dachu Opublikowano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam, w Sporciaku 2013 padł mi czujnik ciśnienia oleju, mam już nowy, ale przed wymianą mam tylko pytanko : czy przed wymianą trzeba opróżnić układ z oleju ?? dzięki za pomoc Edytowane 30 Kwietnia 2019 przez dachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 1 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2019 Nie. Przy szybkiej wymianie może wypłynąć łyżeczka oleju, którą wystarczy wytrzeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dachu Opublikowano 1 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2019 (edytowane) Nie. Przy szybkiej wymianie może wypłynąć łyżeczka oleju, którą wystarczy wytrzeć.Jak dobrze kumam to minimalnie łyżeczka, a maxymalnie tyle ile jest w filtrze oleju wycieknie...miejsca malo, ręka tęga wiec szybko raczej nie będzie.Dajcie znać czy się mylę... Edytowane 1 Maja 2019 przez dachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 1 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2019 Jak sie będziesz grzebał z wymiana to i cały olej ze zbiornika może ci wylecieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dachu Opublikowano 1 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2019 Jak sie będziesz grzebał z wymiana to i cały olej ze zbiornika może ci wylecieć.Jak sie będę grzebał to i ze starości mogę zejść przy robocie.Takie madrości to i ja na każdy temat mogę pisać, nic nie wniosłeś , a niesmak pozostawiłeśżarty żartami ale czy ktoś już sam wymieniał w Sporciaku taki czujnik i poradzi sensownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 1 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2019 Ja wymieniałem dwa tygodnie temu. Dokładnie to wykręcałem zaślepke i montowałem czujnik. Jak wkręciłem zaczął się sączyć wąski strumyk oleju, 10 sek później wkręciłem czujnik, wytarłem szmatka odrobinę oleju i był o po robocie. Nic co napisałem wcześniej nie było ani nieprawdziwe, ani obrazliwe. Jak zrobisz to szybko, wyleje się tyle oleju ile zmieści się na łyżce do herbaty. Jak wykręcisz i zostawisz niezaślepiony otwór olej z wyżej położonego zbiornika bedzie wypływał. Powoli, ale wreszcie wypłynie cały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2019 ... poradzi sensownie.Dostałeś konkretną, sensowną poradę a zachowujesz się niemiło...chyba, że potrzebujesz książeczki obrazkowej aby wykręcić i wkręcić czujnik, ...więc proszę:(dwa trzy zwoje teflonu mogą być aczkolwiek czujnik jest na stożku i nie jest wymagane żadne dodatkowe vuszczelnienie...silikon jest tam be) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dachu Opublikowano 1 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2019 grzecznie dziękuję, problem z olejem się rozwiązał , przy okazji jutro wymienię olej i filtr . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dachu Opublikowano 2 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2020 (edytowane) Podsumowując temat dla wymiany w Sporciakach z elastycznie mocowanym silnikiem. Potrzebne elementy: czujnik ( koniecznie oryginalny - bo zamienniki padają po 1,5 k km ) , klucz 27 , cierpliwość , cierpliwość. Niewykluczone , że klucz 27 będzie jeszcze trzeba potraktować szlifierką bo zakres ruchu jest minimalny , można również przerobić klucz nasadowy lub kupić za 20$ klucz specjalistyczny . No i koniecznie upewnij się , że masz odpowiednio "zgrabną dłoń " i nie nazbyt grube przedramię żeby załapać gwint czujnika z gniazdem jego mocowana. Osoby z dużą grabą i przedramieniem do tej operacji się nie nadają . Potem dokręcanie kluczem po ok 1/16 obrotu na jeden cykl, czysta udręka , paluchami nie dokręcisz bo szczeliwo na gwincie stawia za duży opór i miejsca jak w pićce. Trochę łatwiej jest jak przy okazji wymienia się filtr oleju , po jego odkręceniu miejsca przybywa i mniej inwektyw lata w powietrzu .... Jak dla mnie była to czysta udręka, zwłaszcza, ze poprzednio wymieniałem jak się okazało zamiennik na zamiennik , czujnik padł po 1,5 k km i znowu ta sama robota , teraz w gnieździe siedzi OEM z gwarancją na 5 lat. pozdro Edytowane 2 Sierpnia 2020 przez dachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.