Skocz do zawartości

Licznik Custom


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Jeśli się pytasz jak dojść który kabel do czego, to oznacza że jest to trudne dla kogoś bez pojęcia. Ale jest to jak najbardziej możliwe. Najłatwiej ustalić gdzie co podłączyć mając schemat. Są dostępne w necie w cenie 9 funtów. Można też ustalić podłączenie robiąc odpowiednie pomiary. Powinien wystarczyć zwykły multimetr. Trzeba zlokalizować zasilanie, podświetlenie zegarów i sygnał czujnika prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła kierunki nie jest problemem gorzej z prędkością czy obrotomierzem, jak to zweryfikować multimetrem? 

Schematy ciągle staram się uczyć czytać ale czasami jest to trudne. Jak już go zakupie to będę wrzucał konkrety, może ktoś pomoże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zlokalizować czujnik prędkości na kole albo na skrzyni i poprzez pomiar przejścia zlokalizować odpowiedni przewód. Jeśli chodzi o odczyt obrotów to najłatwiej użyć miernika częstotliwości, niektóre multimetry to mierzą. Na wolnych obrotach najczęściej jest to 10 do 20Hz i rośnie ta częstotliwość przy wzroście obrotów do 100Hz przy 6000 obr na min. Obroty oprócz dedykowanego przewodu przy zegarach, można odczytywać z czujnika wału, czujnika wałka, albo z cewki zapłonowej.

Edytowane przez Stefan Kowalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z analizy schematu wynika że jeden i drugi przewód idzie od czujnika do prędkościomierza i nie ma informacji jaką funkcję który z nich spełnia. To jest ten moment kiedy należy użyć sprzętu pomiarowego do zmierzenia co się dzieje na tych przewodach. Najlepszy byłby oscyloskop albo miernik częstotliwości, ale w ostateczności wystarczy multimetr z woltomierzem do 20V DC. Należy wpiąć przewody pomiarowe jeden czarny do masy a czerwony do badanego przewodu i powoli obracając kołem obserwować napięcie. Jeśli to napięcie zmienia swoją wartość w trakcie obracania kołem i zmiany są szybsze przy szybszym obracaniu to jest właśnie ten szukany przewód.

Edytowane przez Stefan Kowalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa to zazwyczaj minus akumulatora, rama motocykla i cały silnik. Czarna końcówkę miernika można dotknąć do każdego z tych elementów.

Trochę mam wątpliwości czy Kolega naprawdę nie wie, czy może sobie kpiny urządza?

Edytowane przez Stefan Kowalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...