Nexo_2021 Opublikowano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2021 (edytowane) Witam,jestem nowy i mam problem z moim skuterem (ferro 605 4T 50cc) bowiem skuter podczas jazdy nagle osłabł i zaczął strasznie kopcić na niebiesko okazało się że skuter zaczął palić olej... więc razem z moim tatą postanowiliśmy wymienić części dokładnie zostały zmienione : Uszczelki silnika,pierścienie na tłoku i zawory Kompletne ssący i zaworowy.I skuter dalej pali olej.Ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieję ? i co by trzeba było sprawdzić/wymienić.Odpowiem na wszystkie pytania i jeśli coś źle napisałem to przepraszam. Edytowane 19 Czerwca 2021 przez Nexo_2021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazirro Opublikowano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2021 Proponuję pomiar kompresji z próbą olejową.To powinno dużo wyjaśnić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2021 A uszczelniacze zaworowe też zostały wymienione, czy ten drobiazg pomineliscie,? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2021 Sama wymiana tego co wymieniliscie nie gwarantuje sukcesu w sytuacji gdy zuzyta jest para tlok / cylinder. Rowniez sama wymiana zaworow niewiele da gdyz glownie zuzywaja sie ich prowadnice. Caly remont silnika zaczynamy od pomierzenia zuzytych czesci, dopiero to pokazuje na czym stoimy. Te pomiary moze zrobic zaklad mechaniczny naprawy malych silnikow, ktory bedzie mial przyrzady miernicze niezbedne do tego. Naprawa mechaniczna bedzie rowniez sporo kosztowala, moze latwiej i taniej bedzie kupic nowy, lub mniej zuzyty caly silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nexo_2021 Opublikowano 19 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2021 3 godziny temu, Stefan Kowalski napisał: A uszczelniacze zaworowe też zostały wymienione, czy ten drobiazg pomineliscie,? Też zostały wymienione 17 minut temu, Adam M. napisał: Sama wymiana tego co wymieniliscie nie gwarantuje sukcesu w sytuacji gdy zuzyta jest para tlok / cylinder. Rowniez sama wymiana zaworow niewiele da gdyz glownie zuzywaja sie ich prowadnice. Caly remont silnika zaczynamy od pomierzenia zuzytych czesci, dopiero to pokazuje na czym stoimy. Te pomiary moze zrobic zaklad mechaniczny naprawy malych silnikow, ktory bedzie mial przyrzady miernicze niezbedne do tego. Naprawa mechaniczna bedzie rowniez sporo kosztowala, moze latwiej i taniej bedzie kupic nowy, lub mniej zuzyty caly silnik? Z pomierzeniem może być ciężko ale może damy radę.za blisko mechanika tak że nie mam by to pomierzył 😞 a nowy silnik lub używany to nie zbyt mnie stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2021 No na pewo bedzie ciezko, jesli tlok mierzymy mikrometrem w kilku plaszczyznach, a cylinder srednicowka mikrometryczna. To samo z prowadnicami zaworow, specjalne srednicowki mierzone po tem mkrometrem. Niestey to wieksze dokladnosci niz daje zwykla suwmiarka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nexo_2021 Opublikowano 29 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2021 (edytowane) Witam ponownie jak się okazało po wymianie tłoka oraz cylindra skuter nie pali już oleju.Dzięki za wszytskie informacje Edytowane 29 Czerwca 2021 przez Nexo_2021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.