Skocz do zawartości

Boldor 900


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jestem tu świeży tak samo jak i zielony 🤣

Nie wiem jakie obowiązują ty u zasady i czy piszę we właściwym miejscu,jednak mam problem,z którym mam nadzieję wraz z waszą pomocą zniknie równie szybko,jak się pojawił.

Od dłuższego czasu buduję cafe racer a baza do mojego projektu stał się boldor 900 z 81 roku . Jednak chciałem wprowadzić modyfikacje zawieszenia zarówno z przodu jak i z tyłu motocykla. Czy przód może być z dowolnego motocykla jeśli jest kompletny? No i tył tu chciałbym zastosować monowahacz, jednak też nie wiem z którego motocykla, uprzejmie proszę o sugestie,pomoc i podpowiedzi,za które z góry dziękuję. Pzdr. Grzegorz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Potrzebuje pomocy bo nie znam tego tematu, a nie chcę czegoś spartolic. Posiadam Hondę cb 900 z 81 roku boldora i chciałbym zmodyfikować w nim zawieszenie przód i tył. Tył oczywiście na monowahacz, a przód kompletny również od nowszego motocykla, czy są na to jakieś patenty, na co powinienem zwrócić uwagę, bardzo proszę o jakieś informacje,za które z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak ale musisz sie upewnić że mocowanie nowego wahacza do ramy będzie węższe niż w oryginale bo jak się okaże za szerokie to nie włożysz. Z przodu podmieniasz tylko sztycę z oryginalnej półki dolnej do nowej i powinno grać.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm, jesli dobrze wybierzesz.

Monowachacz wymaga znacznej przerobki ramy, nie bawilbym sie w to, tym bardziej ze oryginalne cafe byly na podwojnych amorach wiec to zaden wymog.

Jakosciowo tez roznica nie jest duza, a jesli cos zle skonstruujesz to moze byc o wiele gorzej niz oryginal.

Przod tez trzeba dobrac tak zeby nie byl za krotki / dlugi bo zmieni geometrie motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat zmiana przedniej geometrii może wyjść na dobre, posiadam również drugą hondę, w której właśnie obniżyłem przód i zmianą jest ogromna, z przelotowej 120 zrobiło się 150 nie mówiąc już o samej charakterystyce motocykla. Druga sprawa to fakt iż nie do końca się zgadzam z przedmówcą, bo tego typu zmiany wnoszą o wiele więcej niż myśli.. zmianą lag z 35 na 50+ ,układ hamulcowy, i przede wszystkim przeskok ewolucji o 40 lat , czy to niczego nie zmienia? 😉 Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem ze przerobka z fabrycznego wahacza na mono niewiele zmienia a duzo pracy kosztuje, zmiana przodu oczywiscie zmienia duzo zarowno geometrie jak hamowanie i komfort. Robilem to w swoim 84 Suz.GS1150 ( zmana przodu na GSXR i kol przy okazji ) i rzeczywiscie motocykl obnizyl sie troche, przod zostal dociazony wiec stabilnosc na prostej i w zakretach wzrosla dramatycznie nie mowiac o hamulcach.

I to wlasnie pozwolilo na znacznie szybsza jazde, nie podnoszenie mocy silnika.

Ale od tego czasu troche czasu minelo i teraz jezdze na znacznie wolniejszych sprzetach.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...