była to najpierw sprawdzić ;)

 

a wystarczyło przejrzeć stronki yamahy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Co do wypowiedzi pierwszej "dziur" to mam troche odmienne zdanie, 636 ma tak duzo zmian bo byl motocyklem od poczatku nie najlepszym i cos z tym musieli wreszcie zrobic (najwyzsza pora) na uwage zaslugiwalo zawieszenie.

Wyzszosc ZX6 nad R6?? Nie tez sie nie moge zgodzic kilka tysiecy zrobilem na modelu R6 2003 i jakos nikt mnie nie doganial nie mowiac juz o przeganianiu ;) tylko ze ja moje moto docieralem przez 5000 km i zmienilem standardowe ustawienia w komputerze ;) , moto bylo zawsze przed jazda rozgrzewane do min 50 stopni i to wszystko procentowalo. Na 3 biegu po walnieciu z klamy i szarpnieciu za fajere moto idzie na gume to jest okolo 200 km/h (sorry ale nigdy dobrze nie popatrzalem na budzik :twisted: )

 

Do wypowiedzi "Gixer" : zgadzam sie w 100% na temat CBR600RR kibel i tyle, nie ma o czym pisac. Spalanie R1 i R6 jest praktycznie identyczne przy sportowej ostrej jezdzie.

A tak na marginesie jezeli kupujesz motocykl sportowy powinienes miec kase na wahe i przyjmowac stale spalanie 10 do 12 l/100km :oops:

 

Jezdze juz dlugo na motocyklach i jak na razie nie wykorzystalem R6 do konca mozliwosci, jeszcze troche potrwa az sie skusze na R1.

R6 to zwarty motocykl i dlatego tak dobrze wpisuje sie w zakrety, jezeli masz powyzej 190 cm wzrostu bedziesz musial na maksa przesynac sie na siedzeniu do tylu i kaskiem bedziesz gdzies przy szybie czolowej ;)

 

Decyzja nalezy do Ciebie co wybierzesz wiem ze jakies R6 jeszcze zostaly i maja obnizki cenowe, jestes z Chorzowa "twix" wiec dealera Yamaha masz pod nosem www.dragster.com.pl/chorzow i nawet maja 1 sztuke uzywana

 

Pozdrawiam wszystkich, byle do wiosny

yua

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na marginesie jezeli kupujesz motocykl sportowy powinienes miec kase na wahe i przyjmowac stale spalanie 10 do 12 l/100km

A nie lepiej dla kieszeni jak moto mniej pali? ;)

A 12l to brala mi R1 przy dawaniu nonstop na gume,Gsxr1000 nie wzial mi jeszcze wiecej niz 9l,nawet przy extremalnej jezdzie.

Za to zauwazylem ze najwiecej pala 600-ki,przewaznie 1000-ce sa bardziej ekonomiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze co ty piszesz ?? 8O po ktorym piwku ty to napisales ?

Popraw mnie jezeli co zle zrozumialem: nie bylesz jeszcze tam pomimo ze mieszkasz w Chorzowie i masz zamiar sie tam wybrac ?

Czlowieku skomplikowany ten Twoj jezyk ;)

Moze to czego szukasz masz kilometr dalej a ty dzwonisz do Szczecina :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yua - to ze po strzale ze sprzegła idzie na jedno kolo to nie nowina i taki manewr to zrobisz na moto marki mz 250 tez np z 3 biegu wiec nie traktuje tego ani jako zalety ani jako wady. Zobacz natomiast na moc maksymalna, przy jakim zakresie obrotów jest osiagana w kawie a przy jakim w r6, bo maksymalneego momentu obrotowego to nawet nie porównuje. Chodzi o to , ze rozwiercenie silnika o 37cm szesciennych nie zrobili sobie dla jaj, lecz po to zeby polepszyc osiagi tego motorku. ZX-6RR ma pojemnosc 599cm i pomimo takiej samej mocy 118KM bez dynamicznego doładowania i 125KM z dynamicznym, posiada gorszy maks.moment obrotowy.Moc R6 ma 117/123KM. Zawieszenie złe w kawie? nie słyszałem ale za to hantle w r6 sa jak w motorynce i kolega ktory przesiadł sie z 636 z 2002 roku na r6 z 2003r stwierdził ze ta pierwsza hamulec miała 100% lepszy. Dodam tylko ze w 2003 roku dodatkowo go polepszyli w 636 dajac 4-ro zaciskowy hamulec tarczowy, przez co mogli sobie pozwolic na zmniejszenie tarczy i redukcje masy. dla przykładu r6 167kg a zx6r 161kg. Co do zmian w 2005r. to yamaha moze sie pochwalic chyba tylko nowym malowaniem r6 za to kawa 135KM z 599cm to juz cos :buttrock:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...