Kolis Opublikowano 20 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2022 Cześć, witajcie. Mam pewien problem z rejestracją motocykla zakupionego w Niemczech. Mianowicie jest to motocykl o poj. 125ccm, od sprzedającego dostałem dokument tzw. CoC Yamaha z homologacja pojazdu o nazwie "Betriebsserlaubnis". W tym dokumencie są wpisane dane techniczne, dane wszystkich poprzednich właścicieli oraz numer nadwozia. Sprzedający zapewniał mnie, że jest to jedyny dokument do tego pojazdu i na jego podst. można zarejestrować motor. Z racji tego, że był to mój pierwszy zakup zza granicy, myślałem że jest do dowód rej. Podczas rejestracji pojazdu w Polsce pouczono mnie, że nie jest to dowód rejestracyjny i rzeczywiście sprawdziłem również sam w internecie. Zwróciłem się do niemieckiego Wydziału Komunikacji z miejscowości właściwej dla tego pojazdu. Potwierdzono mi po numerze , że ten pojazd został wyrejestrowany przed sprzedażą oraz w Niemczech rzeczywiście jest to tzw. lekki motocykl i nie był wydawany dla niego dowód rejestracyjny, tylko to świadectwo homologacji CoC. W Polsce natomiast nie chcą o tym słyszeć i wymagają dow. rej. przez co nie mogę zarejestrować pojazdu, nawet w procedurze rej. tymczasowej. Czy ktoś miał podobny problem i mógłby coś doradzić? Pozdrawiam i proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonaszko Opublikowano 20 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2022 Bez dowodu nie zarejestrujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2022 12 godzin temu, Kolis napisał: Cześć, witajcie. Monetized by optAd360 Mam pewien problem z rejestracją motocykla zakupionego w Niemczech. Mianowicie jest to motocykl o poj. 125ccm, od sprzedającego dostałem dokument tzw. CoC Yamaha z homologacja pojazdu o nazwie "Betriebsserlaubnis". W tym dokumencie są wpisane dane techniczne, dane wszystkich poprzednich właścicieli oraz numer nadwozia. Sprzedający zapewniał mnie, że jest to jedyny dokument do tego pojazdu i na jego podst. można zarejestrować motor. Z racji tego, że był to mój pierwszy zakup zza granicy, myślałem że jest do dowód rej. Podczas rejestracji pojazdu w Polsce pouczono mnie, że nie jest to dowód rejestracyjny i rzeczywiście sprawdziłem również sam w internecie. Zwróciłem się do niemieckiego Wydziału Komunikacji z miejscowości właściwej dla tego pojazdu. Potwierdzono mi po numerze , że ten pojazd został wyrejestrowany przed sprzedażą oraz w Niemczech rzeczywiście jest to tzw. lekki motocykl i nie był wydawany dla niego dowód rejestracyjny, tylko to świadectwo homologacji CoC. W Polsce natomiast nie chcą o tym słyszeć i wymagają dow. rej. przez co nie mogę zarejestrować pojazdu, nawet w procedurze rej. tymczasowej. Czy ktoś miał podobny problem i mógłby coś doradzić? Pozdrawiam i proszę o pomoc Cos tu nie gra. 125 to motocykl i podlega normalnie rejestracji a dowodów nie wydaje się 50 ccm i faktycznie wystarcza dowód homologacji. Na ten sprzęt musisz mieć fahrzeugschein i brief. Chyba, że został zdławiony do mocy 50 ccm i wtedy wszystko by się zgadzało (wtedy kupuje się OC i dostaje tablicę od ubezpieczalni i nie ma zadnych dokumentów poza swiadectwem homologacji, trzeba mieć dowód ubezpieczenia i właśnie homologację zawsze ze sobą) tyle, że Ty nie otrzymałeś kwitu ze zdławienia. Jakbyś teraz potwierdził zdławienie to może i w PL by to zarejestrował jako 50ccm ale tego to nie wiem. Inna droga to zarejestrować go w DE na 125 i wtedy nazad do PL. Mieszkam w DE. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolis Opublikowano 20 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2022 (edytowane) Znalazłem artykuł, który być może będzie wskazówką, a jest na stronie KBA, czyli odpowiednika naszego Ministerstwa Infrastruktury:https://www.kba.de/DE/Themen/Typgenehmigung/Auskuenfte_TGV/Auskuenfte_ABE/auskuenfte_node.html "Lekki motocykl z byłej NRD, który po raz pierwszy pojawił się na rynku przed 1 marca 1992 r.", to wygląda na to, że powinien mieć tylko wydany Betriebserlaubnis. Jest to zapewne wyjątek, ponieważ nowe (nowsze) motocykle o poj. 125 ccm mają już tradycyjne dowody rejestracyjne. Mój model pojawił się na rynku już w 1981r... W mailu od niemieckiego Wydziału Komunikacji również zapewnili mnie, że w przypadku tego pojazdu nie został wydany właściwy dowód rejestracyjny dla tego pojazdu, tylko dokument homologacji z Yamahy który posiadam. Wygląda na to, że muszę skierować sprawę do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Z tego co widzę na innych ogłoszeniach tego modelu, również na zdjęciach sprzedający przedstawiają tylko dokument Betriebserlaubnis Edytowane 20 Lutego 2022 przez Kolis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 20 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2022 Z calej wielkiej czworki Yamaha jest sama w sobie....... bo wlasnie do nie wydala Zulassungsbescheinigung Teil II tylo Betriebserlaubnis i uj wie dlaczego. W Niemczech rejestruje sie bez problemu a w PL problemy. Idz do tlumacza, niech napisze Ci Pismo albo do KBA albo do Landes Betrieb Verkehr aby niemiecki zrzad wystawil Ci zaswiadczenie, ze do tego motocykla Yamaha wydala tylko Betriebserlaubnis ktory w tym przypadku rowny jest Zulassungsbescheinigung Teil II. Moze to zmieni zdanie polskiego urzedu. 🙂 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kolis Opublikowano 22 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2022 W dniu 20.02.2022 o 15:20, ks-rider napisał: Z calej wielkiej czworki Yamaha jest sama w sobie....... bo wlasnie do nie wydala Zulassungsbescheinigung Teil II tylo Betriebserlaubnis i uj wie dlaczego. W Niemczech rejestruje sie bez problemu a w PL problemy. Idz do tlumacza, niech napisze Ci Pismo albo do KBA albo do Landes Betrieb Verkehr aby niemiecki zrzad wystawil Ci zaswiadczenie, ze do tego motocykla Yamaha wydala tylko Betriebserlaubnis ktory w tym przypadku rowny jest Zulassungsbescheinigung Teil II. Moze to zmieni zdanie polskiego urzedu. 🙂 Dziękuję za pomoc. Tak właśnie zrobiłem i udało się zarejestrować motor w procedurze rej. tymczasowej. Dostałem potwierdzenie od niemieckiego ministerstwa, że dla tego pojazdu był wydany jedynie dokument Betriebserlaubnis, który jest dokumentem rejestracyjnym dla tego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 22 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2022 4 minuty temu, Kolis napisał: Dziękuję za pomoc. Tak właśnie zrobiłem i udało się zarejestrować motor w procedurze rej. tymczasowej. Dostałem potwierdzenie od niemieckiego ministerstwa, że dla tego pojazdu był wydany jedynie dokument Betriebserlaubnis, który jest dokumentem rejestracyjnym dla tego pojazdu. You're welcomme ! KAk goworjat naszyje druzja Francuzy ! 🤣 🙂 Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.