Jump to content
Sign in to follow this  
Pełnympiecem

Czy w KTM EXC TPI (2T na wytryskach) można hamować silnikim?

Recommended Posts

Witam czy w KTM EXC TPI można hamować silnikiem jest to 2T na wtryskch, wtrysk oleju w powietrze (sterowany od obrotów wału) wtrysk benzyny w kanał przepłukujący.

2stroke3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma otwartej przepustnicy nie ma smarowania, hamowanie silnikiem 2t i tak nie ma sensu, bo nic nie daje, a krótkie puszczenie gazu bez sprzęgła nie zabije silnika, tam wszystko aż pływa w oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież wtrysk oleju masz za przepustnicą więc czy przepustnicą jest otwarta czy zamknięta olej jest podawany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Jeśli olej niezależnie od położenia przepustnicy jest ciągle podawany, to dlaczego myślisz,że nie można hamowac silnikiem? Tłok,pierścienie,łożyska tam wszystko jest aż tłuste od tego oleju,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej podawany jest w zależności od otwarcia przepustnicy, dlatego jeżeli przepustnica jest zamknięta to olej nie jest podawany w wystarczającej ilości, przy zamkniętej przepustnicy będzie to ilość odpowiadająca wolnym obrotom, dlatego hamując silnikiem podbijasz obroty a mieszanki olejowo powietrznej masz jak dla wolnych obrotów. 

 

Oczywiście nie popadajmy w skrajność, chwilowe hamowanie silnikiem nic mu nie zrobi, ale zjeżdżanie z dużej górki na biegu przez dłuższy czas to dla 2T nic przyjemnego.

Edited by qpa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież to jest silnik KTM TPI na wtrysku i tam masz olej podawany zależnie od obrotów wału a nie zamknięcia czy otwarcia przepustnich a ty ciągle gadasz o starych 2T gdzie jak zamkniesz przepustnice to nie ma oleju.

Edited by Pełnympiecem

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, qpa napisał:

Olej podawany jest w zależności od otwarcia przepustnicy, dlatego jeżeli przepustnica jest zamknięta to olej nie jest podawany w wystarczającej ilości, przy zamkniętej przepustnicy będzie to ilość odpowiadająca wolnym obrotom, dlatego hamując silnikiem podbijasz obroty a mieszanki olejowo powietrznej masz jak dla wolnych obrotów. 

 

Oczywiście nie popadajmy w skrajność, chwilowe hamowanie silnikiem nic mu nie zrobi, ale zjeżdżanie z dużej górki na biegu przez dłuższy czas to dla 2T nic przyjemnego.

Przecież napisał,że olej podawany jest ZA PRZEPUSTNICĄ,a nie przed !!! a ty dalej swoje..... Jeśli ilość oleju jest uzależniona od obrotów silnika,to musi być tam mechaniczna pompa oleju. Według mnie nic się silnikowi nie stanie na takim hamowaniu silnikiem,a wtrysk paliwa nie ma tutaj żadnego znaczenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...