Skocz do zawartości

Honda CB100


Black_Rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam możliwość kupna powyższego motocykla z 1972r w oryginalnym stanie. Niestety nie ma zbyt wielu dostępnych informacji na jego temat.

Wiecie moze co to za sprzęt i czy warto się w to pchać? Na eBay niemieckim są po ok 3000€

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne małe jeździdło, jeśli na handel, to nie wiem, czy warto, a jesli dla siebie, to wydatków będzie co niemiara, łącznie z modyfikacją na zapłon elektroniczny ( są gotowe zestawy), ja to próbowałbym przerobic na pełen elektronik, razem z ładowaniem (oczywiście jeśli jest miejsce na czujnik )...

Dane techniczne wg. Motorcycle Sport Quarterly z 1971 roku:

Honda CB 100 K1 : pojemność- 98 ccm- 11,5 KM/11000 obr, V.max- 72 mph ( 115 km/h) , masa sucha - 86,4 kg, cena- 385 $ ...

Są jeszcze wersje z tym samym silnikiem:

Honda CL 100 - najładniejsza

Honda SL 100 - najbardziej sportowo-terenowa

Honda XL 100- z 1974- terenowa, wygląd bardzo podobny do SL 100

Częśći podstawowe:

tłoki, pierścienie, jak widzę są i do "szlifu" też są...

 

https://www.cmsnl.com/honda-cb100k3-general-export-type-1-kph_model50446/partslist/

Wow... to ma 5 biegów....OMG

 

Z porad typowo exploatacyjnych: jak każda stara Honda nie lubi długich jazd na max-a, trzeba delikatnie ją traktować i rozgrzewać, skład mieszanki lepiej ustawić za bogato niż za ubogo, najwyżej nie będzie miała osiągów i nieco więcej paliła, trzeba zwracać uwagę na szczelność połaczeń gaźnik- glowica, gaźnik- filtr powietrza, oprócz siteczka w kraniku, proponuję dołożyć porządny filtr paliwa- aby nie papierowy, no i ten zapłon- dlatego wart przejść na elektroniczny...

Serwisy- takie z internetów:

luzy zaworowe: IN- 0,05, ex-0,05    ( proszę jednak to zweryfikować !!!! )

-kontrola luzów zaworowych 1000 mil- (1600 km)

- wymiana oleju 1000 mil ( 1600 km)

- kontrola zaplonu 1000 mil ( 1600 km)

Proszę też jednak o weryfikację...

Straszenie dużo tego jeździ w Azji płd-wsch, a do tej pory jej podróbkę produkują w Pakistanie nie pamiętam tylko nazwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to się nie dziwię, memu bratu, co prawda miał wyrejestrowana, ale myszy zjadły papiery od WSK 175 - a na 100% była zarejestrowana na niego jeszcze w latach 80 -tych..bo nia jeździlim i katowalim ile wleźie

 

 

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jannikiel napisał:

Fajne małe jeździdło, jeśli na handel, to nie wiem, czy warto, a jesli dla siebie, to wydatków będzie co niemiara, łącznie z modyfikacją na zapłon elektroniczny ( są gotowe zestawy), ja to próbowałbym przerobic na pełen elektronik, razem z ładowaniem (oczywiście jeśli jest miejsce na czujnik )...

Dane techniczne wg. Motorcycle Sport Quarterly z 1971 roku:

Honda CB 100 K1 : pojemność- 98 ccm- 11,5 KM/11000 obr, V.max- 72 mph ( 115 km/h) , masa sucha - 86,4 kg, cena- 385 $ ...

Są jeszcze wersje z tym samym silnikiem:

Honda CL 100 - najładniejsza

Honda SL 100 - najbardziej sportowo-terenowa

Honda XL 100- z 1974- terenowa, wygląd bardzo podobny do SL 100

Częśći podstawowe:

tłoki, pierścienie, jak widzę są i do "szlifu" też są...

 

https://www.cmsnl.com/honda-cb100k3-general-export-type-1-kph_model50446/partslist/

Wow... to ma 5 biegów....OMG

 

Z porad typowo exploatacyjnych: jak każda stara Honda nie lubi długich jazd na max-a, trzeba delikatnie ją traktować i rozgrzewać, skład mieszanki lepiej ustawić za bogato niż za ubogo, najwyżej nie będzie miała osiągów i nieco więcej paliła, trzeba zwracać uwagę na szczelność połaczeń gaźnik- glowica, gaźnik- filtr powietrza, oprócz siteczka w kraniku, proponuję dołożyć porządny filtr paliwa- aby nie papierowy, no i ten zapłon- dlatego wart przejść na elektroniczny...

Serwisy- takie z internetów:

luzy zaworowe: IN- 0,05, ex-0,05    ( proszę jednak to zweryfikować !!!! )

-kontrola luzów zaworowych 1000 mil- (1600 km)

- wymiana oleju 1000 mil ( 1600 km)

- kontrola zaplonu 1000 mil ( 1600 km)

Proszę też jednak o weryfikację...

Straszenie dużo tego jeździ w Azji płd-wsch, a do tej pory jej podróbkę produkują w Pakistanie nie pamiętam tylko nazwy...

Zakręcać kranik !!, zakręcać kranik !!

Jak zaworek w gazniku zacznie puszczać  będziesz miał paliwo w filtrze powietrza i oleju. Wszystkie Cebule miały ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...