Skocz do zawartości

Samoskręcające moto


rafmart
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!
Sorry za temat ale nie wiedziałem jak krótko streścić poniższy wywód.


3lata temu chodziłem na kurs na kat. A i w środę udało mi się zdać egzamin (za 1szym podejściem - tak chwalę się ;)). W tym roku kurs wyjeździłem w zasadzie jeszcze raz (około 20h) w dwóch szkołach. W jednej z nich jeździłem na dwóch moto, w drugiej na trzech. "Problem" występował w dwóch motocyklach (z wspomnianych trzech) w drugiej szkole. Lekkie skręcenie kierownicy powodowało, że motocykl sam chciał dalej pogłębiać skręt i musiałem kontrować. Gdybym tego nie zrobił to zapewne sam by zaraz dobił do ogranicznika. Jaki to miało wpływ na zadania egzaminacyjne? O dziwo pomagało to w slalomie wolnym - moto agresywniej skręcało i szybciej podnosiło się do pionu. W slalomie szybkim już było o wiele gorzej. Dzięki temu, że moto bardzo szybko podnosiło się do pionu, miałem problem z zachowaniem odpowiedzniego toru jazdy. Jeździłem zbyt blisko pachołków aż w końcu je potrącałem.
Pytałem się instruktora czemu te moto tak dziwnie skręcają. Stwierdził, że jest ok, że sam nimi jeździł i że nie widzi różnicy. Gadałem z dziewczyną, która również jeździła i powiedziała, że ona na egzamin bierze właśnie trzeci z tych moto, którym 'normalnie' się jeździ, bo sama widzi, że z pozostałymi jest coś nie tak. Instruktor jeszcze stwierdził, że jest to kwestia dokręcenia czegoś do czegoś 😉 Tu podał konkretne nazwy ale już nie pamiętam szczegółów. I że powinniśmy być przygotowani na podobną maszynę na egzaminie. MT07 na egzaminie jeździło w środę jak najbardziej normalnie, bez tendencji do agresywnych skrętów. Może jeszcze opiszę jak wyglądała jazda łukami - łuk w lewo, łuk w prawo, łuk w lewo, ... . Takie przygotowanie do slalomu szybkiego. W normalnym moto można było spoko skręcać, balansować ciałem, podnożkami - ogólnie fun z jazdy. W 'dziwnych' moto miałem wrażenie, że gdybym w jakikolwiek sposób jeszcze balansował ciałem to zaliczyłbym glebe. 
Moje pytanie jest takie - co dolegało tym moto, czy ludzie rzeczywiście w taki sposób jeżdżą bo można się przyzwyczaić, itp? Sam mam doświadczenia jedynie z mt07 i 125.

Thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieprawidłowe ciśnienie w ogumieniu (niekoniecznie przedniego koła), zużycie ogumienia (niekoniecznie przedniego koła), łożyska główki ramy (zużycie, luz, za ciasno dokręcone), dodatkowe obciążenie kierownicy rozbudowanymi gmolami - przyczyn może być wiele

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...