Skocz do zawartości

Jakie wady(i zalety) ma MZ Trophy 250/2 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym dowiedzieć się o wadach i zaletach Mz 250 2 Trophy. Nie znam maszyny, ma być do rekreacji, w połowie jazda drogi leśne/szutr.

Na podstawie opowieści pana Piotra Kawałka o modelach ES 250, wady to :

1 Wahacz pchany jest bardzo wywrotny  - ktoś może się do tego odnieść ? mam na myśli stan fabryczny, czy fabryka wtedy nie robiła testów drogowych czy ta wada związana była z wyrabianiem się zawieszenia ?

2 Beznadziejny/ nie nadaje się do jazd w terenie  - w jakim sensie ? nie pojedzie po leśnej drodze ?

3 Jedynka za słaba źle zestrojona, motocykl nie ma siły na tym biegu - znowu ktoś to skomentuje ?

 

Jako zalety widzę bardzo dużą ilość schowków, do tego ma wózek boczny i osłony na nogi.  

 

Edytowane przez armani
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • armani zmienił(a) tytuł na Jakie wady(i zalety) ma MZ Trophy 250/2 ?

Jezdzilem tym troche za czasow mlodosci, wiec jakies 45 lat temu i porownywalem z moim owczesnym 4 suwem - K 750 z silnikiem BMW R75, ktory mial w porywach jakies 30 - 35 KM. Jezdzilem wtedy w 2 osoby  ze swoja dziewczyna ktorej waga oscylowala kolo 45 kg, a moja moze 75 kg. I byla to calkowita tragedia w normalnych warunkach drogowych, glownie przez brak momentu na kazdym biegu, przedzie z wahaczem pchanym i kolem 16" co + fatalne opony powodowalo calkowity brak stabilnosci w zakretach na owczesnym asfalcie pelnym fald i dziur i piachu. Nie bardzo wyobrazam sobie jak taki motocykl moze ciagnac nawet b.lekki wozek, ale oczywiscie przy odpowiedniej zimianie przelozen z szybkoscia max kolo 80 km/godz jest to chyba mozliwe. Rowniez jazda drogami lesnymi jest mozliwa, tylko nie spodziewaj sie dobrej trakcji jesli nie ma zalozonych odpowiednich opon. Ogolnie na kazdym biegu trzeba ostro dawac po obrotach zeby uzyskac poruszanie sie do przodu, no i stala praca skrzynia zeby trzymac silnik na tych obrotach, bo samo dodawanie gazu na wyzszych biegach niewiele daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bry,

zastanawia mnie skąd pomysł, żeby klasykiem sprzed pół wieku usiłować targać się po leśnych drogach (pomijając kwestię legalności wjazdu do lasu)? są motocykle znacznie lepiej do tego przystosowane, nawet w tamtych czasach, nie mówiąc o późniejszych

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Adam M. napisał:

Nie bardzo wyobrazam sobie jak taki motocykl moze ciagnac nawet b.lekki wozek

Fabryka produkowała wózki

Wózek w sensie jako przyczepka.

 

3 godziny temu, jeszua napisał:

zastanawia mnie skąd pomysł, żeby klasykiem sprzed pół wieku usiłować targać się po leśnych drogach (pomijając kwestię legalności wjazdu do lasu)? są motocykle znacznie lepiej do tego przystosowane, nawet w tamtych czasach, nie mówiąc o późniejszych

jsz

Bo nowe motocykle się trochę znudziły i musiałem mieć bardzo dobrze zabezpieczony garaż. " (pomijając kwestię legalności wjazdu do lasu)" - tu się nic nie zmieniło były i będą takie drogi zawsze dostępne, mam na myśli drogi leśne zwykłe a nie ujeżdżanie i oranie ściółki po parku krajobrazowym.

"są motocykle znacznie lepiej do tego przystosowane, nawet w tamtych czasach, nie mówiąc o późniejszych" proszę opisać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...