Skocz do zawartości

Yamaha FZR600 brak kompresji


BenzoDetox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was bardzo serdecznie, Michał z tej strony.
Posiadam motocykl Yamaha FZR600 1990r na zimnym odpala tylko na pych.
Po odpaleniu pracuje równo i po zgaszeniu ponownie pali bez problemu z rozrusznika.
Mechanik wyczyścił, poustawiał gaźnik ssanie ok, stwierdził brak kompresji. 
Mówi że zawory mogą być podparte albo koniec pierścieni(nie brała dużo oleju) mechanior motocyklowy nie ma na to czasu, szukam kogoś w okolicy Zamościa i Lublina kto dobrze zna się na temacie.
Polecacie kogoś ??
Ja sam pracuje jako elektromechanik ale samochodowy, będę miał niedługo czas zająć się motocyklem, niestety z powodu pandemii 😞
Bardzo was proszę o jakieś wytłumaczenie tematu może jakieś schematy, sprawdzone sposoby uporania się z tą jednostką ?

Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Zdrówka i Miłego Dnia życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.
A ten mechanik to jak stwierdził ten brak sprężania?
Mierzył? Jakieś wartości podał?
Po pierwsze, zmień mechanika, bo tego obsługa przerosła.
Po drugie, podparcie zaworów to inaczej brak luzów spowodowany zużyciem grzybka lub gniazda zaworowego.
Sytuacja, jeżeli jest prawdą, jest szkodliwa dla silnika, bo szybko degraduje głowicę.
Serwis polega na ustawieniu właściwych luzów zaworów, zależnie od regulacji, albo śrubami albo płytkami regulacyjnymi.


Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ślicznie za odp 🙂 

jest na płytkach 😉

 

Czy krąży może gdzieś w internecie filmik jak ustawić na nowo rozrząd, gdzie znaki itd?
Dziękuję ślicznie za odp 🙂

Już mam mniej więcej w głowie poukładane jak się do tego zabiorę.

Zdejmę głowice pokrywę zaworów, zdejmę dekiel by kręcić grzechotką wał, ustawie gmp dla 1 i 4 cylindra, zmierzę przerwę szczelinomierzem miedzy krzywką a płytką, zapisze to sobie, ustawie gmp dla cylindra 2 i 3 zmierzę przerwę i zapisze.
Jeśli nie ma przerw zdejmuje napinacz łańcucha rozrządu, sprawdzając na ile jest wyciągnięty, jeśli ponad 1/2 zmieniam łańcuch.
Zdejmuje wałki, robię próbę olejową, jeśli trzyma olej wleje pewnie benzynę albo ropę co lepsze ?
,jeśli zawory trzymają składam wszystko ponownie tym razem bez płytek i znowu wszystko tak samo mierze tym razem miedzy krzywką a trzonkiem zaworów jeśli się da jeśli nie sprawdzę grubości starych płytek i będę jakoś celował jakie powinny być.
Poskręcam wszystko na nowych płytkach i sprawdzę kilka razy kręcąc wałem pełen cykl pracy czy wszystko jest ok

Gdzieś popełniłem błąd ?

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi, życzę 100lat bez remontu 😉

Edytowane przez BenzoDetox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, natomiast ja bym rozebral zawory, sprawdzil i raczej na pewno wymienil uszczelniacze prowadnic zaworowych ( chyba ze ktos niedawno wymienial, ale w to watpie ), sprawdzil organoleptycznie luzy zaworow w prowadnicach, obejrzal o oczyscil same zawory, oczyscil komory spalania i gore tlokow z nagaru, przy okazji sprawdzil gore tulei cylindrow czy sa bez progu.

Dawniej sie to nazywalo de carbonizing i robiono to dosc czesto.:)

Bedzie ci do tego potrzebny przyrzad do rozpinania zaworow, ale moze ktos ( jakis warsztat w okolicy ) ma, pozyczy albo pozwoli zrobic to u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...