Hulk1221 Opublikowano 6 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2023 Witam,jestem tu nowy,mam skuter Sym HD 125,sprowadziłem go z Szwajcari,mój problem polega na tym że po odkręceniu śrubki do spuszczania oleju wydostaje się z silnika taki gęsty majonez,galareta xd podejrzewam że dostaje się tam płyn chłodniczy,dodam że uszczelkę głowicy wymieniłem na nową,czy możliwe że źle podłączyłem węże od chłodnicy ? a może pąpa odmawia posłuszeństwa? Bardzo proszę o pomoc będę wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Chyba, że stało pod chmurka lata i przez np jakiś otwór nieszczelny ( niektóre mają wyjście z bloku na licznik, obrotomierza), im wody napompowało latami... albo topielec... ciekawe jak łozyska wału korbowego w takim razie wyglądają...Ja pokręcilbym wałem korbowym i sprawdził, czy nie czuć zacięć, czy nie ma luzów ect...jak wszystko OK, to sprawdzić należy cylinder czy nie ma pęknięć, i płyn sie nie przedostaje, przez mikropęknięcia, potem uszczelka, glowica, poskładać, nalać rzadkiego oleju na przepłukanie, kilka razy( bez wlewania płynu chlodniczego), spuścić, nalać właściwego oleju, zalać płynem chlodniczym, odpalić i jeszcze raz sprawdzić, jak problem zniknie jeździć, obserwować, jak problem nie znika, czeka poważny remont, wymiana cylindra/głowicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 7 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 W Szwajcarii, motocykle często stoją w zimie pod chmurką. Przywalone kupą śniegu, wiec może tak być, jak wyżej pisze Janko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hulk1221 Opublikowano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2023 Dzięki za odpowiedź,coś będę kombinował,cylinder był ściągnięty nie zauważyłem w nim nic niepokojącego,a jeśli chodzi o głowicę to może zawory przepuszczają,może to być tego wina?bo jej nie sprawdzałem pod kątem szczelności,powiem jeszcze tylko tyle że skuter pali od strzała ładnie chodzi ale jest strasznie słaby z katalogowych 13 km nie wiem czy ma z 5,pasek nie wchodzi na samą górę wariatora ale to już z tym sobie poradzę..a jeśli chodzi o podłączenie węży od chłodnicy to ja mam tak że idą dwa węże od chłodnicy koło bocznego plastiku po prawej stronie,jeden z węży podłączony do pąpy wody drugi zaś skierowany w górę do głowicy,i ten krótki jeszcze co jest w cylindrze to jest puszczony do drugiego wejścia w pąpie wody,a może coś źle podłączyłem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 16 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2023 Oddaj motocykl w ręce mechanika. Myśli Twoje, krążące wokół zaworów wskazują na zupełne niezrozumienie zasady działania silnika spalinowego. Nie można naprawić czegoś jeśli nie rozumiemy zasady jego działania... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hulk1221 Opublikowano 16 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2023 Dzięki za pomoc,w chwili obecnej wiem że mam uszkodzony termostat spróbuję go wymienić,przez niedogrzewanie silnika parę minut po odpaleniu wytwarza się para wodna i może dlatego mam śmietanę w oleju,bo ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego nigdy mi nie ubywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hulk1221 Opublikowano 19 Maja 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2023 Problem z płynem rozwiązałem,jeśli jest ktoś tutaj kto zna się głównie na skuterach,to sprawa wygląda tak że skuter jest słaby pasek przy odkręceniu manetki na full nie wchodzi na górę wariatora rozpędza się bardzo powoli jak na 125, rolki 12g chyba sprężyna centralna oryginał sprężynki sprzęgła zielone,myśle ze zdrowa 50 ccm by mnie objechała xd w gaźniku dysza główna 108 a wolnych obrotów 38 oryginał,gaźnik nie reaguje na regulację śrubką od powietrza,może to być wina gaźnika??? Dodam że jak na stopkach rozpędzam skuter to połowa gazu na manetce nie jest użyteczna bo do połowy manetki się rozpędza a puźniej jak przekrece na ful to obroty się nie zwiększają..czy to wina gaźnika ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.