Pełnympiecem Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 Witam czy w KTM EXC TPI można hamować silnikiem jest to 2T na wtryskch, wtrysk oleju w powietrze (sterowany od obrotów wału) wtrysk benzyny w kanał przepłukujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 7 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 Nie ma otwartej przepustnicy nie ma smarowania, hamowanie silnikiem 2t i tak nie ma sensu, bo nic nie daje, a krótkie puszczenie gazu bez sprzęgła nie zabije silnika, tam wszystko aż pływa w oleju. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pełnympiecem Opublikowano 7 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2019 Przecież wtrysk oleju masz za przepustnicą więc czy przepustnicą jest otwarta czy zamknięta olej jest podawany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 8 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2019 Wiec sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Jeśli olej niezależnie od położenia przepustnicy jest ciągle podawany, to dlaczego myślisz,że nie można hamowac silnikiem? Tłok,pierścienie,łożyska tam wszystko jest aż tłuste od tego oleju, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 8 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2019 (edytowane) Olej podawany jest w zależności od otwarcia przepustnicy, dlatego jeżeli przepustnica jest zamknięta to olej nie jest podawany w wystarczającej ilości, przy zamkniętej przepustnicy będzie to ilość odpowiadająca wolnym obrotom, dlatego hamując silnikiem podbijasz obroty a mieszanki olejowo powietrznej masz jak dla wolnych obrotów. Oczywiście nie popadajmy w skrajność, chwilowe hamowanie silnikiem nic mu nie zrobi, ale zjeżdżanie z dużej górki na biegu przez dłuższy czas to dla 2T nic przyjemnego. Edytowane 8 Listopada 2019 przez qpa Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pełnympiecem Opublikowano 8 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2019 (edytowane) Przecież to jest silnik KTM TPI na wtrysku i tam masz olej podawany zależnie od obrotów wału a nie zamknięcia czy otwarcia przepustnich a ty ciągle gadasz o starych 2T gdzie jak zamkniesz przepustnice to nie ma oleju. Edytowane 8 Listopada 2019 przez Pełnympiecem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SamotnyWilk Opublikowano 9 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2019 20 godzin temu, qpa napisał: Olej podawany jest w zależności od otwarcia przepustnicy, dlatego jeżeli przepustnica jest zamknięta to olej nie jest podawany w wystarczającej ilości, przy zamkniętej przepustnicy będzie to ilość odpowiadająca wolnym obrotom, dlatego hamując silnikiem podbijasz obroty a mieszanki olejowo powietrznej masz jak dla wolnych obrotów. Oczywiście nie popadajmy w skrajność, chwilowe hamowanie silnikiem nic mu nie zrobi, ale zjeżdżanie z dużej górki na biegu przez dłuższy czas to dla 2T nic przyjemnego. Przecież napisał,że olej podawany jest ZA PRZEPUSTNICĄ,a nie przed !!! a ty dalej swoje..... Jeśli ilość oleju jest uzależniona od obrotów silnika,to musi być tam mechaniczna pompa oleju. Według mnie nic się silnikowi nie stanie na takim hamowaniu silnikiem,a wtrysk paliwa nie ma tutaj żadnego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.