Kao Posted September 3, 2023 Share Posted September 3, 2023 W mojej r6 od kupna nie działał licznik, dostałem z nią licznik biegów bo sprzedawca sobie nie poradził z montażem już teraz wiem dlaczego, czujnik prędkości sobie wisi niepodłączony bo nie ma do czego, brak kostki ale zauważyłem że coś w wiązkę było dłubane, zaznaczyłem na foto, czy ktoś może mógłby mi podpowiedzieć jakie kolory kabli powinno się łączyć z kostką od czujnika prędkości? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kao Posted September 25, 2023 Author Share Posted September 25, 2023 Doszedłem do tego że mam jakąś niestandardową wiązkę. Powiedzcie mi czujnik prędkości ma 3 kable, co tam jest? 12v? Sygnał licznika? Jak to wygląda? Muszę dorobić ten kawałek wiązki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Kowalski Posted September 25, 2023 Share Posted September 25, 2023 (edited) Punkty na zdjeciu to oryginalne łączenia przewodów. Dlaczego uważasz że wiązka jes inna niż wszystkie? W czujniku prędkości masz masę, +5V lub +12V i sygnał prędkości. Łatwo to zweryfikować multimetrem. Edited September 25, 2023 by Stefan Kowalski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kao Posted September 25, 2023 Author Share Posted September 25, 2023 (edited) Jak stwierdziłem że wiązka jest inna? Aaa zapomniałem w tym temacie dodać że to torówka, a więc porównałem że zdjeciami oryginalnych wiązek, u mnie jest co nieco niepodłączane a co nieco dołożone np to z foto, jest to jakieś magiczne urzadzenie ktore reguluje mocą, jeszcze nie dochodzilem gdzie i po co. w serwisowce jest zapis ze aby sprawdzic czujnik nalezy sie wpiąć w ktorys tam kabel przy liczniku i krecic kolem i przy pelnym obrocie koła powinno wahac sie miedzy 0 a 5v z tym ze ja tego kabla nie mam co w serwisiwce podają. Ok czyli już wiem mniej więcej jak się za to zabrać, jeszcze mam jedne pytanie o sygnal prędkości, myslisz ze idzie bezpośrednio do licznika czy gdzieś jeszcze może uderzać. Próbowałem znaleźć schemat wiązki i znalazłem albo nie opisane albo nieczytelne. Edited September 25, 2023 by Kao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Kowalski Posted September 25, 2023 Share Posted September 25, 2023 W Twojej wypowiedzi wynika że ten sygnał idzie bezpośrednio z czujnika do licznika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kao Posted September 25, 2023 Author Share Posted September 25, 2023 Czyli teraz moja logika mi mowi że do tego czujnika muszę podać 12v i masę i trzecim kablem sygnał 5v będzie leciał do licznika przy każdym obrocie koła. Dobrze myślę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Kowalski Posted September 25, 2023 Share Posted September 25, 2023 (edited) Tak, ale musisz wiedzieć który przewód jest który. Jeśli podłączysz odwrotnie, to nie tylko nie zadziała, ale możesz uszkodzić czujnik. Tu znalazłem schemat testu do GSXR 1000 https://www.suzukigsxr.org/speed_sensor_inspection-649.html czyli czarno czerwony to +12V, czarno biały masa i czarny to wyjście sygnału, tu połączone dodatkowo rezystorem 10k do +12V. Edited September 25, 2023 by Stefan Kowalski Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kao Posted September 25, 2023 Author Share Posted September 25, 2023 To jest kostka od czujnika, kolory same się wyjaśniły bo podłączyłem do niego już ten licznik biegow No i czarny przypada czarno-białemu, czerwony z tym różowawym i biały do pomarańczowego więc jest to sygnałowy, jutro to sprawdzę jak mi czasu wystarczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.