Jump to content

Montaż licznika biegów, uszkodzona wiązka


Kao
 Share

Recommended Posts

W mojej r6 od kupna nie działał licznik, dostałem z nią licznik biegów bo sprzedawca sobie nie poradził z montażem już teraz wiem dlaczego, czujnik prędkości sobie wisi niepodłączony bo nie ma do czego, brak kostki ale zauważyłem że coś w wiązkę było dłubane, zaznaczyłem na foto, czy ktoś może mógłby mi podpowiedzieć jakie kolory kabli powinno się łączyć z kostką od czujnika prędkości?

20230903_114115.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Doszedłem do tego że mam jakąś niestandardową wiązkę. 

Powiedzcie mi czujnik prędkości ma 3 kable, co tam jest? 12v? Sygnał licznika? Jak to wygląda? Muszę dorobić ten kawałek wiązki. 

Link to comment
Share on other sites

Punkty na zdjeciu to oryginalne łączenia przewodów. Dlaczego uważasz że wiązka jes inna niż wszystkie? W czujniku prędkości masz masę, +5V lub +12V i sygnał prędkości. Łatwo to zweryfikować multimetrem.

Edited by Stefan Kowalski
Link to comment
Share on other sites

Jak stwierdziłem że wiązka jest inna? Aaa zapomniałem w tym temacie dodać że to torówka, a więc porównałem że zdjeciami oryginalnych wiązek, u mnie jest co nieco niepodłączane a co nieco dołożone np to z foto,  jest to jakieś magiczne urzadzenie ktore reguluje mocą, jeszcze nie dochodzilem gdzie i po co.

w serwisowce jest zapis ze aby sprawdzic czujnik nalezy sie wpiąć w ktorys tam kabel przy liczniku i krecic kolem i przy pelnym obrocie koła powinno wahac sie miedzy 0 a 5v z tym ze ja tego kabla nie mam co w serwisiwce podają. Ok czyli już wiem mniej więcej jak się za to zabrać, jeszcze mam jedne pytanie o sygnal prędkości, myslisz ze idzie bezpośrednio do licznika czy gdzieś jeszcze może uderzać. Próbowałem znaleźć schemat wiązki i znalazłem albo nie opisane albo nieczytelne. 20230827_164933.thumb.jpg.2a3c5ce7b30b249fb588c4d88ce9ffa9.jpg

Edited by Kao
Link to comment
Share on other sites

Czyli teraz moja logika mi mowi że do tego czujnika muszę podać 12v i masę i trzecim kablem sygnał 5v będzie leciał do licznika przy każdym obrocie koła. Dobrze myślę?

Link to comment
Share on other sites

Tak, ale musisz wiedzieć który przewód jest który. Jeśli podłączysz odwrotnie, to nie tylko nie zadziała, ale możesz uszkodzić czujnik.

Tu znalazłem schemat testu do GSXR 1000 https://www.suzukigsxr.org/speed_sensor_inspection-649.html

czyli czarno czerwony to +12V, czarno biały masa i czarny to wyjście sygnału, tu połączone dodatkowo rezystorem 10k do +12V.

Edited by Stefan Kowalski
Link to comment
Share on other sites

To jest kostka od czujnika, kolory same się wyjaśniły bo podłączyłem do niego już ten licznik biegow No i czarny przypada czarno-białemu, czerwony z tym różowawym i biały do pomarańczowego więc jest to sygnałowy, jutro to sprawdzę jak mi czasu wystarczy. 

20230827_164624.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...