Diterus Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Dzień dobry. Jestem tu nowy, więc chciałem się grzecznie z wszystkimi serdecznie przywitać. Właśnie kupiłem wspaniale utrzymaną 19 letnią Kawkę 500 i chciałbym sam wykonać wymiany płynów, zwłaszcza chłodzącego. Już wiem, że w tym celu będę musiał zdemontować bak i odłączyć przewody paliwowe. Patrząc na prezentacje tej wymiany w innych motocyklach, jest to prostsze, bo korek znajduje się z reguły w zasięgu rąk i wzroku, czyli na zewnątrz. Prezenterzy zalecają 3 stopniową procedurę: spuszczenie, wypłukanie i uzupełnienie nowym - za każdym razem przy włączonym silniku. I tutaj film mi sie urywa! Bo jak mam włączyć kawkę przy zdemontowanym baku, aby przeprowadzić płukanie i stabilizację płynu chłodniczego?? Jak w ogóle wykonać ten serwis samodzielnie? Proszę o pomoc użytkowników-praktyków Kawek ER 5. Z góry dziękuje za wszystkie pomocne porady. Z szacunkiem. Diterus, rocznik1961 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 (edytowane) 1 Co prawda fizycznej ER5 nigdy nie miałem ale przez kilka lat ujeżdżałem GPZ 500 i że tak się ściślej dopytam - pokaż mi ten film na którym do spuszczenia płynu chłodzącego w nakedzie który ma wszystko na wierzchu trzeba ściągać bak 😔 2 generalnie nie podważam zasadności wymiany płynu chłodzącego ale co Tobą kierowało kiedy postanowiłeś go wymienić ?? Tak powiedział sprzedający ?? sprawdzałeś temperaturę wrzenia lub krzepnięcia ?? Czy po prostu obudziłeś się kilka dni temu z myślą - a wymienię sobie płyn chłodzący ?? Generalnie to w motocyklu są dużo ważniejsze płyny niż chłodzący (chyba że ten który masz jest wodą , lub stracił swoje parametry) i na nich radziłbym się skupić Edytowane 13 Kwietnia 2020 przez kiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Spuszczasz płyn, zalewasz wodą destylowaną (lepiej nie stosuj agresywnych płukanek bo w wiekowym sprzęcie mogą narobić więcej szkód niż pożytku), nakładasz bak bez przykręcania i podpinasz przewody paliwowe, odpalasz na kilka minut, gasisz, ściągasz bak, spuszczasz wodę, zalewasz płynem (czasami nie wlej volkswagenowego G12 bo może narobić ambarasu) i to wszystko. O ile dobrze pamiętam to układ sam się odpowietrzy. Oczywiście wyciągnij i dokładnie wymyj w środku zbiorniczek wyrównawczy. Zawsze możesz kupić coś takiego jak "kroplówka motocyklowa" i wtedy nie będziesz musiał żonglować bakiem 🙂 2 minuty temu, kiler napisał: pokaż mi ten film na którym do spuszczenia płynu chłodzącego w nakedzie który ma wszystko na wierzchu trzeba ściągać bak 😔 Bo korek od chłodnicy jest ukryty pod bakiem? 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 (edytowane) 8 minut temu, Qadrat napisał: Bo korek od chłodnicy jest ukryty pod bakiem? Ale przecież wystarczy wąż i lejek żeby nie kombinować z bakiem. Ew taka duża warsztatowa "strzykawka" + wąż jest też dobrym rozwiązaniem Edytowane 13 Kwietnia 2020 przez kiler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 3 minuty temu, kiler napisał: Ale przecież wystarczy wąż i lejek żeby nie kombinować z bakiem. Ew taka duża warsztatowa "strzykawka" + wąż jest też dobrym rozwiązaniem No raczej nie w każdym nakedzie. Na pewno u mnie w NTV nie dasz rady odkręcić korka jak jest założony bak, w ER5 jest podobna sytuacja. Nawet w enduro BMW F650 trzeba było ściągać bak. Tylko nie rozumiem czemu ściągnięcie baku to taki problem, w ER5 to jest max minuta roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 13 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2020 kurcze - nie pamiętam bo tą kawę miałem naprawdę dawno temu ale mam wrażenie że tam nie ma korka w samej chłodnicy , jest tylko w wyrównawczym . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 5 godzin temu, kiler napisał: kurcze - nie pamiętam bo tą kawę miałem naprawdę dawno temu ale mam wrażenie że tam nie ma korka w samej chłodnicy , jest tylko w wyrównawczym . Jest jest, umieszczony w obudowie termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diterus Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Panowie, piękne dzięki za błyskawiczny liczny odzew. Najpierw do Kilera: moto pochodzi od kobiety z Niemiec; ostatni udokumentowany serwis 04. 2012 r- 10.071km. W chwili obecnej Kawka ma ok 16 tys km. Ostatni właściciel z Polski, zapewniał, że lać i jeździć, ale wspomniał też że w moto od tego czasu nic nie było robione.... Dlatego chciałbym powymieniać: olej, płyny hamulcowy i chłodzenia i mieć spokój na kilka lat. Serwis, no cóż skąpcem nie jestem, ale życie nauczyło mnie, że te prostsze czynności (bez regulacji gaźników i zaworów) przy pomocy życzliwych przyjaciół i wujka googla można sobie zrobić samemu.... Moto pali od strzała, więc nie wiem co z zrobić zaworami i gaźnikami??? Do Qadrata: dzieki za praktyczne porady; niestety jestem laikiem i będę potrzebował Twojej dokładniejszej instrukcji obsługi: co to jest ta ,,kroplówka" i jak sie to ustrojstwo stosuje??? A ten zbiorniczek wyrównawczy, gdzie się znajduje i jak go wyjąć?? Szukałem w necie jakiegoś filmu instruktazowego wymiany płynu chłodniczego w Er5, ale znalazłem tylko to: ... i jeszcze instrukcja jakiejś laseczki do Er6-ale tam korek jest na zewnątrz, a nie pod bakiem. I Qadrat, jak sie stabilizuje ilość wlanego płynu chłodzącego, aby po wlaniu i odpowietrzeniu nie spadł poniżej wymaganej wartości?? Mam nadzieję, że jeszcze wesprzecie mnie chłopaki swoim doświadczeniem, o którego przekazanie gorąco proszę. Na razie szacung za już! Pozdrawiam. Diterus Quadrat, czy do płukania mozna uzyć K2 radiator Flush? W koncu moto ma przejechane 15,5 kkm! To płukanie robimy poprzez wlanie tego Flusha/wody destylowanej przez zbiornik wyrównawczy czy wlew pod bakiem? Odpowietrzanie robię przy odkęconym/zakręconym zbiorniku wyrównawczym/wlewowym? Jak ustabilizować poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym (miedzy min a max)? Jak widzisz, dla laika jest to problem góra! Liczę na Twoja pomoc!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.