Skocz do zawartości

HD Dyna Super Glide TC88 i Suzuki VS 1400 Intruder


Pompka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mam okazję posmigać tymi dwoma motocyklami. Ponizej możecie przeczytać moje wrażenia z jazdy i małe porównanie.

 

Wygląd.

To co rzuca się od razu w oczy to wielkośc tych motocykli. Intruder jest zdecydowanie masywniejszy i dłuższy. Po części to zasługa szerokiej kierownicy i sakw ale i tak półki w VS-ie są dużo szersze a tylna opona ma rozmiar 170 (w HD oryginalnie było 130 ale jest założona 150). Poza tym Intruder jest wyższy.

Dyna ma mniejszy kąt główki ramy, większy zbiornik (18,5 l :D a VS 13,5l ), wydechy wyprowadzone na prawą stronę i wielki chromowany filtr powietrza. Ogólnie jakośc wykonania HD jest żenująca (albo ja za bardzo przyzwyczaiłem się do japońskiej masówy z plastiku :banghead: ). Plastikowe (czarne) pudełka na przełączniki (kierunki itp), dekle na silniku to GOŁE aluminium (po spryskaniu środkiem do mycia silników zostają urocze smugi i trzeba polerować), akumulator na wierzchu (nie osłoniety nawet kawałkiem boczka - ale zawsze można go dokupic:) ). Intruder wygląda przy Dynie jak rasowy show bike :banghead:.

 

P1010010.jpg

 

P1010012.jpg

 

 

Podwozie.

Dyna bije na głowę Intrudera. Japończycy powinni się wstydzić. Intruderem nie można pojeździć po zakrętach bo tylne zawieszenie denerwująco "podskakuje". Na nierównościach HD równiez lepiej wybiera dziury a w koleinach jest stabilniejszy. Zamknąc opony sie nie da bo wcześniej słychać zgrzyt podnóżek (i wydechu).

 

Hamulce to kolejny punkt dla Harleya. Po przesiadce z VS`a miałem wrazenie, że przelecę przez kierownik po naciśnięciu przedniego hamulca. Tylne hamulce w obu motorkach są porównywalne.

 

 

Dużą róznica jest rozłożenie masy na koła. Przednie koło w Suzuki jest niedociążone przez co gwałtowny start kończy się efektowną jazda na tylnym kole. W Harleyu nie jsst to takie proste (jak narazie nieudało mi sie postawic go na gumę :D ). W Dynie ciężar jest rozłożony równomiernie (niewiem nie mam danych z fabryk ale tak "czuję"). Spalenie gumy to bułka z masłem, VS-em trzeba się nieco natrudzić żeby przód nie "uciekał".

 

Silnik.

Oba motocykle dzieli 12 lat. Silnik Intrudera zaprojektowano w 1986 roku. Danych technicznych nie bedę przytaczał bo mozna je znaleźć w internecie.Wystarczy powiedzieć, że ma pojemność 1360 ccm (lub 83 cale sześcienne) i moc od 61 do 68 KM (w zależności od wersji).

silnik.jpg

 

Harley zaprezentowła nowe silniki Twin Cam 88 cali (1450 ccm) w 1999 roku. Fabryka podaje moc 69 KM.

P1010006.jpg

 

W moim Intruderze silnik przeszed małe modyfikacje i jest około 30% mocniejszy od standardowej wersji. Harley jest w 100% oryginalny więc porównanie może być trochę niesprawiedliwe.

 

Na oryginalnych wydechach (zbrodnia! :D ) oba pracują tak samo tzn. jak Maluch. Przyśpieszenia ze startu zatrzymanego sa porównywalne (dla seryjnych motocykli!) ale już od jakichś 80-90km/h Harley zostaje z tyłu.

W porównaniu do mojego VS-a FXD jest zabaweczką dla dziewczynek. Mimo usilnych prób nie zostawia czarnych krech na asfalcie :banghead:. Intruder wyrywa kierownice z rąk praktycznie na kazdym biegu i przy kazdej prędkości (no powyzej 150km/h juz nie).

 

Wibracje są porównywalne. Harley trzęsie bardziej na wolnych obrotach z ato Suzuki na wyższych.

 

Wrażenia z jazdy.

Pozycja na Harley-u jest nieco wygodniejsza (ale za to mnniej chopperowa). Oryginalna kierownica jest dosyć szeroka i w zasadzie niewymaga wymiany (poza tym, że jest ze stali nierdzewnej :? ). Intruder z oryginalną kierownica jest sztrasznie niewygodny (dlatego ją wymieniłem:) ). Większy zbiornik Harleya (i ponoć mniejsze spalanie niz w Intruderze) zapwenia wiekszy zasięg. Intruderem po 180 km trzeba się zacząć rozglądać za stacją benzynową a w Dynie można spokojnie jeszcze przejechać około 100km.

 

Ogólnie są to dosyć podobne motocykle z tym, że FXD jest zwinniejszy i bardziej poręczny. Za to na prostej nawet niema co marzyc żeby nadażyć za Intruderem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam FXDX Sport, ma regulowane zawieszenie i jazda nią po naszych dziurach nawet staje się przyjemna.

Z tym wyglądem Suz "...jak show bike..." to bym nie przesadzał

Poza tym prezentowana dyna to stan surowy i fabryczny i patrzec na nią aż przykro...

No i na koniec- nie jestem kompletnym fanatykiem... ale Suz to Suz a HD to HD, mimo wszystko...

:mrgreen:

Szerokiej Drogi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pompka nie filozuj... :P Chcesz zostać harleyowcem to powiedz to wprost, ale musisz się liczyć z tym, że takie cyce jak ja będą objeżdżały na "japońskiej masówce" "amerykańską legendę podrasowaną dobrym marketingiem" :P

Dobra koniec żartów. Dla mnie VS jest trochę za krótki i nigdy bym nie pomyslał, że HD z TC88 jest jeszcze krótsze od VS :P. Ale i tak wolę VS-a :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

oj Pompka, Pompka :D

 

co sie nie chwalisz ze masz zdjecia ja uwielbiam ogladac zdjecia ;)

 

powiem Ci ze juz Ci zazdroszcze tego harasia ;) ja jednak na HD musze poczekac jeszcze kilka sezonow ;)

narazie od tygodnia jestem posiadaczem Intrudera 1500 fajna to zabawka zwlaszcza po przesiadce z xjr1300 :D

Jak bede w okolicy to sie odezwe to poogladam dokladnie a narazie musze sie pedzic tym "rice burnerem"

 

P.S. silnik twin cam 88 o rama softail tego mi na start potrzeba acha i kredytu na hipoteke chce uniknac przy tym ;)

FXST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się Niedźwiedź nie pochwaliłeś? Zamiast powiedziec co kupiłes i się pochwalić to Ty mi wydzwaniasz i zadajesz jakies podchwytliwe pytania. Jak będziesz gdzieś w okolicy to przedzwoń, chciałbym zobaczyc ten Twój nowy nabytek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOO Siwy co ty!!!! zeby stac sie harleyowcem to trzeba miec jeepa i przyczepke (co by na zloty swoim HD jezdzic) i na zlotach tylko pic mysia wode (Whiski) hehe. patrz na popmke ma juz wszystko co potrzeba na harleyowca ;)

FXST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...