Skocz do zawartości

Smarowanie w nietypowej pozycji...


mtcross
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od dluzszego czasu zastanawia mnie jak wytrzymuja silniki motocykli uzytkowanych w sposob przedstawiony ponizej na fotce. Czy do takich wyczynow stosowane są jakies modyfikacje ? Moze sa jakies "domowe sposoby" przygotowywania silnikow to pracy w takiej pozycji (mam na mysli np wlewanie wiekszej ilosci oleju niz przewiduje producent). Jesli silnik pracuje na wolnych obrotach moze nie dzieje mi sie wielka krzywda, ale jesli koles pali gume w takiej pozycji to juz jest dla mnie zastanawiające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa przerabiane uklady smarowania:dodatkowa pompa oleju w skrzyni biegow,przegroda w misce olejowej itd.Jak tego nie zrobisz to przy tej pozycji zarzniesz silnik.

Przy normalnej jezdzie na kole wystarczy miec poziom oleju na maxa i silnik jest dostatecznie zabezpieczony.Chociaz im starsze moto to moze byc z tym gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam tyle co czytalem bo praktyki to zero ze jak ma sie sucha miske olejowa to na kole mozna jezdzic do woli.

Niby tak ale trzeba pilnowac stan oleju w zbiorniku,kumpel jezdzil na kole XT600 (ma sucha miske) i zarznal silnik bo mial malo oleju w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos w polsce to przerabia :? ? Sa jakies specjalne zestawy takiej instalacji ? Kilka osob w Polsce jezdzi w ten sposob i nie chce mi sie wierzyc ze montują takie wynalazki jak "dodatkowe przewody olejowe do głowicy , przerabianie smoka itp..", "dodatkowa pompa oleju w skrzyni biegow,przegroda w misce olejowej itd."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dobra dobra nie myslcie ze dalem za wygraną... W takim razie jesli konieczne jest wprowadzanie takich przerobek dlaczego nie są one montowane fabrycznie :?: :!: Czy pochylona miska olejowa i smok z tylu nie jest wystarczającym zabezpieczeniem silnika :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jesli konieczne jest wprowadzanie takich przerobek dlaczego nie są one montowane fabrycznie Czy pochylona miska olejowa i smok z tylu nie jest wystarczającym zabezpieczeniem silnika

Nie sa montowane fabrycznie bo nie przewiduja takiego sposobu eksploatacji silnika.

Seryjny uklad smarowania zabezpiecza do pewnego momentu po ktorym smok przestaje zasysac olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest pewny moment   Skad mam wiedziec kiedy smok przestaje zasysac olej:/

Tego sie nie dowiesz,czhyba ze Ci sie zapali kontrolka cisnienia oleju wtedy to bedziesz mial pewnosc,i pewnosc tego ze juz po silniku :buttrock:

Nie martw sie az tak tym smarowaniem bo do zwyklej jazdy na kole seryjny uklad smarowania wystarczy(przynajmniej w nowszych sprzetach) tylko trzeba pilnowac zeby oleju bylo na max.A jak juz bedziesz takim stunterem ze bedziesz walil 12 o'clock to wtedy sobie przerobisz uklad smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...