Skocz do zawartości

Motocykl praktycznie do miasta / do 11000 zł / na wtrysku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Czynnie na moto jeżdżę 2 lata (prawko mam 7), na początku miałem Suzuki GN250, a aktualnie Yamahę XJ600, którą sprzedaję.
Mam 188cm wzrostu, ważę 102 kg, więc jakiekolwiek poszukiwania moto są trudne ;)
Przeznaczenie głównie miasto (80%), czasem jakaś traska w lesie.

XJ600 uwielbiam, jednak mocy zaczyna brakować, oraz niestety jest ona dla mnie za mała ( bolą mnie kolana od pozycji).

W związku z tym szukam sprzętu:
- w miarę dużego - aby osobie 188cm było wygodnie
- cenowo chciałbym się zmieścić do 11000 - 10000 zł
- tylko na wtrysku
- półowiewka (jak fazer) lub od biedy naked
- moc do 100 km

Nakedy uwielbiam, ale jak XJ jechałem trasę to powyżej 120 km/h było nieprzyjemnie, w związku z tym poważnie myślę o sprzętach z półowiewką,

Pytanie czy po zamontowaniu szyby do nakeda jest duża różnica w jeździe w porównaniu do półowiewki?

Moje propozycje:
- Yamaha FZ6 Fazer 2004/2005r. - bardzo mi się ta czacha podoba, siedziałem na niej, wydaje się spora
- Suzuki Bandit - nie wiem czy były na wtrysku, naked ładniejszy od owiewkowego
- Suzuki SV650 - czy moc ma porównywalną do fazera? W owiewkach całkiem ładny
- Honda CBF1000 / 600 - w półowiewce, jednak słyszałem, że jest mała?
- Horneta odpuszczam, bo podobno mały jest

Mam nadzieję, że będziecie w stanie mi doradzić, za co z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podane warunki: miasto, sporadycznie poza (pomijając legalność jazdy po lesie jakoś naked kiepsko mi się z tymi warunkami komponuje), pozycja ze względu na wzrost - szukałbym jakiegoś duala, turystycznego enduro. po mieście wygodniej, bo bardziej wyprostowany, poza tym większość z nich jest na 1-2 cylindrach, lepiej oddają moc z niskich obrotów co też jest przy ruszaniu co chwilę zaletą, kolana mniej zgięte, faktycznie można z czarnego zjechać jak taki masz kaprys

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie co dokładnie oznacza "80% miasto", znaczy ile tak naprawdę na tym motocyklu będziesz jeździć. co innego 2x w tygodniu, a co innego kurierka w uber-eats  😉

faktycznie, ze strony czysto użytkowej również postawiłbym na skuter: po mieście automat jest znacznie lepszy, dynamiki i tak nie brakłoby, a w porównaniu z motocyklem jednak osłona przed warunkami atmosferycznymi, i np. ładowność (większość dużych skuterów ma dość pojemny schowek pod siodłem) w takim użytkowaniu są nie bez znaczenia. raz na jakiś czas też sobie można takim wyskoczyć poza rogatki

natomiast: po pierwsze można kibli nie lubić i już. po drugie można mieć (przy trzecim jeszcze pewnie) pociąg tylko do jakiejś klasyki, i "mocy przybywaj" znaczy żeby każdy następny miał więcej. ja z obecnym doświadczeniem nie wiem, czy nie celowałbym (przy założeniu, że nie brałbym skutera, np. jakiegoś burgmana 400 bo niekoniecznie 650) w jakiegoś duala, ale nawet mniejszego niż 600ccm - przy podanych założeniach. oszczędniejsza eksploatacja, mocy na takie jazdy nie zabraknie, można naprawdę pojechać sobie na jakiś szuterek krajoznawczo. natomiast jak pytasz o porady, to właśnie takie dostaniesz: bardzo różne, bo ludzie mają różne doświadczenia

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2020 o 14:31, nomad89 napisał:

...Czynnie na moto jeżdżę 2 lata...aktualnie Yamahę XJ600...
Mam 188cm wzrostu, ważę 102 kg...

🤔

u mnie waga ~98kg a tak to kropka w kropkę hahaha

na przyszły sezon mam podobne kryteria...ale dla mnie takie must have -> ABS 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę się poprzymierzałem i sprawa wygląda następująco:

- FZ6 2004 - 2006 - dobrze mi się na nim siedzi choć kolana dosyć zgięte, ale za sam wygląd mega plus

- Bandit 650S - niestety odpada, jest dla mnie za mały, nie wygodna pozycja 😞

- SV650S - wszyscy mowią, że mały ale muszę się przymierzyć i przejechać

- Suzuki GSX 650F - czy ktoś z Was kojarzy to moto? Następca katany jesli się nie mylę?

- Honda CBF1000F - fajny moto, jeździłem na 600S i pozycja bajeczna, ale nie obrażając nikogo miałem wrażenie, że jest to motor bez emocji, 0 adrenaliny, jednostajnie przyspiesza, wchodzi normalnie w zakręty i średnio wygląda.

- Podobno Kawasaki ZX9R ma bardzo wygodną pozycję? Prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...