Panowie, piękne dzięki za błyskawiczny liczny odzew.
Najpierw do Kilera: moto pochodzi od kobiety z Niemiec; ostatni udokumentowany serwis 04. 2012 r- 10.071km. W chwili obecnej Kawka ma ok 16 tys km. Ostatni właściciel z Polski, zapewniał, że lać i jeździć, ale wspomniał też że w moto od tego czasu nic nie było robione.... Dlatego chciałbym powymieniać: olej, płyny hamulcowy i chłodzenia i mieć spokój na kilka lat. Serwis, no cóż skąpcem nie jestem, ale życie nauczyło mnie, że te prostsze czynności (bez regulacji gaźników i zaworów) przy pomocy życzliwych przyjaciół i wujka googla można sobie zrobić samemu.... Moto pali od strzała, więc nie wiem co z zrobić zaworami i gaźnikami???
Do Qadrata: dzieki za praktyczne porady; niestety jestem laikiem i będę potrzebował Twojej dokładniejszej instrukcji obsługi: co to jest ta ,,kroplówka" i jak sie to ustrojstwo stosuje??? A ten zbiorniczek wyrównawczy, gdzie się znajduje i jak go wyjąć?? Szukałem w necie jakiegoś filmu instruktazowego wymiany płynu chłodniczego w Er5, ale znalazłem tylko to:
... i jeszcze instrukcja jakiejś laseczki do Er6-ale tam korek jest na zewnątrz, a nie pod bakiem. I Qadrat, jak sie stabilizuje ilość wlanego płynu chłodzącego, aby po wlaniu i odpowietrzeniu nie spadł poniżej wymaganej wartości??
Mam nadzieję, że jeszcze wesprzecie mnie chłopaki swoim doświadczeniem, o którego przekazanie gorąco proszę. Na razie szacung za już! Pozdrawiam.
Diterus
Quadrat, czy do płukania mozna uzyć K2 radiator Flush? W koncu moto ma przejechane 15,5 kkm! To płukanie robimy poprzez wlanie tego Flusha/wody destylowanej przez zbiornik wyrównawczy czy wlew pod bakiem? Odpowietrzanie robię przy odkęconym/zakręconym zbiorniku wyrównawczym/wlewowym? Jak ustabilizować poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym (miedzy min a max)? Jak widzisz, dla laika jest to problem góra! Liczę na Twoja pomoc!!