Skocz do zawartości

Bandit 600 1999 przerywa


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, posiadam B6 już drugi sezon. 
Przechodząc do problemu..
po rozgrzaniu motocykla na ssaniu ( +/- 5min ) wyjeżdżam nim na ulicę, przy rozpędzaniu do 4-5tyś obrotów tak jakby chodzi na 3 gary, już po przekroczeniu tych 5tyś obrotów jedzie już normalnie tak jak powinien. Jak już się rozpędzę i zredukuje bieg, spadnie on nizej jak 4tyś obrotów jest ten sam objaw...
Wykręciłem świece co się okazało 1/2/4 świeca kawa z mlekiem, zaś 3 świeca czarna... 
Świece mają przelotu 3.500tyś nie wiem czy tym się sugerować. 
Cewkę niby z działającego bandita podmieniałem razem z przewodami i fajkami nadal to samo.
Zawory regulowałem w połowie zeszłego sezonu i świece też, było wszystko okej 😉 
Jedyne co teraz dołożyłem nowy wydech dominatora, tu akurat jest bez różnicy bo na tym seryjnym czy na tamtym ten sam objaw. 
Gaźniki czyściłem na początku kwietnia ( tego roku ) 
Przebicie na przewodach ? Fajce? Ale zmieniłem niby cały zestaw na podmiankę.. Ale! nie zmieniałem świec. 
W co mogę teraz iść? Świece spróbować zmienić czy szukać czegoś innego??

Edytowane przez Zduunek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 4 cylindrowcu z takiego rocznika masz dwie cewki, jedna na 1/3 druga na 2/4 (na ogół). Więc jeżeli tylko jeden cylinder ma kłopoty to na pewno nie cewka. Jeżeli nie pali na niskich obrotach a pali na wysokich, to raczej nie kable, bo wtedy miałby problem w każdym zakresie.

Ergo biorąc pod uwagę że to jest na gaźnikach to masz 3 gaźnik do inspekcji. Jak wiesz w gaźnikach (w zależności od modelu, nie powiem Ci z głowy jak jest akurat w Bandicie) masz dysze wolnych, niskich i wysokich obrotów. Tutaj aż sie prosi że coś masz skopane w niższym zakresie. 

A jeżeli świeca czarna, znaczy za bogata mieszanka. I teraz musisz sprawdzić dlaczego. Przyczyn może być parę - przycięte ssanie na tym gaźniku, albo za wysoki poziom paliwa w komorze przy wyższych obrotach, jak więcej paliwa idzie, to pewnie nie ma czasu się zebrać. Ot, taka teoria na szybko.

Tak czy siak - 3 gaźnik do solidnej inspekcji. 

A co do zmiany świec, może też być tak że tą świecę zalałeś i już zdycha. Podmień pomiędzy cylindrami i zobaczysz. Jak problem przejdzie na inny cylinder to już wiesz - kup nowe świece. Kup irydowe i sobie podziękujesz 😉 

A jak nie - to gaźnik. to takie moje propozycje.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już jestem mniej więcej na coś nakierowany 🙂
Wyjąłem przepustnicę z 3 gaźnika, one generalnie mają 5 otworów w sobie, u mnie one są zaślepione jakąś czarną substancją - pokroju guma, nie wiem... 
Zapomniałem dodać że bandit jest zblokowany na A2, może mieć to coś do rzeczy ? w sensie pozatykane otwory w przepustnicy ?

 

A jeżeli świeca czarna, znaczy za bogata mieszanka. I teraz musisz sprawdzić dlaczego. Przyczyn może być parę - przycięte ssanie na tym gaźniku, albo za wysoki poziom paliwa w komorze przy wyższych obrotach, jak więcej paliwa idzie, to pewnie nie ma czasu się zebrać. Ot, taka teoria na szybko.

 

Co do tego to całe jego bolączki zaczynają się w dolnych zakresach obrotów, w górnych leci bez zarzutu i też zapomniałem dodać czego wcześniej nie było, strzela w wydech ( poopsy ) lekko bo lekko ale cały czas 

Edytowane przez Zduunek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki są dławione albo na wałkach (stara szkoła, drożej ale lepiej) albo na gaźnikach właśnie - limitując przepływy. Natomiast co do przepustnic, otworków, to musisz szukać serwisówki, albo chociaż strony sklepu fabrycznego i spojrzeć na rysunki. A jeszcze lepiej to znaleźć forum bandita albo suzuki - brytole na ogół mają - i tam na pewno od razu Ci powiedzą.

Ale szukaj serwisówki - do tak popularnego moto na pewno będzie w necie.

 No i z tego co piszesz to boli go bogata mieszanka bo strzelać nie powinien. Więc gaźniki do przeglądu i ustawienia. 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuacja przygody hehe
Wyciągnąłem gaźniki w celu zweryfikowania co mu jest nie tak. Noi coś mam! 
Właśnie na tym 3 gaźniku coś mi nie pasowało bo brakowało takiej jakby tulejki/prowadzenia iglicy? Ona do silnika nie mogła wyskoczyć bo ma rant w gaźniku i sama ona ( tulejka ) ma też rancik.
Dla sprostowania wygląda to tak https://allegro.pl/oferta/rozpylacz-gazniki-suzuki-gsf-600-bandit-cvk-cvr-11848694570
Pytanie, może i głupie ale kto pyta nie błądzi 🙂  Czy to może być wina tego rozpylacza, że on krzywo chodzi na tym garze i są objawy jak opisywałem wyżej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale czy jak to mozliwe ze poprzednio ten objaw nie wystepowal? A moze caly czas wystepowal tylko nie zwracales na niego uwagi. Brak tego rozpylacza na pewno moze wplywac negatywnie na prace gaznika, ale sam rozpylacz nie mogl po prostu rozplynac sie w powietrzu.:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zduunek napisał:

Pytanie, może i głupie ale kto pyta nie błądzi 🙂  Czy to może być wina tego rozpylacza, że on krzywo chodzi na tym garze i są objawy jak opisywałem wyżej??

łoooo, paaanie! No i masz. Iglica jest spasowana i ztaperowana (pocieniona?) żeby wraz z wyciąganiem jej właśnie z tej tulei zwiększała się szczelina, ergo ilość paliwa zasysanego z komory. Tutaj tego nie było, więc chlało jak pijak, bez limitu i stąd miałeś za bogatą mieszankę i tego konsekwencje. 

Złożysz, zobaczysz no i nabędziesz właśnie tego co najlepsze - doświadczenia 🙂

Z nostalgią wspominam czasy wyciągania i rozbierania gaźników, synchro itd.. fajnie było 🙂 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2023 o 18:04, Buber napisał:

W 4 cylindrowcu z takiego rocznika masz dwie cewki, jedna na 1/3 druga na 2/4 (na ogół)

na ogół nie

 

Proponuję zmieżyć również ciśnienie w tym cylindrze...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, JanuszK30 napisał:

na ogół nie

 

Proponuję zmieżyć również ciśnienie w tym cylindrze...

No sorki, 1-4, 2-3 - przynajmniej w mojej hondzie. Na potrzeby tej sprawy chodzi o to że jedna cewka zasila dwa cylindry, więc jeżeli nie pali tylko jeden, to nie jest to cewka.

(rzeczy się mieRZy a nie mieŻy)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...