Stefan Kowalski Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Witam. Od jakiegoś czasu pracuję nad tym by zagazować moją Hondę GL1200 Goldwing z 1984r. Rzecz w tym że motocykl jest wyposażony w 4 gaźniki a instalacja gazowa to wtrysk sekwencyjny marki Alex Optima Pico. W układzie zastosowano parownik Magic Jet i wtryskiwacze Barracuda. By wytworzyć sygnał czasu wtrysku gazu użyłem multiwibratora astabilnego na układzie CMOS CD4047 w połączeniu z czujnikiem tps wykonanym ze zwykłego potencjometru. Prace wciąż trwają, ale dziś przejechałem pierwsze kilometry gazie LPG. Poniżej krótki film z pracy motocykla na LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 po czym masz korekty na kompie gazowym? bo rozumiem sygnał tylko w funkcji obrotów i otwarcia przepustnicy? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Dawki gazu ustawione są na sztywno, poza mapą w funkcji obrotów i otwarcia przepustnicy nie ma wprowadzonych dodatkowych korekt. Jeszcze nie mam podłączonego podciśnienia, zastanawiam się jak wpłynie na pracę LPG pulsacja podciśnienia z jednego cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 może to głupie pytanie ale dlaczego uparłeś się żeby go gaźnikowca zakładać sekwencje jeśli nie bardzo masz ją czym sterować ?? Nie lepiej było jeśli już koniecznie chciałeś gaz w moto zamontować coś dedykowanego pod gaźnik ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Kiler - to ma swoje wady. U mnie w st1100 przy czterech mikserach były czasem problemy, no i mikserami ograniczasz przepływ. @Stefan - u Ciebie pracuje to w trybie sekwencyjnym? tzn. dla każdego cylindra wtrysk jest indywidualnie? czy leci w trybie "wszystkie na raz"? kurcze bez korekt po lambdzie, temperaturach (cieczy, lpg), ciśnienia w kolektorze to ma prawo dobrze chodzić? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Montaż typowej instalacji gaznikowej oznaczałby konieczność wykonania większej ilości dziur w motocyklu, musiałbym wykonać otwory w filtrze powietrza pod węże od gazu i zdemontować siatki na gaźnikach albo również wykonać w nich otwory. Instalacja na wtrysku powoduje mniej zniszczeń w motocyklu. W tym konkretnym przypadku gaz jest podany przez otwory do synchronizacji gaźników. Czy korekty są niezbędne? A jak ma podawane paliwo przez gaźniki to ma jakieś korekty wprowadzane, czy tyle ile gaźniki dają to tyle bierze? No i zrobiłem to nie dlatego bo jest to łatwe, ale dlatego że jest to trudne do wykonania i chyba nikt wcześniej tego nie próbował. Gaz jest podany jednocześnie, więc pracuje jako wtrysk jednoczesny. Wprawdzie mam przygotowane urządzenie do pracy jako polsekwencja, ale miałem problem z ustawieniem równych czasów dla dwóch sygnałów sterujących. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 18 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2020 15 minut temu, Stefan Kowalski napisał: Montaż typowej instalacji gaznikowej oznaczałby konieczność wykonania większej ilości dziur w motocyklu, musiałbym wykonać otwory w filtrze powietrza pod węże od gazu i zdemontować siatki na gaźnikach albo również wykonać w nich otwory. Instalacja na wtrysku powoduje mniej zniszczeń w motocyklu. W tym konkretnym przypadku gaz jest podany przez otwory do synchronizacji gaźników. Czy korekty są niezbędne? A jak ma podawane paliwo przez gaźniki to ma jakieś korekty wprowadzane, czy tyle ile gaźniki dają to tyle bierze? No i zrobiłem to nie dlatego bo jest to łatwe, ale dlatego że jest to trudne do wykonania i chyba nikt wcześniej tego nie próbował. Gaz jest podany jednocześnie, więc pracuje jako wtrysk jednoczesny. Wprawdzie mam przygotowane urządzenie do pracy jako polsekwencja, ale miałem problem z ustawieniem równych czasów dla dwóch sygnałów sterujących. w większości japonii masz gaźniki podciśnieniowe - więc nie tylko przepustnica na lince ale również przepustnica na membranie. w zależności od obciążenia jednak mieszanka się zmienia. w Twoim rozwiązaniu nie. czasem jest np. pompka przyspieszenia/zrywu gdzie przy nagłym otwarciu masz podane więcej paliwa. w Twoim rozwiązaniu tego nie ma. wbrew pozorom gaźnik to nie takie wcale proste rozwiązanie. piszesz, że nikt nie próbował - a jednak tak 😛 życzę powodzenia przy próbach i oczekuję relacji z zapewne kolejnych modyfikacji/udoskonaleń 😉 Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2020 @Stefan Kowalski - mam jeszcze pytanko nie jestem elektronikiem także proszę o wytłumaczenie jak krowie na rowie 🙂 chodzi o generator sygnału wtrysku na komp. gazowy czyli o to co nazwałeś multiwibratorem - sygnał na układ idzie z cewki zapłonowej czy z czujnika położenia wału? - sygnał z multiwibratora (czas trwania sygnału) zależy od czujnika położenia przepustnicy (położenia potencjometru) oraz prędkości obrotowej (częstotliwości sygnału z cewki/czujnika położenia wału)? - czas trwania sygnału na wyjściu z multiwibratora w zależności od powyższych jakoś programujesz? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) Sygnał jest pobierany z czujnika wału. Jest on sygnałem wyzwalającym impuls wtrysku o czasie trwania zależnym w uproszczeniu od iloczynu rezystancji czujnika TPS i pojemności kondensatora pracującego w układzie multiwibratora. Jest to układ analogowy i czas wtrysku programuje się dobierając rezystancję potencjometru TPS i pojemność kondensatora. W powyższym przypadku jest to 500 kom i 100 nF. Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 czyli nie programujesz długości sygnału tylko regulujesz go za pomocą potencjometru? w zasadzie czas sygnału nie zmienia się w funkcji obrotów a tylko otwarcia przepustnicy? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) Czas musi zależeć od otwarcia przepustnicy. Jeśli gwałtownie odkręcimy przepustnice to dajemy dużo powietrza i dużo paliwa ( czas zależny od otwarcia przepustnicy), a dopiero silnik wkręca się na obroty. Natomiast wraz ze wzrostem obrotów wzrasta zagęszczenie impulsów. Ma to swoje granice i nie stosuje się czasów dłuższych niż 20-25 ms ponieważ na wysokich obrotach następuje zapętlenie wtrysku, czyli nie ma już przerw między impulsami. Sygnały o których mówimy można podejrzeć tu Na powyższym filmie nie jest jeszcze zamocowany TPS, to były początki prób, więc nie ma korelacji między pozycja TPS a otwarciem przepustnicy. Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez Stefan Kowalski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 nie pisałem, że nie ma zależeć od otwarcia przepustnicy 😉 pytałem czy u Ciebie zależy TYLKO od otwarcia przepustnicy czy również chociaż od obrotów? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.