dziqson Opublikowano 1 Lipca Udostępnij Opublikowano 1 Lipca Witam, w ostatnim czasie chciałem wymienić linkę sprzęgła, bo zerwałem w terenie - zahaczyłem, naciągnęło ją bardzo i zerwało (bardzo stara linka z mocno zardzewiałym pancerzem). Przestało wtedy całkowicie wysprzęglać. Przyszła nowa linka przy okazji z klamką, wszystko złożyłem wyregulowałem i ku mojemu zdziwieniu kompletnie brakuje mi sprzęgła - to znaczy jest poprawnie wyregulowane na klamce i przy dźwigni na pokrywie, ale ani trochę nie wysprzęgla biegów. Rozłożyłem pokrywkę i okazuje się, że bolec który powinien dociskać kosz sprzęgłowy stoi w miejscu bez ruchu i ani drgnie głębiej - porusza się swobodnie kręcąc lub wkładając go na miejsce, ale kompletnie nie dopycha kosza co według mojej logiki powinien robić. Sprzęgło wcześniej działało poprawnie, jakieś 2mth temu był zmieniony olej na gęstszy - może to też ma wpływ, podejrzewałem sklejenie tarcz, ale raczej to nie to. Co tam mogło się rozsypać? Ma ktoś pomysł? Jeśli dałoby się zrobić to jakoś bez ściągania kosza byłoby super, bo niestety po otworzeniu pokrywy zobaczyłem ślady wskazujące na to że "nasi tu byli" nie oryginalne śruby na docisku i starte główki śrub z dekielka filtru odśrodkowego co uniemożliwia mi odkręcenie go, a co za tym idzie również ściągnięcia kosza. Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Lipca Udostępnij Opublikowano 3 Lipca Jaki bolec i zdjecie pokrywki wstaw, bo nie widze jak to sprzeglo ma dzialac. Z tego zdjecia ktore wstawiles wyglada ze linka musi ciagnac za ramie dzwigni ktora obroci oske na ktorej siedzace drugie ramie nacisnie na pret odciagajacy plyte dociskowa sprzegla od kosza co z kolei uwolni tarcze. Ale moze jest inaczej. Tak czy owak te 3 ruby pokrywy filtra da sie jeszcze odkrecic srubokretem udarowym z ostrzem Phillips dokladnie pasujacym do ich krzyzakow. Wowczas mozna zdjac ta oslone odkrecic sruby kosza i sprawdzic co sie stalo w jego wnetrzu po wyjeciu tarcz, przekladek i odkreceniu zabieraka ( do czego moze byc potrzebny sciagacz ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziqson Opublikowano 3 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 8 godzin temu, Adam M. napisał: Jaki bolec i zdjecie pokrywki wstaw, bo nie widze jak to sprzeglo ma dzialac. Z tego zdjecia ktore wstawiles wyglada ze linka musi ciagnac za ramie dzwigni ktora obroci oske na ktorej siedzace drugie ramie nacisnie na pret odciagajacy plyte dociskowa sprzegla od kosza co z kolei uwolni tarcze. Ale moze jest inaczej. Tak czy owak te 3 ruby pokrywy filtra da sie jeszcze odkrecic srubokretem udarowym z ostrzem Phillips dokladnie pasujacym do ich krzyzakow. Wowczas mozna zdjac ta oslone odkrecic sruby kosza i sprawdzic co sie stalo w jego wnetrzu po wyjeciu tarcz, przekladek i odkreceniu zabieraka ( do czego moze byc potrzebny sciagacz ). Tak jeśli chodzi o załączanie sprzęgła to jest właśnie tak jak napisałeś, Teraz jedyny kłopot to te śruby, niestety muszę kombinować bez udaru, nie wiem jeszcze jak bezpiecznie przyblokować zębatki żeby się nie kręciły przy odkręcaniu dekla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Lipca Udostępnij Opublikowano 3 Lipca Nie widze mozliwosci odkrecenia tego bez udaru, po prostu zmasakrujesz lby do konca. Udar przez uderzenie z jednoczesnym skretem ostrza ma szanse oderwac leb sruby od stozka otworu w ktorym siedzi. Dlatego jesli zabierasz sie za samodzielne naprawy musisz miec odpowiednie podstawowe narzedzia. Niestety free lunch nie istnieje. Kola zebate mozesz zablokowac wsadzajac miedzy nie mala monete, kawalek drzewa, cokolwiek miekszego niz stal kol. Jezeli uda ci sie odkrecic sruby trzeba je oczywiscie wymienic na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarenty Opublikowano 3 Lipca Udostępnij Opublikowano 3 Lipca (edytowane) 6 godzin temu, dziqson napisał: .... niestety muszę kombinować bez udaru, ..... Myślę, że śrubokręt udarowy powinien sobie poradzić z problemem śrub. W necie masz takie narzędzie w akceptowalnych cenach. Edytowane 3 Lipca przez jarenty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziqson Opublikowano 3 Lipca Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca Obawiam się że te nieszczęsne śruby były złapane na kleju do gwintów, a poniżej wstawiam jeszcze zdjęcia mechanizmu dźwigni sprzęgła, rusza się swobodnie więc raczej z nią nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Lipca Udostępnij Opublikowano 10 Lipca Tera dopiero sie zdziwilem, bo nie widze za co ta dzwignia ma ciagnac. Bo przeciez musi jakos odciagnac plyte dociskowa ze srubami sciskajac sprezyny zeby uwolnic tarcze, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.