rafmart Opublikowano 18 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 Cześć! Sorry za temat ale nie wiedziałem jak krótko streścić poniższy wywód. 3lata temu chodziłem na kurs na kat. A i w środę udało mi się zdać egzamin (za 1szym podejściem - tak chwalę się ;)). W tym roku kurs wyjeździłem w zasadzie jeszcze raz (około 20h) w dwóch szkołach. W jednej z nich jeździłem na dwóch moto, w drugiej na trzech. "Problem" występował w dwóch motocyklach (z wspomnianych trzech) w drugiej szkole. Lekkie skręcenie kierownicy powodowało, że motocykl sam chciał dalej pogłębiać skręt i musiałem kontrować. Gdybym tego nie zrobił to zapewne sam by zaraz dobił do ogranicznika. Jaki to miało wpływ na zadania egzaminacyjne? O dziwo pomagało to w slalomie wolnym - moto agresywniej skręcało i szybciej podnosiło się do pionu. W slalomie szybkim już było o wiele gorzej. Dzięki temu, że moto bardzo szybko podnosiło się do pionu, miałem problem z zachowaniem odpowiedzniego toru jazdy. Jeździłem zbyt blisko pachołków aż w końcu je potrącałem. Pytałem się instruktora czemu te moto tak dziwnie skręcają. Stwierdził, że jest ok, że sam nimi jeździł i że nie widzi różnicy. Gadałem z dziewczyną, która również jeździła i powiedziała, że ona na egzamin bierze właśnie trzeci z tych moto, którym 'normalnie' się jeździ, bo sama widzi, że z pozostałymi jest coś nie tak. Instruktor jeszcze stwierdził, że jest to kwestia dokręcenia czegoś do czegoś 😉 Tu podał konkretne nazwy ale już nie pamiętam szczegółów. I że powinniśmy być przygotowani na podobną maszynę na egzaminie. MT07 na egzaminie jeździło w środę jak najbardziej normalnie, bez tendencji do agresywnych skrętów. Może jeszcze opiszę jak wyglądała jazda łukami - łuk w lewo, łuk w prawo, łuk w lewo, ... . Takie przygotowanie do slalomu szybkiego. W normalnym moto można było spoko skręcać, balansować ciałem, podnożkami - ogólnie fun z jazdy. W 'dziwnych' moto miałem wrażenie, że gdybym w jakikolwiek sposób jeszcze balansował ciałem to zaliczyłbym glebe. Moje pytanie jest takie - co dolegało tym moto, czy ludzie rzeczywiście w taki sposób jeżdżą bo można się przyzwyczaić, itp? Sam mam doświadczenia jedynie z mt07 i 125. Thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beniamin Opublikowano 18 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 Za mało powietrza w przednim kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 18 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 nieprawidłowe ciśnienie w ogumieniu (niekoniecznie przedniego koła), zużycie ogumienia (niekoniecznie przedniego koła), łożyska główki ramy (zużycie, luz, za ciasno dokręcone), dodatkowe obciążenie kierownicy rozbudowanymi gmolami - przyczyn może być wiele Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafmart Opublikowano 18 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2022 Ooo. Gmole brzmią podejrzanie. Pamiętam jak lekkie wydawały mi się moto w drugiej szkole i podczas egzaminu w trakcie przetaczania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti... Opublikowano 20 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2022 (edytowane) Dużo zależy od tego jakie gmole są założone, może być łożysko głowki ramy albo po prostu moto przy którymś upadku gdzieś oberwało za mocno Edytowane 20 Lipca 2022 przez Arti... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.