Borygo12 Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 Witam Panowie..Posiadam sxf 450 z 2008 roku.Po zakupie odkryłem że siedzi w nim gaźnik Keihin Fcr 39 (foto), prawdopodobnie jest to gaźnik z Suzuki drz 400.Oryginalnie w moim sxf powinien być gaźnik Keihin Fcr 41, i tutaj moje pytanie..Orientuje się ktoś czym się różni dokładnie 39 od 41 ? Czy na tym mniejszym fcr 39 osiągnę taką samą moc ? Czy dawka paliwa będzie mniejsza, i sxf będzie słabszy ? Nie mam porównania ( nie jeździłem innym sxf)..W tej 39 nie mam tylko ciepłego ssania, reszta wydaje się być podobna poza małymi szczegółami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Czym się różni 39 od 41? Napewno średnicą przelotu,ale przy tak małej różnicy między tymi dwoma gażnikami,nie sądze żeby były odczywalne różnice podczas jazdy. Jelśi chodzi o dawkę paliwa, to ta zalezy od średnicy wewnętrznej dyszy głównej a nie od średnicy gażnika, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borygo12 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 (edytowane) Wszystko jasne 53 minuty temu, SamotnyWilk napisał: Czym się różni 39 od 41? Napewno średnicą przelotu,ale przy tak małej różnicy między tymi dwoma gażnikami,nie sądze żeby były odczywalne różnice podczas jazdy. Jelśi chodzi o dawkę paliwa, to ta zalezy od średnicy wewnętrznej dyszy głównej a nie od średnicy gażnika, Wszystko rozumiem, dzięki serdeczne za Twoją odpowiedź..Chciałem mieć wszystko w miarę oryginalne więc założyłem teraz oryginalny Fcr 41, problem taki że strasznie szybko nagrzewa mi kolanko do czerwoności..Świadczy to o zbyt ubogiej mieszance, a z tego co czytałem powodem tego jest luz na wózku przepustnicy (Gaznik kupiłem używany, więc ma już luzy na kółkach) silnik mi wolniej schodzi z obrotów, a na srubke składu nie za bardzo reaguje..No więc chce mu trochę wzbogacić mieszankę (To podobno zrekompensuje trochę ten luz na przepustnicy " za dużo powietrza") Jestem w stanie zmieniając dysze wolnych obrotów zwiększyć mu trochę dawke ? Przestanie się grzać, i będzie dobrze chodził ? Iglica na środku jako że dysza główna z tego co widzę jest 185 ( myślę żeby opuścić klipa na oczko niżej) Tutaj głównie moje pytanie: Dysza wolnych obrotów na której się grzeje to 45 Jaka wiekszą dysze wstawić żeby zacząć regulację ? Czy dysze glowna tez zmieniać na większą czy podregulowac samą iglice ? Chociaż motor na wysokich obrotach chodził dobrze, problem z wolnymi i z temperaturą. Dzieki z góry za poświęcony czas Edytowane 19 Stycznia 2020 przez Borygo12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Nie wzbogacisz mu mieszanki wymieniając dyszę wolnych obrotów, to są dwa różne układy i jak sama nazwa wskazuje służy ona do podawania paliwa na wolnych obrotach. Przy takiej dyszy głównej jak napisałeś (185) powinno to banglać jak wściekłe. Sądze,że problem jest w składzie mieszanki i dlatego grzeje ci kolanko i całą resztę. Jak śruba regulacyjna składu nic nie zmienia,to prawdopodobnie masz kanał przytkany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borygo12 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 2 minuty temu, SamotnyWilk napisał: Nie wzbogacisz mu mieszanki wymieniając dyszę wolnych obrotów, to są dwa różne układy i jak sama nazwa wskazuje służy ona do podawania paliwa na wolnych obrotach. Przy takiej dyszy głównej jak napisałeś (185) powinno to banglać jak wściekłe. Sądze,że problem jest w składzie mieszanki i dlatego grzeje ci kolanko i całą resztę. Jak śruba regulacyjna składu nic nie zmienia,to prawdopodobnie masz kanał przytkany. Silnik się grzeje na wolnych obrotach, i gorzej schodzi z wysokich za co odpowiada dysza wolnych obrotów ta długa duża..Dysza główna faktycznie jest duża (Ale to w końcu sxf) fabrycznie takie są montowane, lecz dysza główna z tego co wiem odpowiada tylko i wyłącznie za wysokie obroty, a na wysokich jest wszystko w porządku...Srubka regulacji składu mieszanki też współgra z dyszą wolnych obrotów, a skoro grzeje się na wolnych to jest zbyt ubogo na wolnych..Być może się mylę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 Jak kiedyś mi się grzało kolanko na wolnych obrotach (ale to tak do czerwoności) to winne okazały się zawory, po regulacji problem zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borygo12 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2020 3 minuty temu, Qadrat napisał: Jak kiedyś mi się grzało kolanko na wolnych obrotach (ale to tak do czerwoności) to winne okazały się zawory, po regulacji problem zniknął. Też bywa przyczyną, ale u mnie zawory sprawdzone (wyregulowane) silnik odpada , wszystko zrobione już na nowy sezon... Na innym gaźniku nie grzeje, generalnie one mają taką przypadłość że kolanko robi się czerwone, ale nie aż tak, i nie od razu po zapaleniu..W końcu to jednak duże piece, a nie mają wentylatora.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.