Skocz do zawartości

Kilka pytanek odnośnie crossa...


miros
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak niektórzy wiedzą jestem posiadaczem RM 125. Moje pierwsze mega głupie pytanie (jestem amatorem) to jak zapalacie swoje maszyny na wciśniętym sprzęgle czy nie ? Durgie pytanie ile trzeba rozgrzewać maszyne i jak długo trzymać ssanie ? Pytanie trzecie dlaczego zawsze np. z rana gdy chce pojeździć maszynka odpala praktycznie od pierwszego kopa a gdy pojeżdze jakiś czas i zgasze go i znów chce zapalić to musze sie nieźle namęczyć z powtóryn zapaleniem :buttrock:( może go zalewa ? dodam że np. jak go rozpędze z górki to na tzw. popych spokojnie odpala :buttrock:

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co na sprzegle, od tego jest luz :buttrock: na sprzegle zapalam silnik tylko jak mi zgaśnie na biegu gdzieś w terenie i nie chce mi sie szukac luzu. wtedy trzeba dac troche wiecej gazu bo zasze na sprzegle troszeczke ciągnie. ja osobiscie silnik rozgrzewam bardzo długo. zwykle robie tak ze zapalam silnik, zakladam rękawice, kask, gogle, robie pare małych przegazówek i jade bardzo powoli w strone toru, nie kręcąc silnika do wysokich obrotów bo z reszta sie sam nie chce wkręcac. dopiero po jakims kilometrze silnik mam w miare rozgrzany tak że już zaczyna sie chętnie wkręcac na maksymalne obroty. ale z tego co widzialem wszyscy moi znajomi rozgrzewają crosy w ten sposób: odpalają, trzymają pare sekund gaz otwarty na max i słychac jak silnik sie wkręca na coraz wieksze obroty. nie wiem jak powinno byc poprawnie i też dołączam sie do pytania mirosa jak powinno sie rozgrzewac silnik :buttrock:

na ssaniu trzymam tylko chwilke, zwykle zamykam ssanie jak juz silnik sie nie dławi po dodaniu gazu.

a jeśli chodzi o twój problem z zapaleniem ciepłego silnika to myśle ze sie raczej zalewa bo tłok to nie jest, bo jesli tłok jest zużyty (luźny) to ciezko odpala tylko na zimnym silniku, a jak sie nagrzeje to sie rozszerza i już luzów takich nie ma wiec odpala łatwiej. obejrzyj kolor elektrody na świecy ,moze to cos ci powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorący się zalewa, zimny pali bardzo dobrze - za bogata mieszanka - spróbuj opuścić iglicę w gaźniku o jeden ząbek.

Odnośnie rozgrzewania ja zalecałbym "popyrkać" dopóki się nie nagrzeje. Zimny ma większe luzy i jest gorzej smarowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz troszeczke za duzy poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika. Stąd pewnie kłopoty z odpalaniem ciepłego.A jak gasisz sprzęta .Sprobuj go zgasić zamykając kranik paliwa, az zgasnie sam. Jak odpali po tym to bedziesz wiedział.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj go zgasić zamykając kranik paliwa, az zgasnie sam

jeśli masz rozgrzany silnik i tak zrobisz to może sie zatrzeć bo w tym momencie cylinder nie ma smarowania a tłok jest rozgrzany i jest taka możliwosc ze sie zatrze. mi to sie jeszcze nie zdarzyło ale znam taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zatrze sie bo jak nie ma paliwa to silnik nie pracuje.

tak tylko zauważ że jak silnikowi brakuje paliwa to obroty nagle rosną, i wtedy juz sie całkiem konczy i silnik wykonuje jeszcze kilka obrotów. a co dopiero jak jedziesz dużą predkoscia i nagle ci sie konczy benzyna to wtedy bardzo łatwo zatrzec silnik.

mi w husqvarnie nigdy sie nie skonczyla benzyna, zawsze na tor biore dodatkowo kanister z gotową mieszanką i jak już zobacze ze jest na rezerwie to wlewam całosc do baku i mam problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj YZ 125 tez niechetnie sie wkreca na obroty jak jest zimny, wiec pierwsze 15 min jazdy spokojnie - wtedy jestem juz na poligonie i jak juz zlapie temperature to sam sie wkreca :-).

Przy okazji w jaki sposob poznac ze nadszedl juz czas wymiany tloka? Jak moto postoi caly tydzien to ostatnio cos nie specjalnie chce zapalic za pierwszym razem - trzeba mu poswiecic z 10 kopniec i nagle zapala jakby nigdy nic i pozniej juz nie ma zadnych problemow - zapala doslownie za dotknieciem. Czy to jest wlasnie problem z tlokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...