Mazda82 Opublikowano 3 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2004 Hej. Pruboje poskładac jakis wynalazek zeby poszalec w terenie :mrgreen: Mam takie cosik - hybryda: silnik z SHL M11Lux175cm3, rama WSK 125 Bąk, koła??? i tu jest dylemat... do przodu 19 czy 21. a tył 16 czy 18? do bębna z wsk125 mam duzą tatcze-wieksza niz w Cz350. rama jest juz po małych modernizacjach, boczki i tylni blotnik tez juz jest, przedni by sie przydał... Zawias przedni, tymczasowo z wski (bez osłon) ale mysle nad innym- prosze o porady. Jaki tłumik do tego. To ma byc cosik a'la cross :mrgreen: Czy ktos mi moze doradzic co i jak? bo na wiosne trzeba :P Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacho 15 Opublikowano 3 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2004 Według mnie budowa takiego Frankersztajna to obłęd :!: Ale intencje sie liczą tłumik jest naj prostzą rzeczą zastanów się lepiej nad dobrą budową ramy bo to jest punkt 1Potem pomyśl o umiesczeniu silnika pamiętaj ma być zawieszony na wysokości osi kóła koła masz 2 kombinacje z tgo co napisałeś 16 i 19 lub 18 i 21jak to zrobisz wtedy myśl o innych rzeczach :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 3 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2004 Według mnie budowa takiego Frankersztajna to obłęd to chyba nie widziales wski PROCa z forum. mozna budowac cos takiego pod warunkiem ze robi sie to dobrze i z dobrych czesci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacho 15 Opublikowano 3 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2004 Częsici to jedno osoba ktura wie jak to zrobić to drugie ale warunki też się liczą i nie stety kasa :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 3 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2004 tłumik jest naj prostzą rzecząA własnie że NIE. Od łumika i wydechu zalezy czy bedzie ten silnik miał wiecej czy mniej mocy niż orginał. Co do kół to jacho_15 dobrze mówi. Poczytaj o motocyklu Proca tam jest link do stronki z opsianymi bardzo dokładnie przeóbkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacho 15 Opublikowano 4 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2004 Tłumik trzeba umieć zrobić (leniwi kupują i mają to w d....) kolanko wychodzące z komory spalania (mój znajomy zrobił to z kolanka z lodówki :? )następnie piersza komora od jej wielkości zalerzy jaki jest przedmuch i w ostateczności im większa komora tym większy przedmuch i większy momęt obrotowy bo co do mocy tak uzykiwanej :? następnie przejście do wydechu i tu masz pole do popisu bo im większa średnica wydechu to tym większy chałas :buttrock: a to prowadzi do :!: POLICJI :!: ale sam zadecydujesz jak masz to zrobic :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 4 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2004 następnie piersza komora od jej wielkości zalerzy jaki jest przedmuch i w ostateczności im większa komora tym większy przedmuch i większy momęt obrotowy bo co do mocy tak uzykiwanej Sam to wymyśliłeś?? :buttrock: Komora rozprężna powinna być dokładnie wyliczona a nie im wieksza tym lepiej. Chodzi o kształt i poemność. Zauważ, ze np komory rozprężne do Dt 80 firmy gianelli są mnejsze od orginalnych a moc jest większa. srednica wydechu tęż zależy od pojemności skokowej silnika. I wcale nie im wieksza srednica tym wiekszy chałaa. liczy sie wytłumienie i objetość tłumika tzn tego co wygłusza chałas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tm85 Opublikowano 4 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2004 Dokładnie, a dobrze dobrany wydech pozwoli na "przeniesienie mocy" w górę lub dół obrotów. W wyczynowych dwusuwach działa piorunująco. :buttrock: Silnik wraz z wydechem to pewnego rodzaju układ drgający, który najlepszą sprawność ma przy określonych obrotach (drganiach słupa gazów). Dlatego nie może być to zrobione byle jak, chyba że byle jak ma chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bols2 Opublikowano 4 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2004 na "przeniesienie mocy" w górę lub dół obrotówW mojej yami też jest taki bajer wyglądu gwizdka w ruże wydechowej jak odkreciś to wyraźnie czuć moc przy wyższych obrotach ale czasami we dwoje niechce ruszyć pod wieksza góre.Zaś z tym nie ma takiego odejscia przy wyższych obrotach :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 4 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2004 ja zapraszam do tematu http://www.forum.motocyklistow.pl/viewtopi...pic.php?t=18936 o mojej konstrukcji crossa :buttrock: i do zapoznania sie z tekstem podanym w linku (w temacie)Jak się chce to można bardzo dużo. Co do wydechu to cały dyfuzor musi byc wyliczony (do danego silnika) a silnik dokładnie dostrojony tak by wszystko dobrze chodziło. Wydech jest jedna z najtrudniejszych rzeczy do wykonania w tego typu projekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dadi0 Opublikowano 7 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2004 A ty PROC obliczałeś pojemność dyfuzora??czy robiłeś w ciemno??Pozdro :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 7 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2004 A ty PROC obliczałeś pojemność dyfuzora??czy robiłeś w ciemno??Pozdro :buttrock:Ja głównie podpierałem się schematami Tomasza Sałka i dostrajałęm go poprzez zmiane długości końcowej rurki (tej do wydechu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dadi0 Opublikowano 7 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2004 Możesz zapodać ten text??On jest w necie czy czytałeś go w gazecie??pozdro :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazda82 Opublikowano 8 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2004 To znowu ja. Proc to jak jest z tym tlumikiem ? moze byc mniejszy niz w twojej wsce. Panowie pamietajcie ze ja mam silnik SHL M11lux S32U. Poszukuje baku od Rometa Charta. Czy glowke ramy wzmacniac? spod ramy jest dodany z CZ350. tlumik........ ;) ;) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROC Opublikowano 9 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2004 Witam z rana! link do przerabiania silników WSK - sa tam też rysynki przykładowych wydechów do silników 175http://www.polmot.iserwer.pl/index.php?mod...mode=view&id=11Nie wiem jak się będą spisywac w SHL - będziesz musiał dostrajac cały układ zmieniając np. długośc kolanka wydechowego. link do wzmacniania ramy WSKhttp://www.polmot.iserwer.pl/index.php?mod...mode=view&id=43 i propozycja dla fanatyków przeróbek (centralka do WSK)http://www.polmot.iserwer.pl/index.php?mod...mode=view&id=53 dadi0 teksty Tomasza Sałka o rasowaniu 2T były publikowane w ŚM w 98 roku z tego co pamiętam ale w podanym linku jest również bardzo dużo informacji - razem z tymi z ŚM Tomasza Sałka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.