Robak84 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Witam i pozdrawiam. Niedawno kupilem HD Heritage softail i po przejechaniu 200km nagle zaczal mi dziwnie bekotac, zapalila sie kontrolka silnika, stracil moc, rura wydechowa zalala sie paliwem i zgasl. Poziom oleju podskoczyl az po sam korek. Nie jestem mechanikiem ale wyglada na to ze paliwo zmieszalo sie z olejem. Poziom paliwa w baku tez drastycznie spadl. Czy ktos moze mi z tym pomoc bo nie znam sie na tym kompletnie. Sprawdzilem tez filtr powietrza i jest praktycznie czarny. Chyba cos tu zamieszalem, mial byc osobny temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robak84 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2020 Witam i pozdrawiam. Niedawno kupilem HD Heritage softail i po przejechaniu 200km nagle zaczal mi dziwnie bekotac, zapalila sie kontrolka silnika, stracil moc, rura wydechowa zalala sie paliwem i zgasl. Poziom oleju podskoczyl az po sam korek. Nie jestem mechanikiem ale wyglada na to ze paliwo zmieszalo sie z olejem. Poziom paliwa w baku tez drastycznie spadl. Czy ktos moze mi z tym pomoc bo nie znam sie na tym kompletnie. Sprawdzilem tez filtr powietrza i jest praktycznie czarny. Dodam ze to wtrysk Pomozecie? Sprawdzilem cisnienie w cylindrach, 10 i 9 barow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 Nie kolego wyglada na to ze zaworek w komorze plywakowej gaznika z jakiegos powodu przestal zamykac paliwo i jakas jego ilosc wlala sie do cylindrow mieszajac sie z olejem. Trzeba , zamknac paliwo, spuscic olej i go wymienic, zdjac gaznik i sprawdzic / wymienic zaworek komory plywakowej. Zlozyc i jezdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robak84 Opublikowano 3 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2020 On jest na wtrysku, nie ma gaznika A czy cisnienie jest wporxadku? Nie za niskie? Probuje znalezc cos w necie o tym ale bez skutku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dachu Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 (edytowane) jak na moją wiedzę głównym sprawcą zamieszania może być MAP Sensor ( mierzy ilość, wagę i temp powietrza dostarczaną do przepustnicy, na podstawie wskazań komputer ECM zwiększa , bądź zmniejsza ilość paliwa - na wylocie sondy lambda sprawdzają czy mieszanka jest właściwa i też w pewnym stopniu regulują ECM-em ) - ale jak MAP Sensor podaje kosmiczne odczyty to ECM leje paliwo jak z dzbanka - paliwem jedzie z wydechu i motor nie ma dynamiki, często może tez gasnąć przy gwałtownym odkręceniu manetki gazu, powyżej pewnej wartości obrotów nie przyspiesza itp , a spalanie jest niebotycznie duże. Można też wgrać na nowo mapę wtrysku 9 koszt 150 pln w salonie HD ), jak nic się nie zmieni to stawiałbym na MAP Sensor . Co do paliwa w oleju to niestety stawiałbym na nieszczelne pierścienie - niestety..... Jak zmieniony jest filtr powietrza na szybkoprzepływowy ( który często zakłóca pracę tego czujnika bądź po kilku sezonach może go uszkodzić - najczęściej w wyniku zaniedbań utrzymywania go w odpowiedniej czystości i poziomie naoliwienia ), więcej powietrza - uboga mieszanka - a niestety uboga mieszanka zwiększa temperaturę pracy w komorze - zawory i pierścienie dostają po dupie i po jakimś czasie te dają za wygraną.... Trzeba zawsze modyfikować mapę za pomocą np powercommander. pozdro Edytowane 4 Czerwca 2020 przez dachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robak84 Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 A czy jesli pierscienie bylyby nieszczelne to czy cisnienie w cylindrach nie powinno byc niskie? I tak jak pisalem, to sie stalo nagle, tak jakby ktos w danym momencie odkrecil kran, mozliwe zeby tak szybko pierscienie popadaly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dachu Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 pomiar ciśnienia daje nam głównie obraz szczelności zaworów ( ekspertem nie jestem , ale tak jakoś mi się utrwaliło), pomiar szczelności pierścieni powinno się przeprowadzać na rozgrzanym silniku w warunkach pracy pieca. Nie mówię , ze mam rację, nie chcę Cie denerwować ale nie wygląda to dobrze....paliwo do oleju wg mnie może dostać się wyłącznie przez nieszczelne pierścienie. pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robak84 Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Czytam o paliwie w oleju na innych forach i wiekszosc wini za to gaznik, czy istnieje jakas mozliwosc przy wtrysku zeby cos takiego sie stalo inna niz wada silnika? Rozumiem, zgaduje ze sam tego sprawdzic raczej nie bede wstanie, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dachu Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Tak jak pisałem poprzednio , tutaj nie masz gażnika tylko ECM który daje dawki paliwa wg mapy. 1. jak padnie Map sensor - ECM dostaje mylne wskazania i leje paliwo bo dostaje info , ze powietrza jest niebotycznie dużo, sondy na wylocie nie są w stanie tego wyrównać. Sprawdź na YouTube jak sprawdzić błędy w twoim moto, jest to możliwe za pomocą sekwencji włączania przycisków , w moim Sporciaku mam to opanowane ale do Twojego nie znam sposobu . listę kodów błedu masz w necie " kody błędów harley davidson". 2. czasami, ale bardzo rzadko zdarza się , ze mapa bazowa za sprawą jakiegoś przepięcia, zwarcia bądź zastosowania dodatkowego urządzenia korygującego mieszankę paliwowo powietrzną zmienia mapę bazową - i wtedy leje paliwo. Na pewno bezpieczny jest Powercommander. Od tego zacznij , moto najpierw samo Ci podpowie o co chodzi. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robak84 Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Sprobuje to sprawdzic chociaz na pierwszy rzut oka takiego laika jak ja wyglada to na dosc skomplikowana czynnosc, mam nadzieje ze w trakcie okaze sie ze to nic trudnego:) dzieki za rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dachu Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 tutaj masz jak sprawdzić kody błedów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Jezeli to wtrysk to inna para kaloszy, mysle ze dachu moze miec tu racje jezeli to rozpracowywal. Jesli chodzi o obawe o szczelnosc pierscieni, to nie jest ona na tak wysokim poziomie zeby zapobiec przelaniu sie paliwa do oleju w razie zalania silnika, wszystko jedno czy przyczyna jest gaznik czy wtrysk, tak ze tam wszystko jest dobrze, trzeba tylko wymienic olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robak84 Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Czyli sprawne pierscienie tez moga przepuscic paliwo do oleju, tak? Bo wiem czy dobrze zrozumialem cie Adam. I dziekuje za ten filmik dachu, zaraz go obejrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Tak jest, paliwo przeleci przez sprawne pierscienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robak84 Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2020 Wkoncu jakies swiatelko w tunelu:) Map sensor kosztuje 20$, remont silnika ciut wiecej... oby to bylo to. Dzieki panowie Jeszcze jedno pytanie. Czy jesli by ten map sensor dawal zle dane lub nie dawal ich wcale to czy nie wlaczyl by sie tryb awaryjny? Zapomnialem w temacie napisac ze to rok 2002, u mnie tak to wyglada jak na tym filmiku i wyglada na to ze nie mam zadnych bledow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.