Skocz do zawartości

Wymiana płynu chłodzącego w Kawasaki Er5


Diterus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Jestem tu nowy, więc chciałem się grzecznie z wszystkimi serdecznie przywitać.

Właśnie kupiłem wspaniale utrzymaną 19 letnią Kawkę 500 i chciałbym sam wykonać wymiany płynów, zwłaszcza chłodzącego. Już wiem, że w tym celu będę musiał zdemontować bak i odłączyć przewody paliwowe. Patrząc na prezentacje tej wymiany w innych motocyklach, jest to prostsze, bo korek znajduje się z reguły w zasięgu rąk i wzroku, czyli na zewnątrz. Prezenterzy zalecają 3 stopniową procedurę: spuszczenie, wypłukanie i uzupełnienie nowym - za każdym razem przy włączonym silniku. I tutaj film mi sie urywa! Bo jak mam włączyć kawkę przy zdemontowanym baku, aby przeprowadzić płukanie i stabilizację płynu chłodniczego?? Jak w ogóle wykonać ten serwis samodzielnie? Proszę o pomoc użytkowników-praktyków Kawek ER 5. Z góry dziękuje za wszystkie pomocne porady.

Z szacunkiem.

Diterus, rocznik1961

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Co prawda fizycznej ER5 nigdy nie miałem ale przez kilka lat ujeżdżałem GPZ 500 i że tak się ściślej dopytam - pokaż mi ten film na którym do spuszczenia płynu chłodzącego w nakedzie który ma wszystko na wierzchu trzeba ściągać bak 😔

2 generalnie nie podważam zasadności wymiany płynu chłodzącego ale co Tobą kierowało kiedy postanowiłeś go wymienić ??

Tak powiedział sprzedający ?? sprawdzałeś temperaturę wrzenia lub krzepnięcia ??

Czy po prostu obudziłeś się kilka dni temu z myślą - a wymienię sobie płyn chłodzący ??

Generalnie to w motocyklu są dużo ważniejsze płyny niż chłodzący (chyba że ten który masz jest wodą , lub stracił swoje parametry) i na nich radziłbym się skupić

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuszczasz płyn, zalewasz wodą destylowaną (lepiej nie stosuj agresywnych płukanek bo w wiekowym sprzęcie mogą narobić więcej szkód niż pożytku), nakładasz bak bez przykręcania i podpinasz przewody paliwowe, odpalasz na kilka minut, gasisz, ściągasz bak, spuszczasz wodę, zalewasz płynem (czasami nie wlej volkswagenowego G12 bo może narobić ambarasu) i to wszystko. O ile dobrze pamiętam to układ sam się odpowietrzy. Oczywiście wyciągnij i dokładnie wymyj w środku zbiorniczek wyrównawczy.

Zawsze możesz kupić coś takiego jak "kroplówka motocyklowa" i wtedy nie będziesz musiał żonglować bakiem 🙂

 

2 minuty temu, kiler napisał:

pokaż mi ten film na którym do spuszczenia płynu chłodzącego w nakedzie który ma wszystko na wierzchu trzeba ściągać bak 😔

Bo korek od chłodnicy jest ukryty pod bakiem? 😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Qadrat napisał:

Bo korek od chłodnicy jest ukryty pod bakiem?

Ale przecież wystarczy wąż i lejek żeby nie kombinować z bakiem. Ew taka duża warsztatowa "strzykawka" + wąż jest też dobrym rozwiązaniem

Edytowane przez kiler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kiler napisał:

Ale przecież wystarczy wąż i lejek żeby nie kombinować z bakiem. Ew taka duża warsztatowa "strzykawka" + wąż jest też dobrym rozwiązaniem

No raczej nie w każdym nakedzie. Na pewno u mnie w NTV nie dasz rady odkręcić korka jak jest założony bak, w ER5 jest podobna sytuacja. Nawet w enduro BMW F650 trzeba było ściągać bak.

Tylko nie rozumiem czemu ściągnięcie baku to taki problem, w ER5 to jest max minuta roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, piękne dzięki za błyskawiczny liczny odzew.

Najpierw do Kilera: moto pochodzi od kobiety z Niemiec; ostatni udokumentowany serwis 04. 2012 r- 10.071km. W chwili obecnej Kawka ma ok 16 tys km. Ostatni właściciel z Polski, zapewniał, że lać i jeździć, ale wspomniał też że w moto od tego czasu nic nie było robione.... Dlatego chciałbym powymieniać: olej, płyny hamulcowy i chłodzenia i mieć spokój na kilka lat. Serwis, no cóż skąpcem nie jestem, ale życie nauczyło mnie, że te prostsze czynności (bez regulacji gaźników i zaworów) przy pomocy życzliwych przyjaciół i wujka googla można sobie zrobić samemu.... Moto pali od strzała, więc nie wiem co z zrobić zaworami i gaźnikami???

Do Qadrata: dzieki za praktyczne porady; niestety jestem laikiem i będę potrzebował Twojej dokładniejszej instrukcji obsługi: co to jest ta ,,kroplówka" i jak sie to ustrojstwo stosuje??? A ten zbiorniczek wyrównawczy, gdzie się znajduje i jak go wyjąć?? Szukałem w necie jakiegoś filmu instruktazowego wymiany płynu chłodniczego w Er5, ale znalazłem tylko to:

... i jeszcze instrukcja jakiejś laseczki do Er6-ale tam korek jest na zewnątrz, a nie pod bakiem. I Qadrat, jak sie stabilizuje ilość wlanego płynu chłodzącego, aby po wlaniu i odpowietrzeniu nie spadł poniżej wymaganej wartości??

Mam nadzieję, że jeszcze wesprzecie mnie chłopaki swoim doświadczeniem, o którego przekazanie gorąco proszę. Na razie szacung za już! Pozdrawiam.

Diterus

Quadrat, czy do płukania mozna uzyć K2 radiator Flush? W koncu moto ma przejechane 15,5 kkm! To płukanie robimy poprzez wlanie tego Flusha/wody destylowanej przez zbiornik wyrównawczy czy wlew pod bakiem? Odpowietrzanie robię przy odkęconym/zakręconym zbiorniku wyrównawczym/wlewowym? Jak ustabilizować poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym (miedzy min a max)? Jak widzisz, dla laika jest to problem góra! Liczę na Twoja pomoc!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...