cristo Opublikowano 5 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2004 Mam problem. Wlasnie skladam silnik FZRki i nie jestem pewny jakie powinno byc ustawienie walkow rozrzadu w GMP. Czy takie ustawienie jak na rysunku jest prawidlowe? Ustawienie dla pierwszego cylindra.Bylbym wdzieczny za szybka odpowiedz, bo silnik czeka na zlozenie :buttrock:!Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2004 Ustawiałem rozrząd w takim motocyklu, ale powiem szczerze, że nie pamiętam już ustawień i nieststy sobie tego na szybko nie przypomnę, bo nie chcę pokręcić z jakimś innym modelem. Jeśli tem rysunek jest właśnie od tego modelu, to włąsnie tak ustaw. Teroretycznie powinno być ok, ale w praktyce okazuje się, że nie zawsze krzywki znajdują się idealnie w linii głowicy, w wielu motocyklach wygląda to inaczej, są lekko uniesione do góry. Szkoda że nie zaznaczyłeś tego przed rozebraniem, do czego zawsze namawiam, szczególnie jak nie dysponuje się serwisówką. Jeśli masz watpliwości, to spraw sobie książkę - te kilkadziesiąt czy nawet 100 zł to znacznie mniej niż naprawa uszkodzonej głowicy. Pamiętaj też o tym, by po złożeniu wszystkiego kilkukrotnie obrócić silnikiem ręcznie, by sprawdzić, czy nic się nie podpiera. Zobacz też, czy nie ma znaków na kołach (może nie być ), ale być moze sa inne oznaczenia - XJ600 ma w dwóch panewkach (a właściwie pokrywach) wałków nacięcia, które mają się pokrywac z kropeczkami na wałkach - zwróć uwagę czy czegoś takiego nie ma. Pamiętaj, ze jeden zawór ( a masz ich 20) kosztuje 200 zł, a serwisówka znacznie mniej, nie rób niczego na siłę, na zasadzie "a może się uda".Może ktoś kto ma na stałę taką maszynę, lub serwisował ją niedawno więcej Ci powie. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cristo Opublikowano 6 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2004 Dzieki za informacje. Ten obrazek jest wlasnie z serwisowki do tego motocykla, tylko ze ona jest po niemiecku. Niestety po niemiecku nic nie kojarze. Z tego co sie zorientowalem to ten obrazek wlasnie przedstawia ulozenie walkow rozrzadu. Czy takie ulozenie jest logiczne?Moze ktos da rade przetlumaczyc na polski: Kolben steht nur jede zweite Umdrehung im Arbeits-OT!Kolben steht im Arbeits- oder Verbrennugs-OT, wenn an allen Ventilen (Ein- uns Auslass) des betreffenden Zylinders Spiel spurbar ist und alle Nocken vom Tassenstossel weg weisen.Siehe Bild 19.Bild 19 : Nockenwellenstellung bei OT Byc moze tam jest jakas informacja, ktora pomoze.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 6 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2004 Pamiętaj że, to jest ustawienie dla pierwszego cylindra, czyli dla pierwszego cylindra po lewej. Tzn. ustawiasz rozrząd tylko na tym skrajnym pierwszym tłoku, reszta z racji tego, że jest połączona też będzie ustawiona :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.