Skocz do zawartości

Czyszczenie łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Przez cały sezon nie czyściłem łancucha (ale wstyd :mrgreen: ) i tylko go smarowałem.

Teraz przyszedł czas na czyszczenie. Pozdejmowałem tylni błotnik i osłone zębatki zdawczej. Wszedzie było pełno smarowidła do łańcucha. Zaczołem czyścić benzyną ekstrakcyjną ale opornie szło. Pomyślałem że wypróbuje kupiony za 30 zł 2 tygodnie temu czyściwo do łancucha w spreyu CASTROL CHAI CLEANER.

I sam byłem zaskoczony 8O działaniem tego środka. Wystarczyło tylko popryskać i wszystko spłynelo jak reką odjoł.

Cały pojemnik starczył do wyczyszczenia łańcucha , zębatek i całego wachacza.

 

Wiec jeśli kogoś czeka czyszczenie i chce zaoszczedzić sobie roboty to polecam.

 

Efekt super - łańcuch chyba nawet jak z fabryki wyjeżdzał to tak się nie świecił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcucha oringowego nie powinno się czyścić benzyną, która niszczy gumę, tylko naftą, bądź specjalnymi spreyami. A benzyna ekstrakcyjna dla odmiany jest dobra do czyszczenia felg i lakieru, bo nie niszczy go i nie pozostawia tłustych śladów.

 

Pozdrawiam, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja czyszczę łańcuch, fegę i wahacz preparatem "Brake Cleaner" (jest to "Abel Auto" firmowany przez Peugeota). Idealnie usuwa tłuszcz, piasek, brud i nie niszczy gumy oraz lakieru. Ma też bardzo ważną jedną cechę.

Mam go gratis :buttrock:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze jesli ja do czyszczenia uzywalem ropy to tez nie za bardzo??!! :|

a co do tych czyscidełek...

no dzialaja calkiem niezle..tylko jakos tak na krotko starczaja...

ja mam manie i czyszczenie + smarowanie robie jak zauwaze, ze rolki mi sie swieca na lancuchu...

a moze nie warto tak czesto sie w to bawic??

jak sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zawsze przed smarowaniem sciagam i czyszcze lancuch, w koncu spinka jest to mozna bez problemu zdjac a nie tak jak w rowerze (bo tam mam lancuch bez spinki). Zawsze ogniwa po kolei czyscilem szmatka, ale wiadomo ze spray do lancuchow Castrola sie lepi i prawie wogole to nie schodzilo. Ostatnio sie wkurzylem i wyczyscilem lancuch i zebatki nitro. Z o-ringami sie nic nie stalo i smigaja jak wczesniej, a zebatkami to juz tym bardziej. A przynajmniej wszystko wygladalo po umyciu jak z salonu. Wiem ze nitro sie nie powinno uzywac ale sie wkurzylem no i sie w sumie nic nie stalo.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzywalem ropy to tez nie za bardzo

 

Ropa jest OK, ale najlepsza z takich "domowych" preparatów jest nafta, bo oprócz mycia ma właściwiści penetrujące i smarujące (czyli nie wysusza, tylko smaruje).

 

Wspomnę jeszcze o benzynie ekstrakcyjnej, bo miałem w tej sprawie pytanie na GG, ale odpowiem też tutaj - pozornie nie niszczy ona gumy (sensie że nie rozpuszcza, nic nie zniknie nam w oczach itp 8) ) ale spotkałem się nie raz, że częśc gumowa (np. oring itp) po umyciu poprostu puchła, stawała się o kilka procent za duża, dlatego nie polecam, skoro jest dostępna nafta, o znacznie lepszych właściwościach i podobnej cenie.

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BULLSON FOREVER

Hej. ja tez nigdy nie czyscilem łancucha. Na wiosne kupilem nowy DID 525 (od TDM-oczywiscie zebatki tez sa od TDM). Chciaem zapytac ile kosztuje to czysciwo CASTROLA? czy konieczne jest czyszczenie łancucha? NIe wystarczy tylko posmarowac? I tak sie brud bedzie chytał. No, ale z drugj strony po co się myć - i tak się pobrudzimy :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preparat o którym pisałem i którego używam "Brake Cleaner" w opakowaniu 500ml kosztuje u mnie w sklepie 13zł. (Peugeot)Wielokrotnie i często go stosuje nie tylko przy motocyklu. Myję nim z oleju prowadnicę, zębatki i łańcuch w pile spalinowej, po wymianie oleju w motocyklu zmywam spód silnika.Przed odkręceniem korka i fitra równiez spłukuje wszystkie te miejsca z brudu i piasku. W czasie sezonu kilka razy spłukuję kurz i pył z zacisków hamulcowych, oraz co jest istotne wszelkie resztki smoły itp.tyfusu z elementów lakierowanych.Ten preparat nie niszczy lakieru, a plastikami tez łagodnie sie obchodzi.

Jeśli ktoś z Was ma w pobliżu sklep Peugeot proponuje zakupić na próbę.

Nr. katalogowy 9736.66

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Każdy dealer posiadający sklep-serwis-salon , powinien miec ten preparat, no chyba ze woli stosoawć coś innego z poza sieci Peugeot (np.Wurth, STP, Cetal, Bardahl, itp). Prawdę jednak mówiąc ze znanych mi preparatów tego typu cena 13zł za oryginał Peugeot jest jedną z najnizszych. Wczoraj przedstawiciel Wuth'a koniecznie chciał mi wcisnąc "Bremsen rainiger" po 11 zł netto ale za 400ml. :mrgreen:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A co powiecie na kombinacje Castrol chain cleaner+nafta+castrol chain oiler?

 

 

PS.

Avalon z nieba mi spadles z tym sprayem do czyszczenia hamownikow :banghead:.Mam zapackane moto i musze je troche podpucowac na zime.I tak sobi myslalem czego by tu uzuyc.:).

Co do serwisowki to mam ja od reki.Jednak jest male ale, jest ona po niemiecku.Niestety, ma ponad 400 stron, ale jest po niemiecku.Jakby co to PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...