heniowin Opublikowano 29 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2023 Hej Witam wszystkich Chciałem podpytać jak to jest z wymianą licznika w motocyklu z analogowego na elektroniczny. Przebieg zostanie wpisany oryginalny jak to wygląda obecnie prawnie może ktoś wie i się z tym zmagał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kao Opublikowano 12 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2023 Podłącze się do tematu, buduje cafe racer na bazie gsx1400 i chce założyć licznik taki mały elektroniczny, jaki jest stopień trudności podłączenia go z seryjną wiązką, jak dojść który kabel do czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 13 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2023 Jeśli się pytasz jak dojść który kabel do czego, to oznacza że jest to trudne dla kogoś bez pojęcia. Ale jest to jak najbardziej możliwe. Najłatwiej ustalić gdzie co podłączyć mając schemat. Są dostępne w necie w cenie 9 funtów. Można też ustalić podłączenie robiąc odpowiednie pomiary. Powinien wystarczyć zwykły multimetr. Trzeba zlokalizować zasilanie, podświetlenie zegarów i sygnał czujnika prędkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kao Opublikowano 15 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2023 Światła kierunki nie jest problemem gorzej z prędkością czy obrotomierzem, jak to zweryfikować multimetrem? Schematy ciągle staram się uczyć czytać ale czasami jest to trudne. Jak już go zakupie to będę wrzucał konkrety, może ktoś pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 15 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2023 (edytowane) Trzeba zlokalizować czujnik prędkości na kole albo na skrzyni i poprzez pomiar przejścia zlokalizować odpowiedni przewód. Jeśli chodzi o odczyt obrotów to najłatwiej użyć miernika częstotliwości, niektóre multimetry to mierzą. Na wolnych obrotach najczęściej jest to 10 do 20Hz i rośnie ta częstotliwość przy wzroście obrotów do 100Hz przy 6000 obr na min. Obroty oprócz dedykowanego przewodu przy zegarach, można odczytywać z czujnika wału, czujnika wałka, albo z cewki zapłonowej. Edytowane 15 Września 2023 przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kao Opublikowano 16 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2023 O i to juz są konkrety, będę działał, dam znaka jak to ogarnę, teraz tylko wybrać odpowiedni licznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kao Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 a moglibyście zerknąć na schemat https://www.manualslib.com/manual/1142073/Suzuki-Gsx1400.html?page=394#manual i podpowiedzieć mi który z kabli jest sygnałowy z czujnika prędkości? Pomarańczowy czy purpurowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 (edytowane) Z analizy schematu wynika że jeden i drugi przewód idzie od czujnika do prędkościomierza i nie ma informacji jaką funkcję który z nich spełnia. To jest ten moment kiedy należy użyć sprzętu pomiarowego do zmierzenia co się dzieje na tych przewodach. Najlepszy byłby oscyloskop albo miernik częstotliwości, ale w ostateczności wystarczy multimetr z woltomierzem do 20V DC. Należy wpiąć przewody pomiarowe jeden czarny do masy a czerwony do badanego przewodu i powoli obracając kołem obserwować napięcie. Jeśli to napięcie zmienia swoją wartość w trakcie obracania kołem i zmiany są szybsze przy szybszym obracaniu to jest właśnie ten szukany przewód. Edytowane 12 Listopada 2023 przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kao Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 No tak zgadza się ale trzeba jeszcze widzieć ktory to masa, no nic trzeba metodą prób i błędów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 (edytowane) Masa to zazwyczaj minus akumulatora, rama motocykla i cały silnik. Czarna końcówkę miernika można dotknąć do każdego z tych elementów. Trochę mam wątpliwości czy Kolega naprawdę nie wie, czy może sobie kpiny urządza? Edytowane 12 Listopada 2023 przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kao Opublikowano 12 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2023 Ja wiem wszystko rozumiem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.