Jump to content

Kupię Brevę


JaM
 Share

Recommended Posts

budżet ok. 15 tyś PLN ... przejrzałem oferty na otomoto, olx, mobile i okolicznych dealerów ale dopiero po majówce zacznę oglądać ...
może ktoś coś na forum podpowie ... a może któryś z forumowiczów przesiada się na inne moto ...

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, JaM napisał:

 ... może ktoś coś na forum podpowie ...

Rozumiem, że chodzi Ci o Moto Guzzi Breva 1100 ... przynajmniej tak wnioskuj z wielkości budżetu bo Breva 750 raczej jest tańsza.

Jakiego typu, rodzaju podpowiedzi oczekujesz ?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Tak, chodzi o Moto Guzzi Breva a czy 750 czy większy to ciągle kalkulacja (rozsądek?) walczy z "o! taki bym chciał" ... 70% to będzie jazda po mieście 

po pierwsze miałem nadzieję, że akurat teraz ktoś na forum pomyśli, że chciałby swoją Brevę sprzedać ... i pyk trafia na mnie 😉 

a wracając na ziemię ... z przeglądu internetu wygląda, że "zagłębie" Gutków jest w Mizerowie ... w huk daleko, ale jeśli ktoś zna? może polecić? to może warto się przejechać

z prywatnych ofert w miarę blisko Warszawy wstępnie rozmawiałem i będę się umawiał na obejrzenie:

tu https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/moto-guzzi-breva-moto-guzzi-breva-750-ID6GkB60.html

i tu https://www.olx.pl/d/oferta/moto-guzzi-breva-750-CID5-IDZOqIP.html (niby Bochnia ale może dojechać do W-wy)

ale jeszcze podoba mi się ta https://www.olx.pl/d/oferta/moto-guzzi-breva-850-norge-rt-griso-CID5-IDYWURS.html

i ta https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quady/oferta/moto-guzzi-breva-ID6GkmwQ.html

i jeszcze widziałęm Brevę 1200 w Piekarach ale ogłoszenia już nie ma ... a przy okazji czym się różni Breva 1200 od Sport 1200?* silnik chyba ten sam a i rama wygląda podobnie

a co do oczekiwań .. fajnie by było gdyby ktoś mógł polecić (ew. odradzić) któryś z powyższych ... i też wiem, że nie kupuję nowego motocykla więc jakaś rezerwa na pierwszy serwis jest (przegląd przedsprzedażowy) ale może mogę zaoszczędzić czasu i pieniędzy na jechanie do "miny"..

możecie przy okazji polecić serwis w okolicy warszawy przyjazny dla Guzzi? zakładam, że na pewno ASO w Piasecznie a jakis inny?  przy oglądaniu innego Gutka słyszałem, że https://mkmoto.pl/ jest niezły  

 

*znalazłem odpowiedź (przynajmniej częściową) czym sie różni Breva od Sport'a https://swiatmotocykli.pl/testy/redakcjasm/moto-guzzi-1200-sport-inny-wymiar-sportu/

Edited by JaM
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

No, niestety ale Breva 750 to nie moja bajka. Co do Brewa 850 to jak dla mnie bez sensu. Nic nie zyskujesz a tracisz sporo koników mechanicznych i Nm w stosunku do wersji 1100. Co do serwisu to znany jest Polmotor na Kaczeńca w Warszawie ale nic na jego temat nie powiem bo nie korzystałem. Ogólnie co do serwisu to mechanicy boją się tego sprzętu bo go jest mało i sporo legend na jego temat krąży. Jeżeli nie boisz się mechaniki to w necie ( szczególnie obcojęzycznym) jest dużo info na ten temat. Z mojej strony jako użytkownika Norge 1200 z 2007 uważam, że warto samemu takie moto serwisować. 

PS

jazda po mieście moto chłodzonym wiatrem i olejem to chyba średni pomysł szczególnie latem i w korkach. Mojego moto nigdy nie przegrzałem ale inne moto chyba bardziej się do tego nadaje.

Edited by jarenty
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Jarenty

mechaniki bać się już nie boję, więc podstawowy serwis jak wymiana olejów pewnie dam radę ale z braku warsztatu (zarówno narzędzi jak i doświadczenia) pewnie bym potrzebował kogoś kto to ma 

W Wwie zrobili sporo buspasów i na mojej trasie w większości dopuszczają i moto więc myślę, że nie powinienem mieć problemu z przegrzewaniem ale uwaga słuszna bo wcześniej nie zwróciłem na to uwagi 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

A i jeszcze jedno. Gdyby poniosła Cię fantazja 😁i chciał kupić coś z nowszych MG a konkretnie te modele, które mają silniki 8 zaworowe to zalecam bardzo dużą ostrożność. Wczesne modele silników 8 zaworowych miały wadę fabryczną i postaci wałków wykonanych z g..noliny. Momentalnie się wycierały. Była akcja serwisowa ale zapewne nie wszystkie egzemplarze zostały jej poddane. Już dawno same części potrzebne do serwisu kosztowały ok 7 tyś zł bez robocizny.

Edited by jarenty
Link to comment
Share on other sites

😄 fantazja mnie niesie w kierunku V85 TT ... ale to jak wygram w totka ...

coś słyszałem, że w ramach akcji wymieniali popychacze ze ślizgowych na takie na rolkach i potem już nie było tego problemu .. ale na razie i tak  w zasięgu raczej te 4V czyli po dwa na cylinder

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, JaM napisał:

😄 fantazja mnie niesie w kierunku V85 TT ... ale to jak wygram w totka ...

coś słyszałem, że w ramach akcji wymieniali popychacze ze ślizgowych na takie na rolkach i potem już nie było tego problemu .. ale na razie i tak  w zasięgu raczej te 4V czyli po dwa na cylinder

To w Norge i Stelvio z silnikami 1200 8V

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Jak już pisałem "750" to nie moja bajka ale malowane kapy zaworowe, pług, owiewka lampy nie występują raczej w oryginale. Zastanawiają mnie też plastiki pod bakiem.

https://www.motoguzzi.pl/files/n_breva750.html malowania u dołu strony oraz https://bikez.com/models/moto_guzzi_breva_750.php Ogólnie malowanie plus biały pasek trochę stylizowane na Breve Sport

Lekka lipa z kontrolką oleju. W Norge / Brewa 1100 i podobnych to oprócz najgorszego oznaczać może kłopot z czujnikiem oleju ale w tych moto jest podwójna sygnalizacja. Ostrzegawczy czerwony trójkąt i info na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym.

Edited by jarenty
  • Thanks! 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, jarenty napisał:

Jak już pisałem "750" to nie moja bajka ale kapy zaworowe, pług, owiewka lampy nie występują raczej w oryginale. Zastanawiają mnie też plastiki pod bakiem.

https://www.motoguzzi.pl/files/n_breva750.html malowania u dołu strony oraz https://bikez.com/models/moto_guzzi_breva_750.php Ogólnie malowanie plus biały pasek trochę stylizowane na Breve Sport

Lekka lipa z kontrolką oleju. W Norge / Brewa 1100 i podobnych to oprócz najgorszego oznaczać może kłopot z czujnikiem oleju ale w tych moto jest podwójna sygnalizacja. Ostrzegawczy czerwony trójkąt i info na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym.

dzięki ... 150 km w jedną stronę zaoszczędzone ... szukam dalej 😞 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

no to już nie jestem bezmotocyklowym motocyklistą ... zamykam temat 😀

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...