Skocz do zawartości

Problem z rejestracją motocykla z Niemiec


Kolis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, witajcie.

Mam pewien problem z rejestracją motocykla zakupionego w Niemczech.

Mianowicie jest to motocykl o poj. 125ccm, od sprzedającego dostałem dokument tzw. CoC Yamaha z homologacja pojazdu o nazwie "Betriebsserlaubnis". W tym dokumencie są wpisane dane techniczne, dane  wszystkich poprzednich właścicieli oraz numer nadwozia.  Sprzedający zapewniał mnie, że jest to jedyny dokument do tego pojazdu i na jego podst. można zarejestrować motor. Z racji tego, że był to mój pierwszy zakup zza granicy, myślałem że jest do dowód rej. Podczas rejestracji pojazdu w Polsce pouczono mnie, że nie jest to dowód rejestracyjny i rzeczywiście sprawdziłem również sam w internecie. Zwróciłem się do niemieckiego Wydziału Komunikacji z miejscowości właściwej dla tego pojazdu. Potwierdzono mi po numerze , że ten pojazd został wyrejestrowany przed sprzedażą oraz w Niemczech rzeczywiście jest to tzw. lekki motocykl i nie był wydawany dla niego dowód rejestracyjny, tylko to świadectwo homologacji CoC.  W Polsce natomiast nie chcą o tym słyszeć i wymagają dow. rej. przez co nie mogę zarejestrować pojazdu, nawet w procedurze rej. tymczasowej. 

Czy ktoś miał podobny problem i mógłby coś doradzić?

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kolis napisał:

Cześć, witajcie.

Mam pewien problem z rejestracją motocykla zakupionego w Niemczech.

Mianowicie jest to motocykl o poj. 125ccm, od sprzedającego dostałem dokument tzw. CoC Yamaha z homologacja pojazdu o nazwie "Betriebsserlaubnis". W tym dokumencie są wpisane dane techniczne, dane  wszystkich poprzednich właścicieli oraz numer nadwozia.  Sprzedający zapewniał mnie, że jest to jedyny dokument do tego pojazdu i na jego podst. można zarejestrować motor. Z racji tego, że był to mój pierwszy zakup zza granicy, myślałem że jest do dowód rej. Podczas rejestracji pojazdu w Polsce pouczono mnie, że nie jest to dowód rejestracyjny i rzeczywiście sprawdziłem również sam w internecie. Zwróciłem się do niemieckiego Wydziału Komunikacji z miejscowości właściwej dla tego pojazdu. Potwierdzono mi po numerze , że ten pojazd został wyrejestrowany przed sprzedażą oraz w Niemczech rzeczywiście jest to tzw. lekki motocykl i nie był wydawany dla niego dowód rejestracyjny, tylko to świadectwo homologacji CoC.  W Polsce natomiast nie chcą o tym słyszeć i wymagają dow. rej. przez co nie mogę zarejestrować pojazdu, nawet w procedurze rej. tymczasowej. 

Czy ktoś miał podobny problem i mógłby coś doradzić?

Pozdrawiam i proszę o pomoc

Cos tu nie gra. 125 to motocykl i podlega normalnie rejestracji a dowodów nie wydaje się 50 ccm i faktycznie wystarcza dowód homologacji. Na ten sprzęt musisz mieć fahrzeugschein i brief. Chyba, że został zdławiony do mocy 50 ccm i wtedy wszystko by się zgadzało (wtedy kupuje się OC i dostaje tablicę od ubezpieczalni i nie ma zadnych dokumentów poza swiadectwem homologacji, trzeba mieć dowód ubezpieczenia i właśnie homologację zawsze ze sobą) tyle, że Ty nie otrzymałeś kwitu ze zdławienia. Jakbyś teraz potwierdził zdławienie to może i w PL by to zarejestrował jako 50ccm ale tego to nie wiem. Inna droga to zarejestrować go w DE na 125 i wtedy nazad do PL. Mieszkam w DE.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem artykuł, który być może będzie wskazówką, a jest na stronie KBA, czyli odpowiednika naszego Ministerstwa Infrastruktury:
https://www.kba.de/DE/Themen/Typgenehmigung/Auskuenfte_TGV/Auskuenfte_ABE/auskuenfte_node.html
 "Lekki motocykl z byłej NRD, który po raz pierwszy pojawił się na rynku przed 1 marca 1992 r.", to wygląda na to, że powinien mieć tylko wydany Betriebserlaubnis. Jest to zapewne wyjątek, ponieważ nowe (nowsze) motocykle o poj. 125 ccm mają już tradycyjne dowody rejestracyjne. Mój model pojawił się na rynku już w 1981r...

W mailu od niemieckiego Wydziału Komunikacji również zapewnili mnie, że w przypadku tego pojazdu nie został wydany właściwy dowód rejestracyjny dla tego pojazdu, tylko dokument homologacji z Yamahy który posiadam. 

Wygląda na to, że muszę skierować sprawę do Samorządowego Kolegium Odwoławczego

 

Z tego co widzę na innych ogłoszeniach tego modelu, również na zdjęciach sprzedający przedstawiają tylko dokument Betriebserlaubnis

Edytowane przez Kolis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z calej wielkiej czworki Yamaha jest sama w sobie....... bo wlasnie do  nie wydala Zulassungsbescheinigung Teil II tylo Betriebserlaubnis i uj wie dlaczego. W Niemczech rejestruje sie bez problemu a w PL  problemy.

Idz do tlumacza, niech napisze Ci Pismo albo do KBA albo do Landes Betrieb Verkehr aby niemiecki zrzad wystawil Ci zaswiadczenie, ze do tego motocykla Yamaha wydala tylko Betriebserlaubnis ktory w tym przypadku rowny jest Zulassungsbescheinigung Teil II.


Moze to zmieni zdanie polskiego urzedu.

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 20.02.2022 o 15:20, ks-rider napisał:

Z calej wielkiej czworki Yamaha jest sama w sobie....... bo wlasnie do  nie wydala Zulassungsbescheinigung Teil II tylo Betriebserlaubnis i uj wie dlaczego. W Niemczech rejestruje sie bez problemu a w PL  problemy.

Idz do tlumacza, niech napisze Ci Pismo albo do KBA albo do Landes Betrieb Verkehr aby niemiecki zrzad wystawil Ci zaswiadczenie, ze do tego motocykla Yamaha wydala tylko Betriebserlaubnis ktory w tym przypadku rowny jest Zulassungsbescheinigung Teil II.


Moze to zmieni zdanie polskiego urzedu.

 

🙂

Dziękuję za pomoc. Tak właśnie zrobiłem i udało się zarejestrować motor w procedurze rej. tymczasowej. Dostałem potwierdzenie od niemieckiego ministerstwa, że dla tego pojazdu był wydany jedynie dokument Betriebserlaubnis, który jest dokumentem rejestracyjnym dla tego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Kolis napisał:

Dziękuję za pomoc. Tak właśnie zrobiłem i udało się zarejestrować motor w procedurze rej. tymczasowej. Dostałem potwierdzenie od niemieckiego ministerstwa, że dla tego pojazdu był wydany jedynie dokument Betriebserlaubnis, który jest dokumentem rejestracyjnym dla tego pojazdu.

You're welcomme !  KAk goworjat naszyje druzja Francuzy !  🤣

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...